AnonymBruker Skrevet 26. mai #1 Del Skrevet 26. mai Jeg var på besøk hos min venninne, og hennes søster som er sykepleier var på besøk. Søsteren pleier en dødssyk venninne som har barn og er alenemor. Søsteren til min venninne (sykepleieren) fortalte at "pasienten" var så urolig fordi hun ikke ønsket å dø fra barna sine, og at hun ikke forstod at hun måtte slappe av og slippe taket. Min venninne og søsteren mente at alt hadde vært bedre hvis pasienten kunne forsone seg med at hun skulle dø, og de sa de ikke forstod hvorfor pasienten ikke ville dø fra barna sine. Selvfølgelig ønsker man ikke å dø fra barna sine, og iallfall ikke når man er alene om de! Helt merkelig å ikke skjønne dette, selv om man ikke har barn! Jeg ble helt matt av å høre på de, og fikk ikke frem et ord. Anonymkode: 8565c...0bc 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #2 Del Skrevet 26. mai er barna voksne? Anonymkode: ac3e8...bf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #3 Del Skrevet 26. mai Det stemmer nok at pasienten ville fått det bedre om hun klarte å forsone seg med det uunngåelige, men det var ufølsomt sagt. Og alle bør jo forstå at man føler det sånn, selv om man kjemper en tapt kamp. Anonymkode: 6a104...f87 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #4 Del Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): er barna voksne? Anonymkode: ac3e8...bf1 Nei de er på barneskole/ungdomsskolen. ts Anonymkode: 8565c...0bc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #5 Del Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det stemmer nok at pasienten ville fått det bedre om hun klarte å forsone seg med det uunngåelige, men det var ufølsomt sagt. Og alle bør jo forstå at man føler det sånn, selv om man kjemper en tapt kamp. Anonymkode: 6a104...f87 Jeg lurer på om det har noe med at de ikke er mødre selv? Før jeg ble mor trodde jeg at jeg visste hvordan det var å være mor siden jeg jobber med barn, men etter at jeg fikk barn selv, forstår jeg noe som jeg ikke forstod tidligere. ts Anonymkode: 8565c...0bc 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #6 Del Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei de er på barneskole/ungdomsskolen. OK. Veldig merkelig kommentar da ihvertfall. Hvordan kan man ikke forstå at en mor er bekymret for sine små barn? Veldig merkelig Anonymkode: ac3e8...bf1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #7 Del Skrevet 26. mai Det gjør pasienten urolig, det smitter over på barna, og alt vil gjøre mye vondere enn det trenger å gjøre. Det er derfor det beste å jobbe for å forsone seg med at et er slik det er, og at det vil gå fint, så her har alle andre enn du rett. Anonymkode: 74f1c...b7d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #8 Del Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det gjør pasienten urolig, det smitter over på barna, og alt vil gjøre mye vondere enn det trenger å gjøre. Det er derfor det beste å jobbe for å forsone seg med at et er slik det er, og at det vil gå fint, så her har alle andre enn du rett. Anonymkode: 74f1c...b7d For å få noen til å forsone seg med noe så må man nesten ha forståelse for hvorfor man ikke har forsonet seg med det alt. Noen ganger er det lurt å si det høyt, barna dine kommer til å få det fint, det går bra, vi fikser dette så kan du få slippe å ha det vondt mer. Anonymkode: 0763d...2f7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #9 Del Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For å få noen til å forsone seg med noe så må man nesten ha forståelse for hvorfor man ikke har forsonet seg med det alt. Noen ganger er det lurt å si det høyt, barna dine kommer til å få det fint, det går bra, vi fikser dette så kan du få slippe å ha det vondt mer. Anonymkode: 0763d...2f7 Som mor forstår jeg. Og det siste jeg ville gjort var å uttrykke en slik uro. Det eneste det bidrar til er at det vil påvirke barna, og det er all drivkraften jeg trenger til å forsone meg med det. Derfor ville jeg sagt som de gjorde - at jeg ikke forstår hvorfor dette er noe man bare forsoner seg med. Anonymkode: 74f1c...b7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #10 Del Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Som mor forstår jeg. Og det siste jeg ville gjort var å uttrykke en slik uro. Det eneste det bidrar til er at det vil påvirke barna, og det er all drivkraften jeg trenger til å forsone meg med det. Derfor ville jeg sagt som de gjorde - at jeg ikke forstår hvorfor dette er noe man bare forsoner seg med. Anonymkode: 74f1c...b7d Det beste man gjør er å sette ord på ting. Anonymkode: 0763d...2f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #11 Del Skrevet 26. mai 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg lurer på om det har noe med at de ikke er mødre selv? Før jeg ble mor trodde jeg at jeg visste hvordan det var å være mor siden jeg jobber med barn, men etter at jeg fikk barn selv, forstår jeg noe som jeg ikke forstod tidligere. ts Anonymkode: 8565c...0bc Nei, dere blir ikke bedre eller smartere mennesker av å bli mødre. Jeg som frivillig barnløs har ingen som helst problemer med å forstå at man ikke vil dø fra barna sine. Du har bare møtt en veldig lite empatisk sykepleier. Anonymkode: 6a104...f87 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #12 Del Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var på besøk hos min venninne, og hennes søster som er sykepleier var på besøk. Søsteren pleier en dødssyk venninne som har barn og er alenemor. Søsteren til min venninne (sykepleieren) fortalte at "pasienten" var så urolig fordi hun ikke ønsket å dø fra barna sine, og at hun ikke forstod at hun måtte slappe av og slippe taket. Min venninne og søsteren mente at alt hadde vært bedre hvis pasienten kunne forsone seg med at hun skulle dø, og de sa de ikke forstod hvorfor pasienten ikke ville dø fra barna sine. Selvfølgelig ønsker man ikke å dø fra barna sine, og iallfall ikke når man er alene om de! Helt merkelig å ikke skjønne dette, selv om man ikke har barn! Jeg ble helt matt av å høre på de, og fikk ikke frem et ord. Anonymkode: 8565c...0bc Glemte å legge til i HI at barna må flytte i fosterhjem, da faren deres bor i et annet land og har hatt minimalt med kontakt, og at besteforeldrene er for gamle til å ta seg av 3 barn. Det jobbes for å finne et fosterhjem som kan ta alle 3, men det er sannsynlig er at de må splittes opp. ts Anonymkode: 8565c...0bc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #13 Del Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Glemte å legge til i HI at barna må flytte i fosterhjem, da faren deres bor i et annet land og har hatt minimalt med kontakt, og at besteforeldrene er for gamle til å ta seg av 3 barn. Det jobbes for å finne et fosterhjem som kan ta alle 3, men det er sannsynlig er at de må splittes opp. ts Anonymkode: 8565c...0bc Hva er relevansen av dette? Hjelper det situasjonen at hun uttrykker ekstrem bekymring, og ikke klarer å forsone seg med situasjonen? Anonymkode: 74f1c...b7d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #14 Del Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er relevansen av dette? Hjelper det situasjonen at hun uttrykker ekstrem bekymring, og ikke klarer å forsone seg med situasjonen? Anonymkode: 74f1c...b7d Hvis man vet at ungene skal bo hos familie eller noen man kjenner er det jo lettere å tenke at de får det godt, enn at de skal til en fremmed familie og kanskje ikke får vokse opp i samme hus. Det gjør jo situasjonen verre for moren selvfølgelig. ts Anonymkode: 8565c...0bc 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #15 Del Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Glemte å legge til i HI at barna må flytte i fosterhjem, da faren deres bor i et annet land og har hatt minimalt med kontakt, og at besteforeldrene er for gamle til å ta seg av 3 barn. Det jobbes for å finne et fosterhjem som kan ta alle 3, men det er sannsynlig er at de må splittes opp. ts Anonymkode: 8565c...0bc Kjenner en vennine som har vært i det samma, hun hadde 4 barn. Der tok 2 lærerer hvert sitt barn og en onkel dem to største. Jeg tenker dem snakker ut fra uvitenhet, og en situasjon man aldri har vært i, litt merkelig om hun jobber i helsevesenet men likevel. Tror jeg hadde sagt noen ting kan man aldri sette seg inn i, og jeg tror barna hadde vært dem som hadde holdt meg i live et ekstra kvarter for og si det sånn. Det og dø fra barna sine er unasett min største skrekk i tilegg til andre veien, men man har ikke alltid et valg. Så lenge man holder meningene sine langt unna pasientene sine Anonymkode: eebe3...6f0 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #16 Del Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei, dere blir ikke bedre eller smartere mennesker av å bli mødre. Jeg som frivillig barnløs har ingen som helst problemer med å forstå at man ikke vil dø fra barna sine. Du har bare møtt en veldig lite empatisk sykepleier. Anonymkode: 6a104...f87 Noen ganger tror jeg mødre er værst desverre, ihvertfall min erfaring. Både frivillige og ufrivilllge barneløse møter en med en helt annen forstålelse, mens dem ofte møter på dem samme mødrene som tror dem vet bedre og skal rakke ned på kvinner uten barn dem å Anonymkode: eebe3...6f0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #17 Del Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva er relevansen av dette? Hjelper det situasjonen at hun uttrykker ekstrem bekymring, og ikke klarer å forsone seg med situasjonen? Anonymkode: 74f1c...b7d Svært få unge mennesker som greier å forsone seg med døden. Spesielt om de forlater hjelpeløse barn, som ikke har noen andre. De fleste stritter imot døden. Det er brutalt, jævlig og mange ganger veldig vondt. Panikken blir enda større om man har uempatiske mennesker rundt seg, som ikke lytter til fortvilelsen og dødsangsten. Anonymkode: e5304...428 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #18 Del Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Nei, dere blir ikke bedre eller smartere mennesker av å bli mødre. Jeg som frivillig barnløs har ingen som helst problemer med å forstå at man ikke vil dø fra barna sine. Du har bare møtt en veldig lite empatisk sykepleier. Anonymkode: 6a104...f87 Enig i dette. Jeg visste veldig godt hvordan det ville bli å være mor før jeg ble det. Jeg synes de høres uempatiske ut. Ja, det er selvfølgelig best å forsone seg med det uunngåelige, men dødsangst er vel den verste angsten vi har, i tillegg til bekymring for våre barn. Nå har vel ikke du så mye du skulle ha sagt i denne situasjonen, men kanskje det hadde hjulpet hvis barnevernet hadde funnet en fosterfamilie for barna før hun dør, og at både hun og barna fikk tilbrakt tid sammen med fosterforeldrene. Anonymkode: ed247...41a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #19 Del Skrevet 26. mai Det er helt grusomt å vite at når man dør så forlater man barna sine, spesielt når de har bare deg. Synes synd på denne damen og skjønner bekymringen da jeg selv har hatt den. Hun burde få hjelp til å avklare hvor barna skal, da kan hun få en ro. Er jo helt grusomt hvis barna blir splittet opp, det skulle ikke vært lovlig. Da hadde det nesten vært bedre om man hadde et slags barnehjem alternativ som tar inn de 3 barna og så går de turnus. Som regel så er det ikke mer en 4-5 på et barnehjem så det skulle jo vært mulig i teorien men i praksis så virker det som om alt er vanskelig nå til dags. Vil og oppfordre alle, spesielt dere som er alene og ikke har nær familie som kan ta barna om noe skulle skje å finne et alternativ om noe skulle skje deg, barna bør og vite hvor og hva som skjer om det verste skulle skje. Anonymkode: 70e2c...b1f 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #20 Del Skrevet 26. mai Det er egentlig veldig trist at mange av oss går gjennom livet og nekter å tenke på, eller forholde oss til at vi alle kan dø når som helst. Da blir det ganske brutalt når vi plutselig blir rammet, og får tid til å reflektere og si farvel til våre kjære. Ingen er garantert å bli gamle, men eller uten barn. Skulle tro at vi tenkte gjennom dette før. Forstår at det er ekstra skummelt og trist at barna skal til fosterfamilie, og ikke egen familie. Anonymkode: 7e1f2...2d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå