AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #1 Skrevet 26. mai 2024 Noen som har noen gladhistorier om at de har funnet noe like bra i ettertid? Hvor lang tid tok det før noe tilsvarende dukket opp? Anonymkode: 15ed6...8ec 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #2 Skrevet 26. mai 2024 Altså, der er en LEIEleilighet. Ingenting drømmeaktig med det. Anonymkode: 991bf...89d 8
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #3 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen som har noen gladhistorier om at de har funnet noe like bra i ettertid? Hvor lang tid tok det før noe tilsvarende dukket opp? Anonymkode: 15ed6...8ec Jeg fant en fantastisk leilighet, som jeg faktisk fikk. Det virket som de var hyggelig folk. Familie med to mellomstore barn. Rimelig og så fin. Både utsikt og nyoppusset. Lys og lekker. Utleier virket til å være flotte folk, noe de vel var på sitt vis, men det ble mye. Alt virket ok, men guriland hvor invaderende og kontrollerende særlig kona i huset var. Jeg ble boende i 2,5år, og det ble bare verre. De sa meg opp fordi de skulle ha hele huset selv. Det var vel egentlig jeg som vant på det. Jeg kunne delt mye, men jeg holder det til at det som kan se ut som drømmeboligen, jobben, mannen eller annet trenger ikke å være det. Nå bor jeg litt mindre, og ikke så estetisk pen, men jeg har det så mye bedre. Mye bedre solforhold også, selv om det ikke er så viktig for meg. Gikk fra et fantastisk kjøkken til et ganske så kjipt et, men jeg har det så mye bedre. Bodd her over 5 år, og trives så godt. Godt forhold til utleier, og vi lever våre liv. Er på hils og småprater litt, men de er ikke oppi meg, og har meninger og forventninger om det meste. Jeg så ikke hvor galt mye var før jeg fikk det så mye bedre annet sted. Så jeg krysser fingrene for at du kommer over noe annet bra 🤞🏻 Anonymkode: 38ccd...b8f 7 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #4 Skrevet 26. mai 2024 Ikke leie, men fant drømmeleiligheten når jeg skulle kjøpe. Elsket den fra jeg gikk inn døra, hadde alle planene klare for møblering, og tapte budrunden.... Fant en ny å se på, den så grei nok ut på bildene, ikke wow-faktor. Så litt bedre ut på visning, men fortsatt ikke drømmeleiligheten. Har nå bodd her i åtte år, og har elsket leiligheten fra den dagen jeg flytta inn. Anonymkode: 3ddc7...b8e 3
klarinetta Skrevet 26. mai 2024 #5 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Noen som har noen gladhistorier om at de har funnet noe like bra i ettertid? Hvor lang tid tok det før noe tilsvarende dukket opp? Anonymkode: 15ed6...8ec Dette er jo som all annen kjærlighetssorg, noe du ønsket deg men ikke fikk. 😊 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #6 Skrevet 26. mai 2024 Å bli fysisk uvel av å ikke få en utleie leilighet er for meg en gåte. Det finnes ikke en eneste fordel ved å leie. Heldigvis har jeg aldri leid noe som helst. Kjøpte eget hus i alder av 22. Anonymkode: f78f7...6e0 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #7 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Å bli fysisk uvel av å ikke få en utleie leilighet er for meg en gåte. Det finnes ikke en eneste fordel ved å leie. Heldigvis har jeg aldri leid noe som helst. Kjøpte eget hus i alder av 22. Anonymkode: f78f7...6e0 Det er klart det er fordeler med å leie. Det er fleksibelt, risikofritt, du slipper å pusse opp/vedlikeholde, du kan gå til utleier når noe går i stykker og så er det jo også slik at det en lang stund har vært billigere å leie enn å eie (i Oslo iaf). Dette vil vel kanskje på å endre seg om renta går ned men leieprisene blir liggende der de er nå. Anonymkode: fb4f8...bce 5 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #8 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å bli fysisk uvel av å ikke få en utleie leilighet er for meg en gåte. Det finnes ikke en eneste fordel ved å leie. Heldigvis har jeg aldri leid noe som helst. Kjøpte eget hus i alder av 22. Anonymkode: f78f7...6e0 Det beste er å ha sitt eget. Det er ingen tvil i det. Hele systemet er bygd på at det lønner seg å eie for de aller fleste, supplert med 22% rentefradrag på skatten og diverse. Jeg tenker vel at de som blir lei seg for å ikke kunne leie står sikkert i en prekær situasjon der de må ha en leilighet eller så havner de på gata. Da er alternativet å bli puttet i en nødbolig med narkiser og tidligere kriminelle som "dine" nærmeste naboer man skal "hilse" på. Anonymkode: 04308...2fa 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #9 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Altså, der er en LEIEleilighet. Ingenting drømmeaktig med det. Anonymkode: 991bf...89d Åk åt helvette Anonymkode: ff8df...41b 6 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #10 Skrevet 26. mai 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Å bli fysisk uvel av å ikke få en utleie leilighet er for meg en gåte. Det finnes ikke en eneste fordel ved å leie. Heldigvis har jeg aldri leid noe som helst. Kjøpte eget hus i alder av 22. Anonymkode: f78f7...6e0 Fordelen med å leie er gjerne at alternativet er å bo på gata. Se litt lengre enn navelen din da. Anonymkode: 5620b...936 8 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #11 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Å bli fysisk uvel av å ikke få en utleie leilighet er for meg en gåte. Det finnes ikke en eneste fordel ved å leie. Heldigvis har jeg aldri leid noe som helst. Kjøpte eget hus i alder av 22. Anonymkode: f78f7...6e0 Hvorfor komme med noe sånt til ts som er lei seg nå? Æsj, for et menneske du er 🤮 Anonymkode: ff8df...41b 5 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #12 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Å bli fysisk uvel av å ikke få en utleie leilighet er for meg en gåte. Det finnes ikke en eneste fordel ved å leie. Heldigvis har jeg aldri leid noe som helst. Kjøpte eget hus i alder av 22. Anonymkode: f78f7...6e0 Når alternativene er leie eller bostedsløs, er det ganske kjipt å ikke få en leilighet man ønsker seg. Anonymkode: 200ed...716 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #13 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Å bli fysisk uvel av å ikke få en utleie leilighet er for meg en gåte. Det finnes ikke en eneste fordel ved å leie. Heldigvis har jeg aldri leid noe som helst. Kjøpte eget hus i alder av 22. Anonymkode: f78f7...6e0 Weird flex.Du er enten en gammel boomer, eller så fikk du hjelp av foreldrene dine. Anonymkode: bd3dd...a01 6 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #14 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Å bli fysisk uvel av å ikke få en utleie leilighet er for meg en gåte. Det finnes ikke en eneste fordel ved å leie. Heldigvis har jeg aldri leid noe som helst. Kjøpte eget hus i alder av 22. Anonymkode: f78f7...6e0 Å påstå at det ikke finnes en eneste fordel ved å leie er helt feil. Alt kommer an på livssituasjon og fremtidsplaner. For noen gir det 100% mening å kjøpe, for andre ville det vært totalt ulogisk. Sigrid på 20 som ønsker å ta et årstudium i nord, skal hun kjøpe en bolig for det ene året hun er der? Hva med familien Andersen på 5 som vil bo et år eller to i Spania, skal de måtte kjøpe et hus der for den lille tiden de er der? En bolig kan kjøpes i begge scenarioene, men om man regner litt på tallene ser mann at det er en stor risiko for at kjøpet vil blakke deg mer enn det å ha leid i samme periode. Det skal nevnes at den risikoen synker jo lenger inn i fremtiden man ser, da leiepriser vil fortsette å stige - med lang tidshorisont og rett livssituasjon og passende fremtidsplaner vil boligkjøpet gi mer mening. Ingen lærte vil si at å kjøpe en bolig for den gjennomsnittlige nordmann med tidshorisont på mindre enn minst 3 år er smart. Anonymkode: d275c...250 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #15 Skrevet 26. mai 2024 Herregud, hva er det med folk da. Kan man ikke kjøpe så må man leie. Å kunne leie drømmeleiligheten gjør livet litt bedre enn om man må ta til takke med alt det andre rasket som finnes der ute. Anonymkode: 40faf...ef2 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #16 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å bli fysisk uvel av å ikke få en utleie leilighet er for meg en gåte. Det finnes ikke en eneste fordel ved å leie. Heldigvis har jeg aldri leid noe som helst. Kjøpte eget hus i alder av 22. Anonymkode: f78f7...6e0 Omg. Jeg klarer nesten ikke å tenke på noen annen reaksjon enn "herregud". Du er priviligert og trenger ikke å sitte på din høye hest og rope det ut. Anonymkode: 5275b...1e3 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #17 Skrevet 26. mai 2024 Ts, det vil gå over og det vil komme andre muligheter. Men selvsagt er det tungt, det forstår jeg. Anonymkode: 5275b...1e3 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #18 Skrevet 26. mai 2024 Tusen takk for alle svar!❤️ Så fint å høre med dere som trives der dere bor nå, selv om det ikke virket som et kupp til å begynne med! AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Herregud, hva er det med folk da. Kan man ikke kjøpe så må man leie. Å kunne leie drømmeleiligheten gjør livet litt bedre enn om man må ta til takke med alt det andre rasket som finnes der ute. Anonymkode: 40faf...ef2 Ja, jeg får ikke lån så må leie. Og denne var nyoppusset til en overkommelig pris. Det er MYE rask der ute ja, som folk mener seg å ta godt betalt for. Ønsker ok+ kjøkken og bad.. Pleier å gå lenge mellom hver gang det legges ut noe bra. ts Anonymkode: 15ed6...8ec 3
Fountaine Skrevet 26. mai 2024 #19 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Å bli fysisk uvel av å ikke få en utleie leilighet er for meg en gåte. Det finnes ikke en eneste fordel ved å leie. Heldigvis har jeg aldri leid noe som helst. Kjøpte eget hus i alder av 22. Bor du på landet eller et billig område?
Mardina Skrevet 26. mai 2024 #20 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Å bli fysisk uvel av å ikke få en utleie leilighet er for meg en gåte. Det finnes ikke en eneste fordel ved å leie. Heldigvis har jeg aldri leid noe som helst. Kjøpte eget hus i alder av 22. Anonymkode: f78f7...6e0 Så fint for deg. Sånn er det ikke for alle 😊 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå