Gå til innhold

Ønsker beklagelse av venninne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har behov for å lufte en venninnerelasjon som jeg over tid har reflektert over da jeg kjenner at den ikke gjør meg særlig godt av flere grunner. Venninnen min som åpenbart ikke har det godt for tiden, er halvveis singel og uten barn. Hun er den siste i en større venninnegjeng som ikke er i et etablert forhold. Jeg har sammen med henne vært de single i lang tid inntil jeg i fjor fikk kjæreste som jeg nå venter barn med. At det er noe rundt det hvor hun ikke klarer å glede seg på mine vegne er jeg sikker på. 

Hver gang vi snakkes har hun en kjip kommentar på lur og i går eskalerte det hele for min del på fest. Hun som mange andre ble ganske full og jeg var edru. Plutselig kaster hun seg over meg og tar tak i det ene brystet mitt og bare klemmer til så jeg nesten hyler av smerte. Jeg sier at «det der var vondt». Hennes respons er «kom igjen, vondt i de silikonpuppene der». Det er helt riktig at jeg har brystimplantater, men at en venninne både fysisk tillater seg å ta tak og klemme på en venninnes bryster som i tillegg er gravid og edru, avfeier det hele når hun får beskjed om at det var vondt og i tillegg kommer med en nedlatende kommentar om mine bryster. Helt uoppfordret. Jeg har fortsatt fysisk vondt og ikke minst er jeg lei meg for reaksjon og kommentar. Er usikker på hvordan håndtere det videre. 

Anonymkode: 0e82b...9d8

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke. Du mener at hun "ikke har det godt" basert på at hun er singel og barnløs? 

Anonymkode: 35f90...dbe

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er sikkert sur fordi hun er den eneste uten familie, og en etter en venninne dør ut til familielivet. 

Kanskje hun også blir voksen en dag, men nå er dere nok helt inkompatibel og har vokst fra hverandre. Helt normalt. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For min del er slike antastelser avsluttnigna på ethvert bekjentskap. Siden dere kjenner hverandre, ville jeg gitt henne en sjanse til å å skvære opp i ettertid. Det foregår ved at du tar kontakt og sier du vil prate om festen, så beskriver du hva du opplevde med henne og hvordan det får deg til å føle deg, og at du håper på at hun beklager seg og stopper med kjipe kommentarer.

Anonymkode: 117e2...c11

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Glem tanken om unnskyldning og fas ut vennskapet. 

Eneste sjansen for at vennskapet overlever er hvis hun selv på eget initiativ ber om unnskyldning 

Anonymkode: d8b27...211

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner ikke. Du mener at hun "ikke har det godt" basert på at hun er singel og barnløs? 

Anonymkode: 35f90...dbe

TS har jo skynda seg noe voldsomt med barn selv siden hun omtrent nett nettopp har møtt typen sin, så hun tenker vel at venninnen har hatt samme problemer som hun selv. Folk tror alle sliter med det samme som en selv.

All den unødvendig infoen til sides. Ja det er innefor å forvente beklagelse når man blir tatt på uten å ha gitt lov.

Anonymkode: 7abd5...0f8

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seksuelt overgrep.

Hadde ikke fortsatt vennskapet og faktisk vurdert en anmeldelse. Det er ikke ok å ta på folk slik uten samtykke.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har behov for å lufte en venninnerelasjon som jeg over tid har reflektert over da jeg kjenner at den ikke gjør meg særlig godt av flere grunner. Venninnen min som åpenbart ikke har det godt for tiden, er halvveis singel og uten barn. Hun er den siste i en større venninnegjeng som ikke er i et etablert forhold. Jeg har sammen med henne vært de single i lang tid inntil jeg i fjor fikk kjæreste som jeg nå venter barn med. At det er noe rundt det hvor hun ikke klarer å glede seg på mine vegne er jeg sikker på. 

Hver gang vi snakkes har hun en kjip kommentar på lur og i går eskalerte det hele for min del på fest. Hun som mange andre ble ganske full og jeg var edru. Plutselig kaster hun seg over meg og tar tak i det ene brystet mitt og bare klemmer til så jeg nesten hyler av smerte. Jeg sier at «det der var vondt». Hennes respons er «kom igjen, vondt i de silikonpuppene der». Det er helt riktig at jeg har brystimplantater, men at en venninne både fysisk tillater seg å ta tak og klemme på en venninnes bryster som i tillegg er gravid og edru, avfeier det hele når hun får beskjed om at det var vondt og i tillegg kommer med en nedlatende kommentar om mine bryster. Helt uoppfordret. Jeg har fortsatt fysisk vondt og ikke minst er jeg lei meg for reaksjon og kommentar. Er usikker på hvordan håndtere det videre. 

Du må snakke med henne og si at det var over grensen. Hvis hun ikke legger seg flat hadde jeg kutta vennskapet.

Anonymkode: 3a2f3...246

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Samfunnsengasjert skrev (2 minutter siden):

Seksuelt overgrep.

Hadde ikke fortsatt vennskapet og faktisk vurdert en anmeldelse. Det er ikke ok å ta på folk slik uten samtykke.

Seksuelt overgrep faktisk...wow. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var helt idiotisk av venninna å skvise puppen din og komme med kommentarer om silikonimplantatene i dem, så ja det burde hun drite i å gjøre og hun burde be om unnskyldning. Voksne folk holder ikke på sånn.
Hvorfor du blander inn at hun er singel og barnløs skjønner jeg ikke. Hadde det vært mer greit om ei venninne med mann og barn oppførte seg sånn i fylla?

Anonymkode: c2365...569

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Seksuelt overgrep faktisk...wow. 

§ 297 seksuell handling uten samtykke

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var helt idiotisk av venninna å skvise puppen din og komme med kommentarer om silikonimplantatene i dem, så ja det burde hun drite i å gjøre og hun burde be om unnskyldning. Voksne folk holder ikke på sånn.
Hvorfor du blander inn at hun er singel og barnløs skjønner jeg ikke. Hadde det vært mer greit om ei venninne med mann og barn oppførte seg sånn i fylla?

Anonymkode: c2365...569

Jeg har feelingen av at TS har følt på mye av det hun beskylder sin venninne for. Hun kommer med all mulig urelevant info om både type og graviditet. Om hun er slik i hverdagen også så skjønner jeg at folk blir irritert. Men det forsvarer selvsagt ikke boob-grab.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Samfunnsengasjert skrev (1 minutt siden):

§ 297 seksuell handling uten samtykke

Var den en seksuell handling da? Må jo sette det litt i sammenheng tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Unødvendig handling av venninna di, TS, som hun absolutt bør be om unnskyldning for. Men helt ærlig - du er en ganske bedriten venn selv. Det lyser av hele innlegget ditt at du føler deg bedre enn henne siden du nå har mann og snart barn

Anonymkode: 9d4c3...d60

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har feelingen av at TS har følt på mye av det hun beskylder sin venninne for. Hun kommer med all mulig urelevant info om både type og graviditet. Om hun er slik i hverdagen også så skjønner jeg at folk blir irritert. Men det forsvarer selvsagt ikke boob-grab.

Det er da ikke uvanlig at folk som ikke har det bra oppfører seg dårlig. Hi kjenner vel sin venninne. 

Anonymkode: d8b27...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her.

bakgrunnen for at jeg tok med det om singel og barnløs er fordi jeg vet at hun har et ønske om stabilt forhold og barn og at hennes nåværende halvveis relasjon er vanskelig. Hennes kommentarer til meg har også eskalert etter at jeg fink kjæreste og hvertfall etter graviditet, så at det spiller inn er ikke helt far-fetched. Hun blir i tillegg irritert for at jeg drar tidligere fra fest… når jeg er gravid og edru. Det er flere ting her. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Og får bare takke om beskyldningen om at jeg er en bedriten venninne og at jeg føler meg bedre. Takk takk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun klemte på puppen din men sa jo ikke noe om graviditeten din eller det at du ikke er singel. 

Anonymkode: b3828...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Enig. Vi vet jo ikke hvor mye TS har trykket dette oppi trynet til venninna heller. Når er hun selv er så fokusert på det. 
Men unnskylder ikke handlingen. Avslutt med henne.

Anonymkode: 2b183...c66

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...