Gå til innhold

Rødhet i ansiktet, virker som blodet samler seg opp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan det skyldes at en person har mye rødming og rød hud i ansiktet? Om morgenen er det som om blodet har samlet seg i ansiktet og vedkommende kan også være blålig og lilla. Tar man på huden blir det lysere der man har tatt. Det varierer litt fra dag til dag, men huden er alltid mer rød enn normalen. Kan dette ha noe med hjertet å gjøre? Personen er nesten 50 år og har lavt stoffskifte, ellers frisk. 

Anonymkode: c9bfd...3b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det et nytt fenomen eller har personen alltid vært slik? 

Jeg er selv en av dem som blir knallrød dersom jeg anstrenger meg og jeg har faktisk opplevd å nesten gå over i blått (den gang hadde jeg svært lav blodprosent) . Men hos meg har det vært slik i mange år og  jeg tror det er så enkelt at blodårene ligger langt ut samt at jeg har veldig lys hud i utggangspunktet. 

Har fått målt både blodtrykk og EKG på grunn av andre ting og begge deler har vært helt fint. 

AnonymBruker
Skrevet

Er dette noe som alltid har vært sånn, eller er det noe nytt? Noen er rødere i fjeset enn andre, og noen har rosacea som gjør de enda rødere.

Hvis det er nytt, forverring etter liggende, og har andre symptomer i tillegg, ville jeg tatt en tur til legen. Kan være ekstremt, slik som Stokes krage/superior vena cava syndrom, eller noe helt annet, men lurt å sjekke.

Anonymkode: 6b63b...09b

AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Jeg er ikke sikker på hvor lenge han har hatt det sånn som nå, men rødming har visstnok alltid vært et problem. Han har en lys hudtype. Jeg tror ikke det er rosacea.

Anonymkode: c9bfd...3b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...