Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grrrr....nå er jeg dr...lei,altså!

Jeg har alltid hatt endel kviser,spesielt på haken, men omsider har det bedret seg! :)

Men jeg sitter da igjen med masse røde flekker/merker,og må sminke over disse hver dag! Er det noen der ute som vet om noe som kan hjelpe mot dette, og evt.hvor jeg kan få fatt på dette?

Jeg har ikke råd til å gå til hudpleier( er imellom to jobber...),så det må være noe jeg kan bruke hjemme.

Håper det er noen som kan hjelpe meg, for jeg har virkelig komplekser for dette!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

meg igjen....

Jeg ser dermalogica har en serie som heter "skin brightening system" eller noe sånt. Kan kanskje dette være noe for meg?

Har sjekket på norske dermalogica sine sider,og ser at de også selger dette, så det betyr vel at det ikke er slikt ulovlig blekeprodukt somde har masse av på utenlandske sider ( strawberrynet ol.)

Noen som har prøvd? Anyone?

Skrevet
meg igjen....

Jeg ser dermalogica har en serie som heter "skin brightening system" eller noe sånt. Kan kanskje dette være noe for meg?

Har sjekket på norske dermalogica sine sider,og ser at de også selger dette, så det betyr vel at det ikke er slikt ulovlig blekeprodukt somde har masse av på utenlandske sider ( strawberrynet ol.)

Noen som har prøvd? Anyone?

Jeg tror det er mest beregnet på pigmentflekker, altså slike brune flekker man kan få av sola osv. Røde flekker av kvisearr forsvinner av seg selv over tid, jeg vet ikke om noe som helst som kan funke, utenom eventuelt C-vitamin.

Skrevet

Ok. Men c-vitamin? Kan man få det som olje eller krem? Dumt spørsmål, kanskje,men jeg er desperat!!!!!

Ellers mener jeg å ha lest noe om div eteriske oljer som kan være til hjelp,men husker selvfølgelig ikke hvilke.... :sjenert:

Noen som kan hjelpe en frustrert frue?

Skrevet

Laser fjerner arrene. Litt varierende hvor mange beh man trenger, men snakk med noen som driver med ordentlig laser. Ikke soft-laser.... bare humbug!

Skrevet

Takk for tips, men dessverre er situasjonen slik nå at jeg ikke har råd til å gå til hudpleier.....trenger derfor sårt tips til hjemmebruk!

Skrevet

kakjse du kan bruke noen syrer, fruktsyrer. Men dem må du sikkert få fra en hudpleier, skal litt sterke saker til og det forsvinner ikke over natten.

Skrevet

hva er det beste og bruke om man har råd til å gå til hudpleier da?? hva bruker de der for oss som har hatt endel kviser før og har nokså fin hud nå men ikke helt plettfri pga litt små røde merker og porete hud enda...??? noen som vet?

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

De røde merkene forsvinner nok over tid, det gjorde de hos meg i alle fall :)

• 1 år senere...
Gjest ikke gøy
Skrevet

Hvor gammel er du?

eller, hvor gammel var du da arrene ble borte?

Og hvor lenge måtte du gå med dem?

Skrevet

Trist, men sant: Det eneste som kan fjerne arr er tiden - eller laser (dyrt).

Skrevet

Salicylsyre kan dempe rødheten ganske mye; den gjør det i hvert fall hos meg. ACO har en bra gel som heter 'Salicylic Gel' som selges på en del apotek, den koster 80,- eller deromkring.

Skrevet

Rosa hud er fersk hud og skal ikke brukes syrer på!!!! Syrene gjør huden tynnere....... Er det keloide arr som er rosa, dvs utstående arr som er rosa, da kan vel syrer muligens være et alternativ.

Hjemme kan du bruke eteriske oljer som virker beroligende og dempende på rødhet. Lavendel feks...... Ellers er det hudpleieprodukter som skal dempe rødhet. Feks soothing booster fra dermalogica, eller balm essentielle fra decleor....

Skrevet
De røde merkene forsvinner nok over tid, det gjorde de hos meg i alle fall :)

Hvor fort da? Jeg har hatt en rød flekk i nesten en måned... Er det for utålmodig å tenke at den burde vært bort nå?

Skrevet

Lavendel er bortkastet å bruke på arr. Lavendel demper rødhet som skyldes overfladisk stress/irritasjon. Å tro at slike remedier skal ha noen funksjon på arr er å lure seg selv. Men for all del, hvis man føler seg bedre av å smøre på ting så go for it. :kaffe:

Skrevet
Hvor fort da? Jeg har hatt en rød flekk i nesten en måned... Er det for utålmodig å tenke at den burde vært bort nå?

Eh ja.

Det er snakk om flere år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...