Gå til innhold

Spiral

Frk Doodad

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som vet om man bør vente med å få satt inn spiral til etter man har fått barn. Vet at jeg har hørt dette tidligere, men tenkte det kanskje har kommet 'nye' typer som også kan anbefales til oss uten barn.

Etter mange år på p-piller synes jeg at jeg har puttet nok hormoner i kroppen og kan tenke meg å prøve andre former for prevansjon.

Håper på mange svar :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke helt sikker, men tror faktisk at man må ha fått minst et barn før man får spiral. Selv etter disse nye flotte hormonspiralene har kommet. Ring legen din å undersøk du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg har en venn som er lege, og jeg spurte han om akkuratt det samme.

Jeg har gått på pillen i veldig mange år nå, og vil slutte.

Han sa at de har smått begynt å sette inn spiraler på jenter som ikke har født. Men det er vondt, så man bør gå til en spesialist som kan dette her.

Jeg var veldig sikker på dette, og ville gjøre det, men så fant jeg en del ting på nettet om spiralen som gjorde at jeg ombestemte meg..

For det første kan kroppen reagere på et fremmedlegeme inni i kroppen. Det kan hende du ikke tåler den.

For det andre får man bivirkninger; dårlig hud, fett hår, vektøkning, liten sexlyst osv osv.

Så, jeg vet ikke helt jeg, om det er lurt eller ikke.

Jeg skal blytte p-pille jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslojente skrev:  

For det første kan kroppen reagere på et fremmedlegeme inni i kroppen. Det kan hende du ikke tåler den.

For det andre får man bivirkninger; dårlig hud, fett hår, vektøkning, liten sexlyst osv osv.

Bivirkninger finnes det vel med alt. Selv bruker jeg hormonspiralen og har brukt den etter fødsel først for 5 år siden og nå etter fødsel for 8 mnd. siden. Er kjempefornøyd. Har ingen bivirkninger og har til og med mistet nesten all mens. Det er deilig det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an ja.

Jeg har hverken født eller tatt abort, men har spiral likevel.

Kobberspiral.

Det var vondt å sette den inn ja, men når en tenker på at jeg slipper å tenke på prevensjon på 5 år, er det verdt noen sekunders smerte.

Mensen vil antakelig bli ganske rar en periode etterpå, jeg har hatt spiralen siden slutten av august, og nå begynner mensen å komme når den skal igjen.

Men jeg har ikke lengre blødninger enn før, og blør heller ikke noe særlig mer enn da jeg gikk på p-piller.

Så jeg er veldig fornøyd med spiralen min jeg ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...