AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #1 Skrevet 26. mai 2024 ADVARSEL: lang tekst! Hvis du ikke leser hele så trenger du heller ikke å kommentere!! Jeg og samboeren min har hatt et par problematiske år nå, med mye til og fra ang om vi bør flytte fra hverandre eller ikke. Det er jeg som har foreslått dette hver gang det har kommet opp, og samboeren har hver gang overtalt meg til at vi bør fortsette, at vi skal prøve litt til. Og jeg har blitt enig… og gitt det en ny sjanse. Vi har 2 barn, tvillinger på 12 år. De gangene vi har disse diskusjonene er jentene aldri til stede, bare så det er sagt. I går, etter at vi har gått å småkranglet og hatt det rett og slett strevsomt nå i flere uker, tok denne diskusjonen en helt annen vending enn den har gjort tidligere. Jeg var fast bestemt på at samboer skulle flytte (vi bor i mitt barndomshjem som jeg arvet når min far døde for 3 år siden), og forklarte han at jeg rett og slett ikke orker å ha det sånn som dette lengre. Vi fortjener bedre alle sammen. Jeg forventet å måtte diskutere dette frem og tilbake som alle andre gangene vi har snakket om dette, men plutselig snur han seg mot meg, ser meg rett i øynene og skriker "HVIS DU TVINGER MEG TIL Å GJØRE DETTE SÅ BRENNER JEG NED HUSET!!!" Jeg fikk helt sjokk! Han har aldri oppført seg eller sagt noe sånt før. Aldri kommet med denne type trusler. Jeg ville ha ting avkreftet eller bekreftet og sa halvveis på spøk "ta det når ungene er på skolen da hvertfall!" Han svarte momentant at det spiller ingen rolle….! Jeg reiste meg og hentet bagen hans og ba han begynne å pakke og komme seg avgårde, så gikk jeg å la meg. Det er ingen vei tilbake fra dette, og når han står opp i dag vil han fortsatt få beskjed om å reise og at han skal reise i dag! Men jeg kjenner jo at jeg kommer til å være konstant redd etter dette. Hvordan forholde seg til ham fra nå av??? Anonymkode: 08a98...080 2
Raven.Writingdesk Skrevet 26. mai 2024 #2 Skrevet 26. mai 2024 Jeg synes det du skriver her er utrolig skremmende. Du ønsker han ut, men han vil bli. Å si at han skal brenne ned huset er en trussel, så han har truet deg. Jeg mener du bør kontakte politiet. Har du venner/familie som kan støtte deg? 8 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #3 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): ADVARSEL: lang tekst! Hvis du ikke leser hele så trenger du heller ikke å kommentere!! Jeg og samboeren min har hatt et par problematiske år nå, med mye til og fra ang om vi bør flytte fra hverandre eller ikke. Det er jeg som har foreslått dette hver gang det har kommet opp, og samboeren har hver gang overtalt meg til at vi bør fortsette, at vi skal prøve litt til. Og jeg har blitt enig… og gitt det en ny sjanse. Vi har 2 barn, tvillinger på 12 år. De gangene vi har disse diskusjonene er jentene aldri til stede, bare så det er sagt. I går, etter at vi har gått å småkranglet og hatt det rett og slett strevsomt nå i flere uker, tok denne diskusjonen en helt annen vending enn den har gjort tidligere. Jeg var fast bestemt på at samboer skulle flytte (vi bor i mitt barndomshjem som jeg arvet når min far døde for 3 år siden), og forklarte han at jeg rett og slett ikke orker å ha det sånn som dette lengre. Vi fortjener bedre alle sammen. Jeg forventet å måtte diskutere dette frem og tilbake som alle andre gangene vi har snakket om dette, men plutselig snur han seg mot meg, ser meg rett i øynene og skriker "HVIS DU TVINGER MEG TIL Å GJØRE DETTE SÅ BRENNER JEG NED HUSET!!!" Jeg fikk helt sjokk! Han har aldri oppført seg eller sagt noe sånt før. Aldri kommet med denne type trusler. Jeg ville ha ting avkreftet eller bekreftet og sa halvveis på spøk "ta det når ungene er på skolen da hvertfall!" Han svarte momentant at det spiller ingen rolle….! Jeg reiste meg og hentet bagen hans og ba han begynne å pakke og komme seg avgårde, så gikk jeg å la meg. Det er ingen vei tilbake fra dette, og når han står opp i dag vil han fortsatt få beskjed om å reise og at han skal reise i dag! Men jeg kjenner jo at jeg kommer til å være konstant redd etter dette. Hvordan forholde seg til ham fra nå av??? Anonymkode: 08a98...080 I alle dager er det dere har kranglet og diskutert så hinsides om da? Her må du kontakte politi og støtte deg på familie og nære venner. Anonymkode: 9c3e1...4fe 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #4 Skrevet 26. mai 2024 Fortelle venner og familie. Flytte ut Spare på alt av sms for å bygge sak. Ikke skjul truslene i familieråd eller for familien kanskje han kun få ha samvær med tilsyn. Behandle han som en risikofaktor. Anonymkode: 5670f...921 7 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #5 Skrevet 26. mai 2024 Ring krisesenter og politi. Dette er alvorlige trusler. Dette er ikke normalt. Ring noen som står deg når og fortell hva som skjer så du ikke står i dette alene når han må flytte ut i dag Anonymkode: fd09d...beb 6 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #6 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I alle dager er det dere har kranglet og diskutert så hinsides om da? Her må du kontakte politi og støtte deg på familie og nære venner. Anonymkode: 9c3e1...4fe Vi har kranglet om småting egentlig. Ting som egentlig ikke har noen verdens betydning. Men aldri har han truet meg på denne måten før, og han så besten sjokkert ut selv også faktisk. Anonymkode: 08a98...080 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #7 Skrevet 26. mai 2024 For det første: At jentene ikke får med seg noe av krangling og dårlig stemning, stemmer garantert ikke. For det andre: Hvis han aldri har sagt eller gjort noe som helst tilsvarende før, hvorfor tror du ikke dette ble sagt i affekt og desperasjon? Kan du ikke prøve å ta en rolig prat med han og si at du ønsker å avslutte forholdet, og be om at det gjøres så sivilisert og ordentlig som mulig? Så bestiller du time til mekling hos familievernkontoret. Om du tror han mener det han sa eller du er redd han må du selvsagt kontakte politiet og/eller krisesenter. Anonymkode: 43dd4...fb8 7 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #8 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har kranglet om småting egentlig. Ting som egentlig ikke har noen verdens betydning. Men aldri har han truet meg på denne måten før, og han så besten sjokkert ut selv også faktisk. Anonymkode: 08a98...080 Utrolig skremmende iallefall, også "helt ut av det blå" Ville faktisk ha tatt dette opp med politiet om du oppriktig blir redd av det, de kan hjelpe deg med å følge dette opp samt sjekke det nærmere Anonymkode: 9c3e1...4fe 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #9 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For det første: At jentene ikke får med seg noe av krangling og dårlig stemning, stemmer garantert ikke. For det andre: Hvis han aldri har sagt eller gjort noe som helst tilsvarende før, hvorfor tror du ikke dette ble sagt i affekt og desperasjon? Kan du ikke prøve å ta en rolig prat med han og si at du ønsker å avslutte forholdet, og be om at det gjøres så sivilisert og ordentlig som mulig? Så bestiller du time til mekling hos familievernkontoret. Om du tror han mener det han sa eller du er redd han må du selvsagt kontakte politiet og/eller krisesenter. Anonymkode: 43dd4...fb8 Klart jentene får med seg den dårlige stemningen, det er det ingen tvil om, men de er aldri tilstede når vi krangler og har aldri måttet høre på det. Aldri! Og det at han aldri har kommet med en sånn trussel før er jo grunnen til at jeg syns det er skremmende! Anonymkode: 08a98...080 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #10 Skrevet 26. mai 2024 Dette melder du til politiet, og får eventuelt bistand til å få han ut. At han truer med å brenne ned huset uavhengig om barna er hjemme eller ikke, vitner om at han et veldig ustabil og potensielt farlig. Jeg hadde ikke sendt barna mine til et slikt menneske. Rådfør deg med politiet om hva som skal skje videre, kontakt familievernkontoret og barnevernstjenesten. Anonymkode: a0229...56b 5
fenrir Skrevet 26. mai 2024 #11 Skrevet 26. mai 2024 tror ikke han gjør alvor av hva han sa ts, ble nok sagt i affeksjon og føler seg nok malt inn i ett hjørne. kan være han er like sliten og lei som deg. hvis han ikke har vært voldelig før på noe vis kan det være han har møtt veggen. de som roper høyest er gjerne mindre farlig enn de som ikke gir en lyd fra seg... men du kjenner han best. håper det ordner seg. men ja spar på meldinger og slikt hvis det eskalerer 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #12 Skrevet 26. mai 2024 Har du pålitelig brannvarsling i huset, Ts? Anonymkode: 505f8...b10 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #13 Skrevet 26. mai 2024 Dette anmelder du sporenstreks. Grov trussel og du kan kanskje få besøksforbud. Ikke ta denne mannen tilbake.. Hadde også satt opp overvåkning ute med varsling og automatiske lys som slår seg på.. Anonymkode: 96589...a56 3 2
Tantemor Skrevet 26. mai 2024 #14 Skrevet 26. mai 2024 Jeg ville snakket med politiet her ja og bedd de ringe ham for å si at trusselen hans bør han glemme, for de følger nå med ham.. Det blir garantert preventivt! 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #15 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Har du pålitelig brannvarsling i huset, Ts? Anonymkode: 505f8...b10 Ja det har jeg! Anonymkode: 08a98...080 2
Loff77 Skrevet 26. mai 2024 #16 Skrevet 26. mai 2024 Er jo noe spesielt å kaste ut faren til barna og samboer på dagen etter litt krangling, ville vel vært lurt å prate rasjonelt og funnet en leilighet osv.. 3 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #17 Skrevet 26. mai 2024 Hvis han ikke har vist NOEN som helst tendenser til å være farlig tidligere, så er nok dette tomme trusler for å skremme deg til å ombestemme deg. Uansett ikke greit. Og er nok lurt å være på vakt. Har han hatt en traumatisk barndom? At unger ikke får med seg ting, er bare tull. Om de ikke får med seg at dere er høylydte til hverandre, så får de med seg den trykkende stemningen. Eksen min kunne starte krangler f.eks at jeg ikke hadde støvsugd eller laget middag tidsnok (jeg var nettopp kommet hjem fra jobb, så det var litt vanskelig å få det til på de 3 minuttene jeg hadde vært hjemme). Han startet også krangler pga at jeg hadde mensen igjen (hadde normal syklus på 28 dager, og var generelt åpen for sex, og oralt hvis jeg hadde mensen). Han var nøye på å ikke gjøre det foran ungene, men jeg ble fortalt at eldstemann hadde fått med seg mye likevel. Anonymkode: 3fd48...ed7 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #18 Skrevet 26. mai 2024 Litt drøyt å kaste han ut på dagen om han ikke har gjort noe svært graverende, men den trusselen der er drøyere. Dette MÅ anmeldes! Plutselig gjør han alvor av det, og om han ikke gjør det må han forstå at det ikke er greit å si slik. Anonymkode: b242c...bd8 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #19 Skrevet 26. mai 2024 Du kan ikke kaste ham ut på dagen. Ro deg ned, book time på FVK og begynn prosessen. Anonymkode: 5d03b...ac3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #20 Skrevet 26. mai 2024 I lys av de grusomme hendelsene i Norge siden nyttår, hvor flere barn og kvinner er drept av mannen i huset - så synes jeg du skal ta han på alvor. Meld i fra til politiet og til familie og andre nære. Og ikke minst avslutt forholdet. Bestill time til mekling så fort som mulig. Jeg tror du undervurdere barna deres, de merker stemningen mellom dere to godt selv om de ikke hører at dere krangler. Så spør om de trenger å snakke med noen når du/dere forteller at forholdet er over Anonymkode: cb0d0...b39 5 3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå