Gå til innhold

nyrestein? Noen som har hatt det?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Godtfolk 

jeg har kraftige smerter i regionen hvor nyrene ligger - derfor lurer jeg på om det kan ha med dem (eller, med den. Ensidige smerter) å gjøre. 

Dette er ikke første gangen - jeg har hatt smerter på og av de siste ukene. 

Er det noen her som har hatt nyrestein, nyrekolikk eller noe som kan fortelle hvordan hun opplevde sympmtomene? 

Anonymkode: 12e40...b8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Godtfolk 

jeg har kraftige smerter i regionen hvor nyrene ligger - derfor lurer jeg på om det kan ha med dem (eller, med den. Ensidige smerter) å gjøre. 

Dette er ikke første gangen - jeg har hatt smerter på og av de siste ukene. 

Er det noen her som har hatt nyrestein, nyrekolikk eller noe som kan fortelle hvordan hun opplevde sympmtomene? 

jeg har nyrestein men merker det bare ved dobesøk, ikke vondt men strålen deler seg. jeg er ikke lege men du kan få vondt ved stress ts. negativt stress kan slå ut i ryggen på enkelte, da tenker jeg på dårlig økonomi, partner eller jobbrelatert. bestill time hos kirobraktor så kan du få svar der. det er min erfaring

AnonymBruker
Skrevet

OK, takk for svar. 

Det har definitivt ikke noe med bevegelsesapparatet å gjøre, så kiropraktor er nok ikke det rette for meg. 

Skrevet

Jeg har hatt (og har) nyrestein. For min del var det vedvarende dump smerte over noken uker smerter i flanken under ribbein. Før det blei akutt verre med sterk kolikk i siden og nedover i underlivet og jeg måtte legges inn på sykehus pga nyrebekkenbetennelse. 

Nyrestein er ganske vanlig så helsevesenet kan ofte fort gjenkjenne symptomer og sykdomshistorien om det er det. nyrestein gjør mest vondt når den beveger seg i urinlederen og kan sette seg fast. 

Om du får svie ved vannlating,feber og frostrier er det viktig å kontakte lege raskt. 

Smerter i nyreområdet kan også være knytta til tarm, galleblære, muskelsmerter i rygg osv.

jeg ville definitivt kontakta lege for å undersøke hva det kan være, ikke gjør som meg som venta for lenge som førte til nyrebekkenbetennelse og sepsis. Det er god hjelp å få mot nyrestein om den er i veien og skaper plager. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...