AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #1 Skrevet 25. mai 2024 Begynte for noen dager siden, og har de siste 3 dagene hatt mye hjertebank som kommer og går, føler det er press i brystet. Noen som vet om det er normalt? Som har brukt det selv og hatt det samme? Skal bestille time hos legen om det fortsetter, men greit å bare høre om andre har hatt noe av det samme med antidepressiva? Anonymkode: 978e3...1d7
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #2 Skrevet 26. mai 2024 Hjertebank (og en god del andre rare/ubehagelige følelser) er en helt vanlig bivirkning av Zoloft, det vil sannsynligvis gå over når du blir tilvent medisinen. Hvis du føler deg frisk ellers, oppegående og fungerer i hverdagen, så er det nok ikke noen grunn til bekymring. Hvis du skulle føle deg syk og elendig så ta kontakt med legekontoret eller legevakten og be om råd. Anonymkode: 4b2bd...8c7 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #3 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hjertebank (og en god del andre rare/ubehagelige følelser) er en helt vanlig bivirkning av Zoloft, det vil sannsynligvis gå over når du blir tilvent medisinen. Hvis du føler deg frisk ellers, oppegående og fungerer i hverdagen, så er det nok ikke noen grunn til bekymring. Hvis du skulle føle deg syk og elendig så ta kontakt med legekontoret eller legevakten og be om råd. Anonymkode: 4b2bd...8c7 Ok:) jeg har tung pust også, men lurer på om det kan være angst🤷🏼♀️ og veldig kvalm og lite matlyst, men det er vell vanlig bivirkning det også.. Anonymkode: 978e3...1d7
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #4 Skrevet 26. mai 2024 Det er nok angst og muskelspenninger som er vanlig i oppstarten. Blir det veldig kraftig kan det hende du ikke tåler dem så godt og bør prøve et annet legemiddel. Anonymkode: e0a92...a87
HemmeligSpion Skrevet 26. mai 2024 #5 Skrevet 26. mai 2024 Det står om bivirkninger på pakningsvedlegget. Der er det nevnt hjertebank, med en rekke andre ting. For å svare på spørsmålet ditt, er det ikke normalt så står det ikke der. Og der står til og med ting som "1 av 10 kan oppleve skvættskjetta, 1 av 100.000 kan oppleve blablabla". 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #6 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ok:) jeg har tung pust også, men lurer på om det kan være angst🤷🏼♀️ og veldig kvalm og lite matlyst, men det er vell vanlig bivirkning det også.. Anonymkode: 978e3...1d7 Ja, angst og kvalme er også blant de forbigående bivirkningene. Anonymkode: 4b2bd...8c7
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #7 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, angst og kvalme er også blant de forbigående bivirkningene. Anonymkode: 4b2bd...8c7 Okei, så da er det vanlig å kjenne et trykk i brystet, og plutselig blir det veldig tungt å puste, så går det over og kommer tilbake igjen ved angst? Anonymkode: 978e3...1d7
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #8 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Okei, så da er det vanlig å kjenne et trykk i brystet, og plutselig blir det veldig tungt å puste, så går det over og kommer tilbake igjen ved angst? Anonymkode: 978e3...1d7 Jeg må bare si det jeg sa i det første innlegget mitt, hvis du føler deg syk og elendig må du ringe legevakten for råd. Jeg kan jo ikke vite hva det er via et forum. Kan det være angst og bivirkning? Ja. Det er vanlig ved oppstart av Zoloft. Anonymkode: 4b2bd...8c7
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #9 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg må bare si det jeg sa i det første innlegget mitt, hvis du føler deg syk og elendig må du ringe legevakten for råd. Jeg kan jo ikke vite hva det er via et forum. Kan det være angst og bivirkning? Ja. Det er vanlig ved oppstart av Zoloft. Anonymkode: 4b2bd...8c7 Nei man ringer ikke legevakten for dette. Anonymkode: 856ea...e57
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #10 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei man ringer ikke legevakten for dette. Anonymkode: 856ea...e57 Hvis man føler seg syk og elendig når man nettopp har startet på en ny medisin, så gjør man det, jo. Anonymkode: 4b2bd...8c7
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #11 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis man føler seg syk og elendig når man nettopp har startet på en ny medisin, så gjør man det, jo. Anonymkode: 4b2bd...8c7 Nei men kontakter ikke legevakten fordi man har bivirkninger som hele 1 av 10 opplever ved oppstart av medisinen. Anonymkode: 856ea...e57 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #12 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei men kontakter ikke legevakten fordi man har bivirkninger som hele 1 av 10 opplever ved oppstart av medisinen. Anonymkode: 856ea...e57 Du må lese hva jeg skriver, mann. Jeg snakker ikke om det! Anonymkode: 4b2bd...8c7
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #13 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må lese hva jeg skriver, mann. Jeg snakker ikke om det! Anonymkode: 4b2bd...8c7 Og du må lese kommentarer i kontekst. Anonymkode: 856ea...e57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå