Gå til innhold

Mye negative tanker om meg selv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt god selvtillit og vært trygg på meg selv fram til i det siste. Jeg har de siste to årene ikke vært i jobb, og merker at selvbilde har fått seg en knekk. Jeg føler at alle andre er flinkere og vet bedre enn meg. Jeg føler andre egentlig ikke liker meg. Jeg føler andre ser gjennom meg og avslører mine feil. Hvis jeg snakker med noen jeg ikke kjenner så godt tenker jeg at de sikkert syntes jeg var rar, ikke at de synes jeg var hyggelig feks. Dette merker jeg veldig godt nå som barna mine har begynt på skolen og nye bekjentskaper stiftes. Jeg tørr på en måte ikke ta plass i situasjoner som feks barneidretten, skole arrangement etc selv om jeg sikkert kunne bidratt med noe. Det er som om jeg tenker at de andre er bedre uansett, så jeg trekker meg unna. Det er jo mange engasjerte foreldre på skolen, men jeg tenker at det er ikke for sånne som meg.

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan komme meg ut av slike tanker? Jeg er egentlig hyggelig og oppegående, men selvtilliten er ikke som den var. Jeg tenker aldri slik om andre mennesker, og tviler egentlig på at andre har tid til å tenke slikt om meg, så dette er på en måte noe jeg sier til meg selv. De foreldrene på skolen jeg kjenner, kjenner jeg fra da barna gikk i barnehagen eller hvis de bor i nærheten. Det er vanskeligere å bli kjent med foreldre etter barna begynte på skolen, så det er i nærheten av slike "nye" foreldre jeg ofte får slike tanker.

Anonymkode: 472ac...7cb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du noen arenaer i livet hvor du kjenner på mestringsfølelse?

Anonymkode: bae84...a8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...