Gå til innhold

Mulig å finne tilbake til hverandre, etter å hatt det dårlig sammen i flere år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lenge forsøkt å prate med samboer om at jeg ikke lenger er lykkelig i forholdet. Jeg føler meg ikke emosjonelt nær han lenger, føler meg alene i hverdagen (om hus og barn), i tillegg til at vi nesten ikke kommuniserer med hverandre. Hvertfall ikke om det som er sårt og vanskelig.

Jeg opplever han som veldig dårlig til å lytte, og at han er lite engasjert/interessert når jeg prøver å fortelle han hva jeg tenker/hvordan jeg føler det. Dette skuffer meg spesielt fordi han vet at jeg synes den slags er vanskelig å ta opp. Føler nesten han utnytter det faktum at jeg er litt konfliksky av meg, og dermed ikke så pågående i en samtale om jeg ikke får respons.

Derfor lurer jeg på om noen har opplevd å skli veldig langt unna sin partner, nesten til det punktet at man nesten ikke liker sin partner lenger, for så å finne tilbake igjen?

Parterapi står på planen, men etter tidligere erfaring gjør ikke dette nødvendigvis underverker. Særlig ikke med en partner som er såpass uengasjert og mest jatter med..

Anonymkode: f4ef5...171

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har lenge forsøkt å prate med samboer om at jeg ikke lenger er lykkelig i forholdet. Jeg føler meg ikke emosjonelt nær han lenger, føler meg alene i hverdagen (om hus og barn), i tillegg til at vi nesten ikke kommuniserer med hverandre. Hvertfall ikke om det som er sårt og vanskelig.

Jeg opplever han som veldig dårlig til å lytte, og at han er lite engasjert/interessert når jeg prøver å fortelle han hva jeg tenker/hvordan jeg føler det. Dette skuffer meg spesielt fordi han vet at jeg synes den slags er vanskelig å ta opp. Føler nesten han utnytter det faktum at jeg er litt konfliksky av meg, og dermed ikke så pågående i en samtale om jeg ikke får respons.

Derfor lurer jeg på om noen har opplevd å skli veldig langt unna sin partner, nesten til det punktet at man nesten ikke liker sin partner lenger, for så å finne tilbake igjen?

Parterapi står på planen, men etter tidligere erfaring gjør ikke dette nødvendigvis underverker. Særlig ikke med en partner som er såpass uengasjert og mest jatter med..

Anonymkode: f4ef5...171

Tvilsomt. Sorry. Dårlig lytter er 🚩🚩🚩

Endret av Mayer
AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke begge partene oppriktig og aktivt ønsker å satse på hverandre så er det neppe mulig å finne sammen igjen. Jeg går selv rundt og prøver å finne ut av om jeg skal orke å redde ekteskapet eller ikke. Null romantiske følelser igjen for mannen og jeg misliker ham mer og mer. Men vi er et bra team for barna, og vi er 100 % avhengige av hverandre for å få hverdagslogistikken til å gå rundt. Jeg merker jo at det er meg det kommer an på.

Anonymkode: 9bcfd...f13

AnonymBruker
Skrevet

Begge må virkelig ønske det. Ellers nytter det ikke.

Anonymkode: e1770...59f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...