Gå til innhold

Katten min er redd menn men liker damer, hvorfor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en katt som blir kjempeglad hver gang jeg får besøk av veninner, da skal han klenge og kose hele tiden, men bra de liker katter 😻 Barn går også greit, for da er han med dem og leker 😺 Men kommer det menn så løper han og gjemmer seg 😾 Han har vært redd omtrent alle menn som har vært her, men faren min og broren min går greit ☺️ Hvorfor reagerer han sånn? Flere her med sånne katter? Alle jeg kjenner er glad i katter så de har forståelse. 

Anonymkode: b4814...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Menn er bråere i bevegelsene. Noen menn har ikke forståelse for kattespråket. 

Hilsen mann med kattetekke.

Anonymkode: 91d3d...85f

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si. Har ofte inntrykk av at de kan foretrekke et av kjønnene. Kommer kanskje an på personligheten, stemmeleiet.. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdrettere er ofte kvinner, og hvis de ikke passer på å sosialisere kattungene med menn kan de vokse opp uten å ha møtt en eneste mann før de er ganske store. Det kan også bidra til at de blir redde for menn.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror det kommer av at menn ikke har noen forståelse for dyr. De er voldsomme og kan ikke helt kontrollere følelsene sine. 

Anonymkode: faf72...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Tror det kommer av at menn ikke har noen forståelse for dyr. De er voldsomme og kan ikke helt kontrollere følelsene sine. 

Anonymkode: faf72...4cc

Gjelder vel ikke alle menn.

Anonymkode: b4814...8bf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine er skeptiske til menn.

90% av besøkende her er kvinner, kattene mine får besøk av menn sjeldnere enn en gang pr måned.

Anonymkode: 30985...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann med kattetekke her også.

Menn kan være litt bråere i bevegelsene, er fysisk større og høyere og har grovere stemme. Katter kan derfor være mer skeptiske til menn. Kvinner har lysere stemme, som har mer lignende frekvens som hva katter brukervtil å kommunisere med. Både menn og kvinner, men særlig menn, oppfattes dermed litt tryggere fra kattens side hvis vi bruker stillere og lysere stemme. Litt som å prate til barn. Det skjer ofte automatisk da 🙂

Endret av Shy Guy
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi menn er bråere i bevegelsen. De har mørkere og høyere stemmer, de er større og har større hender som ser mer truende ut enn en kvinnehånd. Vi kvinner er mindre, mer behagelige å være rundt og er ikke så skumle.

Anonymkode: 2f228...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som andre sier, menn er større, beveger seg annerledes, har mørkere stemme, sterkere ansikt osv. Ulver foretrekker faktisk kvinner fordi vi fremstår tryggere (og nei, jeg sier ikke at det gjelder alle ulver, men i følge studier er det normalt at de foretrekker kvinner fordi kvinner fremstår mykere). 

Én av mine hunder har aldri hatt en dårlig erfaring med menn, men er likevel skeptisk til menn. Skal hun bli trygg på en mann, må mannen få instrukser om hvordan han skal te seg, også bygger vi derfra. Det går alltid fint om det blir gjort rett, og full tillit er bygget på 30-60 minutter. Det er ikke nødvendig å gå gjennom det samme om jeg får en dame på besøk. Da er hun enten nøytral til besøket, eller setter seg ved siden av besøket og tar initiativ til kontakt.

Min andre hund liker både menn og kvinner, men synes det er spesielt fint at menn har kort hår og skjegg, for det er lettere å vaske og nibble på enn langt hår.

Anonymkode: 6cf21...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...