AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #1 Skrevet 25. mai 2024 Jeg går til psykolog og får også tidvis oppfølging fra kommunal psykisk helsetjeneste. Sånn sett får jeg mye mer enn veldig mange andre (og sikkert mer enn jeg fortjener), og jeg er veldig takknemlig for det selv om det kanskje ikke høres sånn ut. Nå er jeg inne i en ganske så vanskelig periode og jeg føler at det holder på å klikke for meg. Jeg har prøvd å nevne dette til psykologen at jeg føler at alt begynner å endre seg nå, og ikke på en god måte. Jeg har også spurt om det er mulig å søke om innleggelse på DPS eller noe annet. Jeg fikk til svar at det nok ikke er nødvendig, for jeg klarer å møte opp på timer og jeg klarer til dels å forklare problemene og jeg legger merke til hvordan jeg har det. Jeg har vært innlagt en gang tidligere, da var jeg tvangsinnlagt i 4 mnd, en helt jævlig periode. Men jeg tror faktisk at den innleggelsen hjalp meg en del, da jeg i etterkant hadde det veldig mye bedre enn jeg hadde hatt det på lenge og jeg fikk til mye i hverdagen. Men jeg vil aldri ha det slik som jeg hadde det da igjen, og jeg føler at nå er kanskje situasjonen litt lignende som det var i tiden før det bikket over da, selv om jeg ikke husker helt hvordan det var. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre fordi jeg føler at jeg blir gal og desperat og at det er noe som er galt. Kanskje har psykologen rett i at en innleggelse ikke er det beste alternativet, selv om jeg hadde veldig godt utbytte av det den gangen. Men jeg føler at ett eller annet må endres på, men jeg aner ikke hva. Psykologen sier at jeg bare skal fortsette å møte opp til timer og fortsette som før. Men jeg gjør det og det går foreløpig fortsatt nedover. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 4e806...b06 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #2 Skrevet 25. mai 2024 Jeg synes du skal fortsette å være ærlig med psykologen. Du behøver ikke anta at du kommer til å bli like dårlig som du ble den gangen. Det kan hende dette snur før du kommer så langt og det virker det som psykologen også tror per nå. Anonymkode: 10fc9...6d0 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #3 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg synes du skal fortsette å være ærlig med psykologen. Du behøver ikke anta at du kommer til å bli like dårlig som du ble den gangen. Det kan hende dette snur før du kommer så langt og det virker det som psykologen også tror per nå. Anonymkode: 10fc9...6d0 Problemet er jo at jeg allerede føler meg ganske dårlig. Anonymkode: 4e806...b06
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #4 Skrevet 25. mai 2024 Jeg merker at jeg har blitt mer impulsiv og har allerede gjort ting jeg sikkert angrer på senere, er ikke helt ille, men blir bare mer og mer av det. Har feks drevet å bestilt masse ting på nettet som jeg absolutt ikke trenger, men bare gjør det uten å tenke, blir jævlig gira samtidig som det bekymrer meg litt da jeg ikke er superrik akkurat. Begynner også å miste fullstendig kontroll på alt av rutiner. Anonymkode: 4e806...b06
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #5 Skrevet 26. mai 2024 Ingen som har noen råd annet enn at jeg bare burde fortsette som før? Anonymkode: 4e806...b06
Menchit Skrevet 26. mai 2024 #6 Skrevet 26. mai 2024 Kan du snakke med fastlegen og be om hjelp til å kommunisere alvoret til psykologen? Eller hvis det jobbet en erfaringskonsulent der kan denne hjelpe deg å få gehør. Å få hjelp uten uten å be om det tror jeg du vet selv er en utopi. 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #7 Skrevet 26. mai 2024 Menchit skrev (Akkurat nå): Kan du snakke med fastlegen og be om hjelp til å kommunisere alvoret til psykologen? Eller hvis det jobbet en erfaringskonsulent der kan denne hjelpe deg å få gehør. Å få hjelp uten uten å be om det tror jeg du vet selv er en utopi. Problemet er jo at når jeg klarer å be om mer hjelp selv så trenger jeg det tydeligvis ikke, for hvis jeg hadde trengt det så haddde jeg ikke klart å be om det. (Det føles i alle fall som at det er slik logikken er) Har ikke noe særlig relasjon til fastlegen, har nesten aldri vært der, så vet ikke helt med det. Hvordan finner jeg ut om erfaringskonsulent? Anonymkode: 4e806...b06
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #8 Skrevet 26. mai 2024 Jeg synes du skal kontakte fastlegen, selv om du ikke har noen særlig relasjon så kan dere jo få det. Vet ikke om du bruker medisiner men det kan være noe å snakke om eller endre. Anonymkode: 06255...b52
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #9 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg merker at jeg har blitt mer impulsiv og har allerede gjort ting jeg sikkert angrer på senere, er ikke helt ille, men blir bare mer og mer av det. Har feks drevet å bestilt masse ting på nettet som jeg absolutt ikke trenger, men bare gjør det uten å tenke, blir jævlig gira samtidig som det bekymrer meg litt da jeg ikke er superrik akkurat. Begynner også å miste fullstendig kontroll på alt av rutiner. Anonymkode: 4e806...b06 Vet psykologen dette da? Anonymkode: 10fc9...6d0
Menchit Skrevet 26. mai 2024 #10 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Problemet er jo at når jeg klarer å be om mer hjelp selv så trenger jeg det tydeligvis ikke, for hvis jeg hadde trengt det så haddde jeg ikke klart å be om det. (Det føles i alle fall som at det er slik logikken er) Har ikke noe særlig relasjon til fastlegen, har nesten aldri vært der, så vet ikke helt med det. Hvordan finner jeg ut om erfaringskonsulent? Anonymkode: 4e806...b06 Tror de fleste DPS har erfaringskonsulent, ring og spør om du er tilknyttet DPS. Hvis ikke så hør med kommunen.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #11 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vet psykologen dette da? Anonymkode: 10fc9...6d0 Jeg har sagt at jeg har mer og mer problem med rutiner og å få til hverdagen. Menchit skrev (2 timer siden): Tror de fleste DPS har erfaringskonsulent, ring og spør om du er tilknyttet DPS. Hvis ikke så hør med kommunen. Takk! Anonymkode: 4e806...b06
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #12 Skrevet 26. mai 2024 Dps sier det er en god ting når vi kjenner på våre vonde følelser. Når vi er inne i prosessen og gjentar tidligere erfaringsmønstre. Tror at fordi du ber om hjelp, fordi du gjenkjenner mønstre, fordi du føler det du føler... så tenker dps at du er "inne i noe" akkurat nå. Anonymkode: 826e4...c20
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #13 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg går til psykolog og får også tidvis oppfølging fra kommunal psykisk helsetjeneste. Sånn sett får jeg mye mer enn veldig mange andre (og sikkert mer enn jeg fortjener), og jeg er veldig takknemlig for det selv om det kanskje ikke høres sånn ut. Nå er jeg inne i en ganske så vanskelig periode og jeg føler at det holder på å klikke for meg. Jeg har prøvd å nevne dette til psykologen at jeg føler at alt begynner å endre seg nå, og ikke på en god måte. Jeg har også spurt om det er mulig å søke om innleggelse på DPS eller noe annet. Jeg fikk til svar at det nok ikke er nødvendig, for jeg klarer å møte opp på timer og jeg klarer til dels å forklare problemene og jeg legger merke til hvordan jeg har det. Jeg har vært innlagt en gang tidligere, da var jeg tvangsinnlagt i 4 mnd, en helt jævlig periode. Men jeg tror faktisk at den innleggelsen hjalp meg en del, da jeg i etterkant hadde det veldig mye bedre enn jeg hadde hatt det på lenge og jeg fikk til mye i hverdagen. Men jeg vil aldri ha det slik som jeg hadde det da igjen, og jeg føler at nå er kanskje situasjonen litt lignende som det var i tiden før det bikket over da, selv om jeg ikke husker helt hvordan det var. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre fordi jeg føler at jeg blir gal og desperat og at det er noe som er galt. Kanskje har psykologen rett i at en innleggelse ikke er det beste alternativet, selv om jeg hadde veldig godt utbytte av det den gangen. Men jeg føler at ett eller annet må endres på, men jeg aner ikke hva. Psykologen sier at jeg bare skal fortsette å møte opp til timer og fortsette som før. Men jeg gjør det og det går foreløpig fortsatt nedover. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 4e806...b06 Send melding til fastlegen via helsenorge - 💜 Anonymkode: c12ad...276
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #14 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dps sier det er en god ting når vi kjenner på våre vonde følelser. Når vi er inne i prosessen og gjentar tidligere erfaringsmønstre. Tror at fordi du ber om hjelp, fordi du gjenkjenner mønstre, fordi du føler det du føler... så tenker dps at du er "inne i noe" akkurat nå. Anonymkode: 826e4...c20 Men jeg kjenner ikke på de vonde følelsene mine, jeg bare driver med masse for å la være å kjenne på de. Eller så kjenner jeg på de samtidig som jeg gjør masse rart. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Send melding til fastlegen via helsenorge - 💜 Anonymkode: c12ad...276 Kanskje jeg må prøve det, må finne ut hvordan jeg skal formulere meg. Anonymkode: 4e806...b06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå