Gå til innhold

Gruppereise - anbefale selskap

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en singel kvinne på 50 år som ønsker andres erfaring med reiseselskap som arrangerer gruppereiser. Gjerne noe aktivt, men ikke lange turer hver dag.

Anonymkode: f3ed0...c45

Skrevet

Min far i 60-årene reiser ofte med Albatross og er veldig fornøyd med dem :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

etter at jeg ble single har jeg reist mye på gruppereiser. Det har vært gode og ikke så gode erfaringer. Litt tilfeldig i og med at man ikke vet hvilken gruppe man havner i. Man kan få god kontakt med de andre, eller det kan bli en helt merkelig. 

Anonymkode: 5292a...500

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

etter at jeg ble single har jeg reist mye på gruppereiser. Det har vært gode og ikke så gode erfaringer. Litt tilfeldig i og med at man ikke vet hvilken gruppe man havner i. Man kan få god kontakt med de andre, eller det kan bli en helt merkelig. 

Og selskapet du kunne anbefale var…?

Anonymkode: 2f836...60f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og selskapet du kunne anbefale var…?

ja, jeg svarte jo ikke på det, det har du rett i. Poenget mitt var at uansett selskap vil man kunne havne i en gruppe som passer eller ikke passer mtp kjemi. 

En gang opplevde jeg til og med at den lokale reiselederen ikke klarte å holde seg edru de siste tre dagene av turen 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ja, jeg svarte jo ikke på det, det har du rett i. Poenget mitt var at uansett selskap vil man kunne havne i en gruppe som passer eller ikke passer mtp kjemi. 

En gang opplevde jeg til og med at den lokale reiselederen ikke klarte å holde seg edru de siste tre dagene av turen 😄

Dette hadde vært mye mer hjelpsomt om du hadde sagt navnet på noen selskaper du hadde erfaring med og om de var positive eller negative. 

Anonymkode: 2f836...60f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har venninner som har reist med Carpe Diem og de har vært veldig fornøyde. 

Anonymkode: b488c...b22

AnonymBruker
Skrevet

ja skjønner det. 

Jeg hadde også en tur med en helt katastrofal reiseleder. Reisedeltakerne måtte faktisk selv overta og organisere dagene. Det ble oppvask etterpå og vi fikk vite fra selskapet at reiselederen hadde blitt sagt opp etter turen. 

Noen av de andre som var med på turen hadde erfaringer med reiseselskapet fra tidligere og hadde alltid vært topp fornøyd. Men denne gangen gikk det altså helt galt. 

så, igjen, det er faktisk litt lotteri det der med gruppereiser 

Som oftest er det trivelig. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

mye mer hjelpsomt om du hadde sagt navnet på noen selskaper du hadde erfaring med

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært på flere turer med Carpe Diem og har bare positive erfaringer. Anbefales! 

Anonymkode: d7e5d...523

AnonymBruker
Skrevet

Takk få langt for svar.

De selskapene jeg har funnet, og som virker seriøse utifra nettsidene, er Albatross. Carpe Diem (trodde dette var mer for single som ikke ønsker å være det, men ser nå at det er for single som bare ønsker noen å reise med) og Vitalreiser.

Tenker kanskje å begynne med en kortere tur, f eks ser jeg at de har noen korte turer til f eks England og Skottland. 

Ja, kjemien i gruppen er jo for så vidt viktig. Reiste for veldig mange år siden med en gruppe der et ektepar var helt eksepsjonelt selvopptatt og dominerte hele gruppen med sine synspunkter på alt og alle. Tok nok litt skrekken av det. Men kanskje når man velger å reise alene, så er man mer innstilt på å være sosial? 

Anonymkode: f3ed0...c45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...