Perine Skrevet 25. mai 2024 #1 Skrevet 25. mai 2024 (endret) Jeg pleier vanligvis å se over kvitteringen før jeg drar fra butikken med varene, men det hender at jeg glemmer det. Det er ganske lenge siden jeg fant noe feil også, men i dag skjedde det: Jeg var innom Kiwi og kjøpte en kasse med frosne reker. De pleier å være fine. Lappen sjekket jeg ikke før jeg hadde fordelt innholdet i poser og lagt i frys. Jeg brettet også kassen og la i papirdunken. I hodet mitt hadde denne kostet rundt 350 kr for 5 kg, men jeg så at jeg hadde betalt 498,22 kr for den, og at det sto Reker 70/90 løse og 89 pr kg. Det sto vekt 5,598 kg. Aha! Da hadde de bare satt hele rekekassen på vekta og latt meg betale løsprisen for alt, inkl.pappkassen. 🤣 det ble litt komisk. Jeg tok med meg både pappen og kvitteringen og gikk tilbake. De protesterte ikke, bare beklaget veldig og ga meg penger tilbake. Jeg synes litt synd på den unge uheldige som hadde gjort feilen, og gikk fornøyd hjem. Fornøyd med god service på butikken, og med rekene mine 🦐🦐 Endret 25. mai 2024 av Perine 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #3 Skrevet 25. mai 2024 Nei, jeg regner raskt sammen i hodet mens jeg plukker med meg varer og vet hvor ca sluttsummen ender på. Anonymkode: 57430...1dc 2
Perine Skrevet 25. mai 2024 Forfatter #4 Skrevet 25. mai 2024 Fjugur skrev (6 minutter siden): Jeg pleier å følge når de scanner inn… Det gjør jeg også vanligvis, men i dag tror jeg at jeg bare så uten å se..
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #5 Skrevet 25. mai 2024 Går alltid i selvbetjening. Problem solved. Anonymkode: f299a...444
Phoenix Heart Skrevet 25. mai 2024 #6 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Går alltid i selvbetjening. Problem solved. Anonymkode: f299a...444 Samme her.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #7 Skrevet 25. mai 2024 På Kiwi gjør jeg det, for der er det noe feil annen hver gang jeg handler der. Handler mest på Coop Extra, og der har jeg faktisk aldri opplevd feil pris på noe. Anonymkode: 76530...b38
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #8 Skrevet 25. mai 2024 Etter at jeg ble loppet for et relativt stort beløp over tid av en utro tjener i lokalbutikken, tar jeg alltid kvittering, og følger med i tillegg. Det vekket meg skikkelig! Man følger generelt for lite med.. Anonymkode: c23b5...504
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #9 Skrevet 25. mai 2024 Det gjorde de på Obs også, men da veide reke-esken ca halvparten siden den havna utafor vekta...🤣 Anonymkode: 452c8...6c7
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #10 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Etter at jeg ble loppet for et relativt stort beløp over tid av en utro tjener i lokalbutikken, tar jeg alltid kvittering, og følger med i tillegg. Det vekket meg skikkelig! Man følger generelt for lite med.. Anonymkode: c23b5...504 Hva ble konsekvensene for vedkommende? Anonymkode: 268ce...3a2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #11 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Nei, jeg regner raskt sammen i hodet mens jeg plukker med meg varer og vet hvor ca sluttsummen ender på. Anonymkode: 57430...1dc Det gjør jeg også. Og jeg sjekker kvitteringen. Ikke nødvendigvis for å se om de har gjort noe galt. Men hovedsakelig for å se om jeg ikke har kjøpt noe feil eller (for) dyrt. Men jeg ser da selvfølgelig også når de har gjort feil. Noen ganger kjøper jeg våtfôr til katten på Coop. Samme produkt, forskjellig smak (kylling, fisk, osv). Hver smak har en annen pris. Personen i kassen skanner 1 produkt "4x" (f.eks). For de ser like ut. Det er forståelig at h*n gjør det, men da betaler jeg (ofte) for mye. Anonymkode: e0df7...a3f
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #12 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Etter at jeg ble loppet for et relativt stort beløp over tid av en utro tjener i lokalbutikken, tar jeg alltid kvittering, og følger med i tillegg. Det vekket meg skikkelig! Man følger generelt for lite med.. Anonymkode: c23b5...504 Akkurat det har jeg aldri opplevd. Fikk du gjort noe med det? Jeg følger vanligvis godt med når jeg handler. Kalkulatoren går i hodet, summen i kassen virker å stemme. Men de fleste har vel, eller kommer til å få en dag da man er litt fjern, slik som jeg var i dag. Anonymkode: 43dcb...b4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå