AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #1 Skrevet 25. mai 2024 Jeg bor i blokk og noen ringte nettopp på døra mi. Jeg er ganske så sikker på at de ringte på min private dør altså og ikke bare ringeklokken nede ved hoved døren til blokken jeg bor i. Jeg er usikker siden jeg har lite erfaring med at folk ringer på, men jeg tror det er en konstant ringelyd dersom jeg må ta telefonen og trykke for å åpne døren for folk? Det ringte bare en gang. Jeg turte ikke åpne. Jeg har alltid avtale med de som kjenner meg at de avtaler at de kommer på forhånd også ringer de meg på mobilen. Jeg tror også at de bare løp sin vei for når jeg så ut kikkehullet på døra sto det ingen der. Og nå tør jeg ikke åpne døren for å gå ut med søppla heller for jeg er redd for hvem det var. Men om det var noen som virkelig ringte på og løp sin vei var det vel sikkert bare noen barn som skulle tulle? Hvis ikke personen la igjen noe på dørmatten da, men det tør jeg ikke åpne døren for å sjekke… Hva kan jeg gjøre? Jeg tenkte åpne døren bare for å se sånn rundt kl 23 eller midnatt for da har vel de fleste lagt seg???? Ps: Poster tråden her på kropp og helse siden grunnen til at jeg sliter med å åpne døren er at jeg har så mye angst. Anonymkode: b0cd0...44b 4
fjær Skrevet 25. mai 2024 #2 Skrevet 25. mai 2024 Hvorfor er du redd? Bor du i ett veldig farlig område av verden? Du kan kanskje kjøpe deg dørkamera? Så ser du hvem som ringer på neste gang det skjer.
Daisy-love Skrevet 25. mai 2024 #3 Skrevet 25. mai 2024 Sender deg en klem. Prøv å pust med magen. 💚 Kommer en inn nede uten nøkkel, eller andre slipper en inn? Om det er vanskelig å komme seg inn var det gjerne et nabobarn som ringte på å løp igjen. Var det venner som kom, eller en voksen nabo ville de stått der når du kikket i kikhullet, og ikke løp bort. Du kan ha vært i dusjen for alt naboen vet, så jeg tror jeg bare hadde ventet litt og lukket opp døren og sett. Kanskje du da klarer å slappe litt mer av også? 💚 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #4 Skrevet 25. mai 2024 Jeg begynner alltid å skjelve hvis noen ringer på døra. Får sterk angst. Overtenker. Skjønner deg veldig godt. Anonymkode: 5c6ee...dde 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #5 Skrevet 25. mai 2024 fjær skrev (2 minutter siden): Hvorfor er du redd? Bor du i ett veldig farlig område av verden? Du kan kanskje kjøpe deg dørkamera? Så ser du hvem som ringer på neste gang det skjer. Nei, jeg bor i Norge i en forholdsvis trygg by vil jeg si. Er i alle fall ikke ofte at man hører om innbrudd eller annen kriminalitet her. Jeg er bare veldig nervøs og engstelig av meg så derfor er det så vanskelig for meg å åpne døren når jeg ikke vet hvem det var som ringte på. Men hvis det var noe viktig hadde de vel ringt på flere ganger? Daisy-love skrev (1 minutt siden): Sender deg en klem. Prøv å pust med magen. 💚 Kommer en inn nede uten nøkkel, eller andre slipper en inn? Om det er vanskelig å komme seg inn var det gjerne et nabobarn som ringte på å løp igjen. Var det venner som kom, eller en voksen nabo ville de stått der når du kikket i kikhullet, og ikke løp bort. Du kan ha vært i dusjen for alt naboen vet, så jeg tror jeg bare hadde ventet litt og lukket opp døren og sett. Kanskje du da klarer å slappe litt mer av også? 💚 Døren nede er åpen om dagen og blir låst om kvelden. Men usikker på klokkeslettet det skjer da, så jeg vet ikke om den var åpen eller låst da noen ringte på. Er vel sånn dør som har automatisk tidslås vil jeg tro? Anonymkode: b0cd0...44b
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #6 Skrevet 25. mai 2024 Ingen grunn til å åpne, ingen grunn til å engste seg heller - kan ha vært noen som har gått feil, barn eller noe helt annet. Bor man i sentralt i byområdet har jeg inntrykket av at svært mange ikke åpner om de ikke venter besøk. Anonymkode: f3c66...b97 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #7 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ingen grunn til å åpne, ingen grunn til å engste seg heller - kan ha vært noen som har gått feil, barn eller noe helt annet. Bor man i sentralt i byområdet har jeg inntrykket av at svært mange ikke åpner om de ikke venter besøk. Anonymkode: f3c66...b97 Jeg har etternavnet mitt på døra så det var i alle fall ikke noen som har ringt på feil. Men skal ikke se bort fra at det var barn eller noe annet da... Anonymkode: b0cd0...44b
Daisy-love Skrevet 25. mai 2024 #8 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, jeg bor i Norge i en forholdsvis trygg by vil jeg si. Er i alle fall ikke ofte at man hører om innbrudd eller annen kriminalitet her. Jeg er bare veldig nervøs og engstelig av meg så derfor er det så vanskelig for meg å åpne døren når jeg ikke vet hvem det var som ringte på. Men hvis det var noe viktig hadde de vel ringt på flere ganger? Døren nede er åpen om dagen og blir låst om kvelden. Men usikker på klokkeslettet det skjer da, så jeg vet ikke om den var åpen eller låst da noen ringte på. Er vel sånn dør som har automatisk tidslås vil jeg tro? Anonymkode: b0cd0...44b Det varierer nok fra blokk til blokk når den døren låser seg, men tipper noen gikk feil, ellers hadde du sett dem i kikhullet. Evt barn, som jo liker å ringe på og løpe derfra. Skjønner du blir stresset. Jeg har ikke sånn angst, men jeg har gjemt meg i pysjen på soverommet når jeg fikk uventet besøk og ikke orket folk selv. Kjente hjertet pumpet godt, men så gikk det over. 💚 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #9 Skrevet 25. mai 2024 Daisy-love skrev (4 minutter siden): Det varierer nok fra blokk til blokk når den døren låser seg, men tipper noen gikk feil, ellers hadde du sett dem i kikhullet. Evt barn, som jo liker å ringe på og løpe derfra. Skjønner du blir stresset. Jeg har ikke sånn angst, men jeg har gjemt meg i pysjen på soverommet når jeg fikk uventet besøk og ikke orket folk selv. Kjente hjertet pumpet godt, men så gikk det over. 💚 Men jeg har jo navnet mitt på døra så da er det vel sikkert ikke så stor sjanse for at noen gikk feil da? Det er plassert synlig midt på døra i øyehøyde også så det skal litt til for å overse det... Anonymkode: b0cd0...44b
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #10 Skrevet 25. mai 2024 Alt som er problemer nå til dags. Det kunne være noen i nød det kunne være ingenting. Uansett så åpna du ikke, og de er mest sannsynlig gått nå. Krise over. Er du usikker på hvordan ringeklokka di funker får du få moren din eller noe til å ringe på nede mens du hører på i din leilighet. Anonymkode: b0dbc...017 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #11 Skrevet 25. mai 2024 Er bare glad jeg ikke bor på bakkehøyde så jeg hadde følt på at folk kunne se inn vinduene mine også... Anonymkode: b0cd0...44b
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #12 Skrevet 25. mai 2024 Dette går helt fint. Det var sannsynligvis barn, jehovas vitner eller noen som trykket feil 🙂 Anonymkode: 185f5...bc4
Daisy-love Skrevet 25. mai 2024 #13 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men jeg har jo navnet mitt på døra så da er det vel sikkert ikke så stor sjanse for at noen gikk feil da? Det er plassert synlig midt på døra i øyehøyde også så det skal litt til for å overse det... Anonymkode: b0cd0...44b Kanskje de ikke fikk det med seg, og så det akkurat for sent, syntes det var kleint og stakk? Folk er gjerne litt i egen boble.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #14 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Dette går helt fint. Det var sannsynligvis barn, jehovas vitner eller noen som trykket feil 🙂 Anonymkode: 185f5...bc4 Håper det. Daisy-love skrev (22 minutter siden): Kanskje de ikke fikk det med seg, og så det akkurat for sent, syntes det var kleint og stakk? Folk er gjerne litt i egen boble. Ja, kansje. Kansje jeg bare skulle åpne døren når med en gang for å se om det ligger noe på dørmatten så slipper jeg bruke kvelden på å bekymre meg for det? Anonymkode: b0cd0...44b 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #15 Skrevet 25. mai 2024 Det kan være noen du ikke har sett på en stund, som var i nærheten og ville stikke innom, kanskje? Selv hadde jeg gjemt meg under sengen min, så skjønner deg godt ❤️ Anonymkode: 14fa2...202
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #16 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Håper det. Ja, kansje. Kansje jeg bare skulle åpne døren når med en gang for å se om det ligger noe på dørmatten så slipper jeg bruke kvelden på å bekymre meg for det? Anonymkode: b0cd0...44b Ja, du kan jo bare late som du skal legge noe ned i boden/ kjelleren hvis det mot formodning skulle dukke opp noen? Anonymkode: 14fa2...202
Gjest jegerrinne Skrevet 25. mai 2024 #17 Skrevet 25. mai 2024 Hva er egentlig folk redde for angående det ringer på dør? Har ikke helt skjønt det egentlig. Vet enkelte har angst. Men alle i byer og tettsteder kan vel ikke ha det? Ringer det på døra går jeg altid å sjekker. Og hva vis det var noen som trengte hjelp som er nabo eller lignende. Er jaggu ikke rart folk blir funnet død i leiligheten, folk vet jo faen ikke lenger hvem nabo eller hvem i blokka er som de bor med lenger, Bodde hos min tante en periode i blokk. Der var det fast 1 gang i mnd at alle i blokka møttes og vi koste oss med mat og hadde det hyggelig. Vi viste hvem som bodde i blokka og at vi kunne få hjelp hvis det var noe det. Er må 35 år siden Nå bor jeg på bygda og ser her og så vet vi hvem naboer osv er. Vi besøker hverandre.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #18 Skrevet 25. mai 2024 Oppdaterer oss gjerne ⭐️ Anonymkode: 14fa2...202
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #19 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det kan være noen du ikke har sett på en stund, som var i nærheten og ville stikke innom, kanskje? Selv hadde jeg gjemt meg under sengen min, så skjønner deg godt ❤️ Anonymkode: 14fa2...202 Jeg har ikke ett slikt type forhold til noen jeg kjenner. Alle vet at de må ringe meg på telefonen for jeg åpner ikke døra når det ringer på. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, du kan jo bare late som du skal legge noe ned i boden/ kjelleren hvis det mot formodning skulle dukke opp noen? Anonymkode: 14fa2...202 Jeg åpnet døren nå og det lå i alle fall ingenting på dørmatten så nå føler jeg at jeg ikke trenger bekymre meg for det i det minste. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Oppdaterer oss gjerne ⭐️ Anonymkode: 14fa2...202 Jeg skrev oppdatering rett over her. Anonymkode: b0cd0...44b 1
Daisy-love Skrevet 25. mai 2024 #20 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har ikke ett slikt type forhold til noen jeg kjenner. Alle vet at de må ringe meg på telefonen for jeg åpner ikke døra når det ringer på. Jeg åpnet døren nå og det lå i alle fall ingenting på dørmatten så nå føler jeg at jeg ikke trenger bekymre meg for det i det minste. Jeg skrev oppdatering rett over her. Anonymkode: b0cd0...44b Så god du var, og en erfaring rikere i at det gikk bra 💪🏻🥰 (Ja jeg forholder meg til at TS har angst, fordi jeg har flere venninner med massiv sosial angst, og de trenger oppbakking, støtte, og resonnering, og erfaring på at det går bra 💚)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå