Gjest Gjesta Skrevet 11. februar 2006 #1 Skrevet 11. februar 2006 Mamma laget noe isgreier utav eggedosis en gang. Jeg har ikke fløte, men er fryktelig godtesyk. Arkana?
Arkana Skrevet 11. februar 2006 #2 Skrevet 11. februar 2006 Du kan fint lage iskrem med melk istedet for fløte, men den vil jo ikke bli like fyldig i smak eller konsistens. Grunnoppskriften min er 6 dl kremfløte, 6 eggeplommer og 125 g sukker. Sukker og eggeplommer vispes til eggedosis, fløten varmes opp og vispes så gradvis inn i eggedosisen. Alt helles tilbake i kjelen og varmes forsiktig opp under omrøring til det tykner. Bruk ønskes smakstilsetning og frys.
Gjest Gjesta Skrevet 11. februar 2006 #4 Skrevet 11. februar 2006 Heh... kokosmelk har aldri vært i mitt hus.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2006 #6 Skrevet 11. februar 2006 Yoghurt is er ikke så fet som kremfløteis... Google deg fram til en isoppskrift da vel, det blir vel slitsomt for denne Arkana om hun skal måtte stille opp på alle matspørsmålene.
Arkana Skrevet 11. februar 2006 #7 Skrevet 11. februar 2006 det blir vel slitsomt for denne Arkana om hun skal måtte stille opp på alle matspørsmålene. ← Det er ikke slitsomt i det hele tatt. Bare koselig å hjelpe.
Latee Skrevet 11. februar 2006 #8 Skrevet 11. februar 2006 Yoghurt is er ikke så fet som kremfløteis... Google deg fram til en isoppskrift da vel, det blir vel slitsomt for denne Arkana om hun skal måtte stille opp på alle matspørsmålene. ← Yoghurt is hadde vært spennende å lage
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå