AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #1 Del Skrevet 25. mai 2024 Jegser at mange er i mot charter. Jeg reiser av og til på charter selv. Hva tenker og forbinder du om charter og hva er du i mot? Anonymkode: 71dd4...be7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #2 Del Skrevet 25. mai 2024 Jeg er ikke i mot charter. Er det en dårlig sommer er det den enkleste måten å oppsøke sol på uten å måtte mellomlande i Oslo eller en annen flyplass. Så jeg forbinder charter med trygt og ikke minst lettvint. Anonymkode: 0f315...85d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 25. mai 2024 #3 Del Skrevet 25. mai 2024 (endret) Jeg tenker på «Charter Svein» og klapping på fly 🤣 Ellers helt ok for de som liker det. Ikke prøvd selv enda, men har noe familie som elsker det og koser seg med det, og det er jo fint de har funnet sin ting 😊 Er praktisk og lettvint i hvert fall 😊👍🏻 Endret 25. mai 2024 av Daisy-love 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #4 Del Skrevet 25. mai 2024 Folk får gjøre som de selv vil, men charter er ikke noe for meg. Tror det er den «flokk-greia» som gjør det. Man gjetes som i en saueflokk fra fly til buss til hotell… Dessuten er ikke destinasjonene min type ferie. Ser overhode ikke ned på de som reiser charter, det passer tydeligvis for mange. Liker best å sy sammen min egen ferie, bestille fly og bosted hver for seg. Må likevel innrømme at jeg har reist charter 2 ganger de siste 8 årene. Begge gangene var det impulsive reiser hvor turen ble bestilt kort tid i forveien og hvor det var direkteflygninger fra hvor jeg bor (Nord-Norge). Følte plutselig behov for å komme seg bort, en uke i varmere strøk og da var det veldig enkelt med charter. Anonymkode: e9691...227 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #5 Del Skrevet 25. mai 2024 Svenske flyverter som snakker om "drinksvagn" og guider som forteller på veien inn mot hotellet i Hellas at her kan man ikke kaste dopapiret i do...... ... og alltid fulle fly med sammme type folk og oppmøte i god tid. Litt sånn tvangsmessig bøling på vei til et kjedelig sted der man stort sett møter andre turister. Ellers helt forståelig at folk reiser på charterferie, men for kjedelig for meg. Anonymkode: 93fdc...03b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #6 Del Skrevet 25. mai 2024 Tenker det er noe for spesielle type folk, overvektige og fulle folk. Harry folk og navere. Tenker på han svein fyren og den familien som må ha med dressing (så klipp tilfeldig på tiktok i går) Anonymkode: 31733...88d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 25. mai 2024 #7 Del Skrevet 25. mai 2024 Charter er jo helt hva du gjør det til selv, så tenker ikke at jeg forbinder det med noe spesielt. Var litt annerledes før… 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 26. mai 2024 #8 Del Skrevet 26. mai 2024 Merkelig hva slags fordommer folk sitter med. Det er fullt mulig å feriere på sin egen måte selv om man velger charter. Det er heller ikke noe krav at man er en overvektig naver som drikker seg stupfull ved første anledning. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #9 Del Skrevet 26. mai 2024 Med barn, helt topp. Uten barn, aldri! Anonymkode: b8a0d...3ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #10 Del Skrevet 26. mai 2024 On 5/25/2024 at 8:20 PM, Daisy-love said: Jeg tenker på «Charter Svein» og klapping på fly 🤣 Min første tanke var også klapping 😅 Men jeg har heller aldri vært på chartertur. Reisemålene og lengden på turene passer meg ikke, og jeg foretrekker å planlegge selv. Men sikkert fint for de som ønsker et fastere opplegg. Jeg har vært på noen dagsturer med buss som sikkert kan sammenlignes med charter. Grei måte å se flere steder man ellers ikke ville rukket på en dag, men det føles i lengden som alt for saueflokk og at man rusher fra sted til sted. Anonymkode: 96814...e9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #11 Del Skrevet 26. mai 2024 Jeg tenker bare på Yachter. Men skjønner dere mener sydenferier. Anonymkode: fc0fe...053 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 27. mai 2024 #12 Del Skrevet 27. mai 2024 Kjedelige sammamsatte turer til typiske feriesteder der du mingler med andre turister. Frister overhodet ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #13 Del Skrevet 27. mai 2024 Reiste mye på charter i barndommen. Chartret fly rett til destinasjon, der alle stod i kø for å levere bagasje hele 3 timer før flyet gikk. Stort sett barnefamilier og eldre, klapping ved landing, ingen som var vant med å fly mye. Transport til hotell, men evigheter med venting før den gikk da det alltid var noen som brukte en evighet på flyplassen. Alle skulle sjekke inn samtidig, hørte nordmenn og skandinavier rundt deg hele tiden, buffet som var spennende første dagen, så neh. Kamp om solsenger. Familiefedre som spiser lunsj i bar overkropp, og alltid har en øl i handen. Tykt lag med solkrem i bassenget. Nå booker vi rutefly, tar ut leiebil, og har friheten til å reise litt rundt når det passer oss, bo på mindre hoteller og vertshus der eierne interesserer seg for oss, eller airbnb, og du får unike opplevelser. Variere innholdet i ferien en del. Ikke høre norsk på to uker. Anonymkode: ef1da...162 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlackSunshine Skrevet 27. mai 2024 #14 Del Skrevet 27. mai 2024 Har reist rundt omkring på hele kloden - 60 land. Og kun en gang på charter. Jeg synes det var ok. Litt mye "flokk" opplegg, kanskje, men svært praktisk med mindre barn. Vi reiste på et typisk familiested, og folka der var typisk skandinaviske familier man treffer hjemme. Helt ok. Det som var mest kjedelig for meg, var maten. Ellers så var det bading, sol og sommer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #15 Del Skrevet 27. mai 2024 Hvis det eneste man er interessert i er klima og soling, så skjønner jeg man tar en charter. For meg høres det forferdelig kjedelig ut. Anonymkode: 9b5b6...754 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #16 Del Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 25.5.2024 den 20.34): Tenker det er noe for spesielle type folk, overvektige og fulle folk. Harry folk og navere. Tenker på han svein fyren og den familien som må ha med dressing (så klipp tilfeldig på tiktok i går) Anonymkode: 31733...88d Ja, en ting er hva du tenker, men det er jo ikke sånn det nødvendigvis er... Jeg liker begge deler, og gjøre begge deler. Eneste jeg liker ved å bestille bosted separat fra fly, er at jeg får leilighet med kjøkken, takterrasse osv, og ikke lite hotellrom med en liten veranda. Vi er verken tykke, harry eller fulle... Er heller ikke "navere". Tror heller ikke vi er særlig spesielle Vi er de samme folkene uansett om vi reiser på hytta, charter, tur til USA eller leier hytte i Danmark.... Anonymkode: 7d5c5...cfd 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #17 Del Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis det eneste man er interessert i er klima og soling, så skjønner jeg man tar en charter. For meg høres det forferdelig kjedelig ut. Anonymkode: 9b5b6...754 Vi er interessert i sol, bad og fint vær. Liker også god mat. Vi finner ikke nødvendigvis charterturer som kjedelige. Vi leier bil og kjører rundt noen dager, Er med venner, ler og koser oss. Hva inneholder ferien din, for at den skal være "gøy"? Anonymkode: 7d5c5...cfd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #18 Del Skrevet 27. mai 2024 BlackSunshine skrev (4 timer siden): Har reist rundt omkring på hele kloden - 60 land. Og kun en gang på charter. Jeg synes det var ok. Litt mye "flokk" opplegg, kanskje, men svært praktisk med mindre barn. Vi reiste på et typisk familiested, og folka der var typisk skandinaviske familier man treffer hjemme. Helt ok. Det som var mest kjedelig for meg, var maten. Ellers så var det bading, sol og sommer. God mat får man jo på restauranter helt uavhengig av om man er på charter eller ikke. Vi bestiller aldri med måltider eller all inclusive. Anonymkode: 7d5c5...cfd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akhenaton Skrevet 27. mai 2024 #19 Del Skrevet 27. mai 2024 Charter forbinder jeg med Charter Svein, så klart! Herlig fyr! 😅🥳😁 Også Selskapsreisen, da. Jon Skolmen (som jeg til og med hadde gleden av å møte noen ganger) og Lasse Åberg i det som vel må være blant de fremste 80-talls filmklassikere fra Skandinavia. Kanskje ikke direkte stor filmkunst, men vi koste oss med de filmene, husker jeg. Ellers tror jeg nok ikke charteropplegg er noe for meg, selv om jeg er sabla glad i å reise. Men det kunne kanskje vært morsomt å prøve en gang. Kanskje veldig morsomt, til og med. Jeg har noen fordommer mot hele greia, for å si det sånn. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #20 Del Skrevet 27. mai 2024 Stina234 skrev (8 timer siden): Kjedelige sammamsatte turer til typiske feriesteder der du mingler med andre turister. Frister overhodet ikke. Du MÅ ikke mingle med andre turister... Du kan reise på utflukter, leie bil osv, selv om selve reisen er med charter.... Kjedelig er jo hva du gjør det til. Vi reiser inn til storbyer, går på museer og gode restauranter selv om vi bor på hotell via Ving... Anonymkode: 7d5c5...cfd 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå