Mozart73 Skrevet 25. mai 2024 #1 Del Skrevet 25. mai 2024 Hei. Vasker dusjen 1x pr uke sammen med resten av badet og huset. Sliter med å få veggene klare og rene. Har prøvd alle rengjøringsflasker i hylla på nærbutikken (REMA 1000), har prøvd vidunderkrem fra life, har prøvd å bruke wc gel og vaske etterpå... vi bruker nal og tørker veggene ette3 hver dusj. Opplever at dusjveggene fortsatt har belegg, og ser gråaktig ut. Bruker opptil 45 min med venting pp at middel skal virke, skrubbing og skyllling -før jeg tøker overflatene tørre. Er så lei av å aldri få de rene, og ser helst at gjester ikke dusjer hos oss. Ønsker meg blanke som de var da vi kjøpte kabinettet for 12 år siden . Vi er ikke koblet på kommunenes vann nett, så må ha eget rensesystem. Klor og salmiakk ødelegger systemet. Tips til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #2 Del Skrevet 25. mai 2024 Melamin-svamper 🤩 Anonymkode: 4f5ea...456 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mozart73 Skrevet 26. mai 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Melamin-svamper 🤩 Anonymkode: 4f5ea...456 De er jo omtrent som sandpapir og regne...ville du brukt det(sandpapir)på overflaten i et dusjkabinett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #4 Del Skrevet 26. mai 2024 Mozart73 skrev (7 timer siden): De er jo omtrent som sandpapir og regne...ville du brukt det(sandpapir)på overflaten i et dusjkabinett? Jeg ville definitivt ha brukt det en gang for å få dørene skinnende rene igjen, og så vært nøye med renholdet og vedlikehold etter det. Ikke gøy å være flau over dusjdørene slik jeg opplever at TS er. Jeg brukte det på mine glassdører, og de ble helt plettfrie. Gikk helt fint. Og det er mange som bruker det. Har du noen bedre forslag da? Så syns jeg du burde dele de. Anonymkode: 4f5ea...456 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #5 Del Skrevet 26. mai 2024 Mozart73 skrev (21 timer siden): Hei. Vasker dusjen 1x pr uke sammen med resten av badet og huset. Sliter med å få veggene klare og rene. Har prøvd alle rengjøringsflasker i hylla på nærbutikken (REMA 1000), har prøvd vidunderkrem fra life, har prøvd å bruke wc gel og vaske etterpå... vi bruker nal og tørker veggene ette3 hver dusj. Opplever at dusjveggene fortsatt har belegg, og ser gråaktig ut. Bruker opptil 45 min med venting pp at middel skal virke, skrubbing og skyllling -før jeg tøker overflatene tørre. Er så lei av å aldri få de rene, og ser helst at gjester ikke dusjer hos oss. Ønsker meg blanke som de var da vi kjøpte kabinettet for 12 år siden . Vi er ikke koblet på kommunenes vann nett, så må ha eget rensesystem. Klor og salmiakk ødelegger systemet. Tips til hva jeg kan gjøre? Dra til en rørlegger butikk og kjøp kalk og såpefjerner. Det et såpe og kalk som lager belegget. Eventuelt kan du prøve med Viakal kalk og såpefjerner som de selger på Dollarstore. Går 1/3 flaske hver gang, så kjøp flere. Du kan og prøve å Google kalkfilter til dusjhode - så slipper du at det danner seg belegg så fort. Det er ikke så mye kalk her jeg bor, jeg har kjøpt Viakal såpe og kalkfjerner fra Dollarstore og det fungerer fint. Ikke bruk melaminsvamper, det ødelegger dusjveggene og gjør at belegg dannes enda raskere. Du får ikke bort belegget med såpe eller klor, men det har du nok funnet ut «the hard way» allerede. Anonymkode: fe50a...8a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #6 Del Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ville definitivt ha brukt det en gang for å få dørene skinnende rene igjen, og så vært nøye med renholdet og vedlikehold etter det. Ikke gøy å være flau over dusjdørene slik jeg opplever at TS er. Jeg brukte det på mine glassdører, og de ble helt plettfrie. Gikk helt fint. Og det er mange som bruker det. Har du noen bedre forslag da? Så syns jeg du burde dele de. Anonymkode: 4f5ea...456 Sorry, observerte ikke at det var TS som hadde svart. Anonymkode: 4f5ea...456 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå