AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #1 Skrevet 25. mai 2024 Jeg skal snart leie en bolig og er 100% ufør. Jeg er så usikker på om noen vil leie til meg? Det er av psykiske årsaker jeg er ufør, så er redd for å bli diskriminert. Er det noen uføre her som leier? Var du åpen om dette til utleier? Jeg har jo en fast økonomi og jeg oppfører meg jo og er ellers stille og rolig, er bare redd for at de ikke skal velge meg Anonymkode: 9ff8d...897 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #2 Skrevet 25. mai 2024 Jeg leier og er 100% ufør. Aldri slitt med å få leilighet. Her jeg har bodd nå i 6 år har de aldri spurt hva jeg jobber med. Hadde eget depositum, og det er viktig. Mange vil ikke ha Nav-garanti, også sier det litt om hvilke midler en har. Forrige sted var jeg sykemeldt når jeg fikk leie. Der var hun i huset selv på aap etter ulykke, så hun visste at «livet skjer». Husk du trenger ikke si hvorfor du er ufør. Det har ingen noe med. Anonymkode: 610e5...a4c 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #3 Skrevet 25. mai 2024 Det er forskjell på ufør og ufør, og her er det mange ting som kan spille inn før det kommer frem at du er ufør. Hvor du skal leie alderen din, om du fremstår renslig på visning, etc Som ufør så har du jo en inntekt, så tror du skal møte en ganske fæl person om det skal være grunnlaget for at de ikke velger å leie ut til deg. Det du kan gjøre er å spørre tre-fire personer om person-referanser slik at du kan vise til at utleier kan stole på deg selv om de kanskje ikke er sikre på deg. (Dette anbefaler jeg forøvrig alle som skal leie å gjøre, jeg har aldri hatt problemer med å få leie en leilighet etter jeg begynte med person-referanser. Anonymkode: ad61f...b75
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #4 Skrevet 25. mai 2024 2 steder fortalte jeg det 1 sted fortalte jeg ikke. Jeg er ufør pga fysisk sykdom, det er nok endel fordommer der ute når det gjelder psykisk sykdom. Jeg fikk tilslag på alle boligene. Jeg leier ikke nå mer. Anonymkode: cc388...24c
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #5 Skrevet 27. mai 2024 Trenger du å fortelle at du er ufør? Og om det kommer fram, hvorfor tenker du at de skal vite grunnen til at du er ufør? Det er jo ikke en sak i det hele tatt. Se fresh og oppegående ut på visning, ha penger til depositum, og vær en sikker betaler, så går det nok fint. Anonymkode: 1c532...3ca
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #6 Skrevet 27. mai 2024 Jeg eier, men ville vært så åpen som mulig til utleier. Men bare med det som er relevant i forhold til bo -og betalingsevne. Noe er en ekstra fordel for utleier, som at jeg er veldig rolig, og ikke kommer til å slite like mye på leiligheten som andre normaltfungerende kanskje hadde gjort. Jeg er også helt avhengig av orden og stabilitet, og ville prioritert betaling av husleie før alt annet uansett. Anonymkode: b8e35...f88
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #7 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Trenger du å fortelle at du er ufør? Og om det kommer fram, hvorfor tenker du at de skal vite grunnen til at du er ufør? Det er jo ikke en sak i det hele tatt. Se fresh og oppegående ut på visning, ha penger til depositum, og vær en sikker betaler, så går det nok fint. Anonymkode: 1c532...3ca Mange ihvertfall private utleiere er nok interessert i arbeidsforhold og vil trolig spørre om dette. Det er aldri lurt å lyve om man ønsker seg et godt leieforhold. Idag etterspør også mange referanser. Manglende boevne kan være en konsekvens av psykisk sykdom som naturlig nok gjør noen utleiere mer skeptiske. Likevel tror jeg det er lurt å spille med åpne kort. Anonymkode: 2871a...bac
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #8 Skrevet 27. mai 2024 33 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg eier, men ville vært så åpen som mulig til utleier. Men bare med det som er relevant i forhold til bo -og betalingsevne. Noe er en ekstra fordel for utleier, som at jeg er veldig rolig, og ikke kommer til å slite like mye på leiligheten som andre normaltfungerende kanskje hadde gjort. Jeg er også helt avhengig av orden og stabilitet, og ville prioritert betaling av husleie før alt annet uansett. Anonymkode: b8e35...f88 Vet ikke helt om det med slitasje ersant, kommer vel litt an på om den er møblert eller om ts har med egne møbler. Tror de fleste i verden erfarte under korona nedstengingene at alt slites mer jo mer man er hjemme Anonymkode: ad61f...b75
Mardina Skrevet 27. mai 2024 #9 Skrevet 27. mai 2024 Aldri hatt problemer med å få sted å bo i alle de årene jeg har vært under NAV. Men jeg har satt inn annonse på Finn selv og skrevet utfyllende informasjon om meg selv. Er man ufør, så har man jo en fast inntekt. Så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor folk er skeptiske til å leie ut til folk med uføretrygd 🤔 At man er ufør betyr ikke automatisk at det er psykisk sykdom inne i bildet 🤔
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #10 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Vet ikke helt om det med slitasje ersant, kommer vel litt an på om den er møblert eller om ts har med egne møbler. Tror de fleste i verden erfarte under korona nedstengingene at alt slites mer jo mer man er hjemme Anonymkode: ad61f...b75 Ett voksent menneske sliter veldig lite, jeg har bodd i egen bolig i 11 år og det er minimalt om noe slitasje. Møbler slites selvsagt noe ved daglig bruk og hvitevarer varer heller ikke evig. Anonymkode: 2871a...bac
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #11 Skrevet 27. mai 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Ett voksent menneske sliter veldig lite, jeg har bodd i egen bolig i 11 år og det er minimalt om noe slitasje. Møbler slites selvsagt noe ved daglig bruk og hvitevarer varer heller ikke evig. Anonymkode: 2871a...bac Nå kommer det jo ann på hva slags kvalitet det er på møblene og sånt, men det var ekstremt mange nedslitte 3 år gamle sofaer som ble byttet ut og solgt billig på finn i 2022. Det var nok fordi så mange plutselig kunne sitte mer. Samme med gulv, mange fant ut at gulvet ble mer slitt under covidårene Anonymkode: ad61f...b75
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #12 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Nå kommer det jo ann på hva slags kvalitet det er på møblene og sånt, men det var ekstremt mange nedslitte 3 år gamle sofaer som ble byttet ut og solgt billig på finn i 2022. Det var nok fordi så mange plutselig kunne sitte mer. Samme med gulv, mange fant ut at gulvet ble mer slitt under covidårene Anonymkode: ad61f...b75 Spinner folk på gulvet da? Må være dårlig kvalitet gulv isåfall eller man går inne med sko. Selvsagt hvis man har barn som leker på gulvet, eller hvis man ikke kan rengjøre eks parkett og bruker for mye såpe og vann. Skulle jo tro folk hadde mindre besøk også under covid. Leier man ut møblert kan jeg skjønne at utleier helst ikke vil ha leieboere som er hjemme hele dagen. Anonymkode: 2871a...bac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå