AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #1 Skrevet 25. mai 2024 Hvorfor er det så mange sykdommer nå ? Hvorfor er det rekordmange som sliter psykisk og har en psykisk sykdom? Hva gjør samfunnet galt eller er det bare dårlig karma? Har alle som sliter med en sykdom, enten fysisk eller psykisk dårlig karma? Hvorfor hjelpe noen som har vært slem i et annet livsløp? Hadde disse hadd god karma, ville hjelpen fantes, men hjelpen finnes ikke og mange blir avsluttet i systemet og er kasteballer. Diskuter i vei. Anonymkode: 876ba...cd5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #2 Skrevet 25. mai 2024 TS er du egentlig en romøgle og selger amuletter siden du vet at sykdom skyldes karma? Anonymkode: 609ac...f9b 1 1 6
MCAS Skrevet 25. mai 2024 #3 Skrevet 25. mai 2024 (endret) Mange sykdommer er Epigenetics der hva vi utsetter oss for som stress, milgjøgifter, hva vi spiser kan forårsake sykdom. En annen årsak kan være at vi er mer klar over disse sykdommer nå enn tidligere. Psykisk sykdom kan være knyttet til Mast Cell Activation Disorder og inflamsjon i hjernen der stress, miljøgifter og hva vi spiser er noen av et utall triggere som kan utløse eller forverre sykdom. Vi ser også at andre Mast Cell Activation relaterte disorder er i økning som ADHD, Autismespekterforstyrrelser, Alergi, Astma, IBS og ME/CFS for å nevne noen. Youtube: Psychiatric Manifestations of MCAS with Dr Janet Settle Linker : Neuropsychiatric Manifestations of Mast Cell Activation Syndrome and Response to Mast-Cell-Directed Treatment: A Case Series Mast Cell Activation Syndrome: One Hidden Cause Of Psychiatric Symptoms? Mast Cell Activation Syndrome: An Alert to Psychiatrists Endret 25. mai 2024 av MCAS 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #4 Skrevet 25. mai 2024 53 minutter siden, AnonymBruker said: TS er du egentlig en romøgle og selger amuletter siden du vet at sykdom skyldes karma? Anonymkode: 609ac...f9b Jeg har aldri sagt at jeg vet. Det var et spørsmål på hvorfor så mange har sykdommer nå, spesielt psykisk lidelse og noen som er umulig å hjelpe og ikke passer inn noen plass. Hvorfor har de psykisk lidelse når ikke finnes hjelp, er det fordi det er dårlig karma? Anonymkode: 876ba...cd5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #5 Skrevet 25. mai 2024 44 minutter siden, MCAS said: Mange sykdommer er Epigenetics der hva vi utsetter oss for som stress, milgjøgifter, hva vi spiser kan forårsake sykdom. En annen årsak kan være at vi er mer klar over disse sykdommer nå enn tidligere. Psykisk sykdom kan være knyttet til Mast Cell Activation Disorder og inflamsjon i hjernen der stress, miljøgifter og hva vi spiser er noen av et utall triggere som kan utløse eller forverre sykdom. Vi ser også at andre Mast Cell Activation relaterte disorder er i økning som ADHD, Autismespekterforstyrrelser, Alergi, Astma, IBS og ME/CFS for å nevne noen. Youtube: Psychiatric Manifestations of MCAS with Dr Janet Settle Linker : Neuropsychiatric Manifestations of Mast Cell Activation Syndrome and Response to Mast-Cell-Directed Treatment: A Case Series Mast Cell Activation Syndrome: One Hidden Cause Of Psychiatric Symptoms? Mast Cell Activation Syndrome: An Alert to Psychiatrists Så da er det bra med insektmat som skal komme så enda flere kan bli syke og køen til psykolog kontoret kan øke? Blir man syke av insektmat og mat med estoffer, inkluder ultraprossert mat? Er ikke Autisme, adhd noe som er født med så hvordan kan dette påvirkes basert på hva spiser, stress og miljøgifter? Anonymkode: 876ba...cd5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #6 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har aldri sagt at jeg vet. Det var et spørsmål på hvorfor så mange har sykdommer nå, spesielt psykisk lidelse og noen som er umulig å hjelpe og ikke passer inn noen plass. Hvorfor har de psykisk lidelse når ikke finnes hjelp, er det fordi det er dårlig karma? Anonymkode: 876ba...cd5 Hvorfor? Seriøs forskning viser at det er genetiske årsaker til svært alvorlige lidelser som bipolar og schizofreni. Ikke hør på dette tullet om miljøgifter og ultraprosessert mat for det er ikke godt nok dokumentert og forsket på. De får hjelp til å leve et redusert liv med lidelsen men det er begrenset hva man kan gjøre, selv med medisiner. Kreft kommer ofte med alderdom og noe skal vi dø av. Anonymkode: 609ac...f9b 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #7 Skrevet 25. mai 2024 Karma? Foreslår du virkelig at de som blir syke fortjener det? Anonymkode: 2c5f7...0b0 1 4
MCAS Skrevet 25. mai 2024 #9 Skrevet 25. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Så da er det bra med insektmat som skal komme så enda flere kan bli syke og køen til psykolog kontoret kan øke? Blir man syke av insektmat og mat med estoffer, inkluder ultraprossert mat? Er ikke Autisme, adhd noe som er født med så hvordan kan dette påvirkes basert på hva spiser, stress og miljøgifter? Anonymkode: 876ba...cd5 Det er ikke noe feil med insektmat helsemessig. Mange E stoffer er ofte ikke bra. Det er mat på toppen av næringskjeden som har mest milgjøgifter som blant annet tunfisk som ofte har mye kvikksølv. Man kan få i seg milgjøgifter som foster eller som melk via amming. Trykk på linker under: The relationship between mercury and autism: A comprehensive review and discussion Mercury and autism: accelerating evidence? Mast Cells and Autism The mast cells - Cytokines axis in Autism Spectrum Disorder Mast cell activation and autism Mast Cells in Autism Spectrum Disorder—The Enigma to Be Solved? Mast Cells, Stress, Fear and Autism Spectrum Disorder What Do ADHD, Long Covid And Ehler’s Danlos Have In Common? Meet The Mast Cell Mast cell-mediated neuroinflammation may have a role in attention deficit hyperactivity disorder Endret 25. mai 2024 av MCAS 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #10 Skrevet 25. mai 2024 Karma? Karma is the guy on the Chiefs. Anonymkode: 96f9e...57f 2
Ulla Ullsokk Skrevet 25. mai 2024 #12 Skrevet 25. mai 2024 (endret) Fordi vi lever unaturlig og spiser unaturlig mat. Kroppene våre er ubalanserte, hormonene og tarmen er på viddene. Bare det at flere er overvektige enn normalvektige sier jo sitt, alle disse er jo ikke idioter som bare dytter i seg ukritisk, men kostholdet vårt ødelegger oss. Det er et samfunnsproblem. Kropper ute av balanse gir hoder ute av balanse, dvs depresjoner og angst osv. Det skjer noe med et menneske som spiser Giflar, ultraprossesert middag og drikker Monster og Pepsi Max hver dag. Det er helt sinnsykt at dette er normalt. Sleng på hormonell prevensjon i tillegg, så er coctailen komplett. Endret 25. mai 2024 av Ulla Ullsokk 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #13 Skrevet 25. mai 2024 Her var det mange eksperter på å Google sykdommer som ikke har bakgrunn i forskning og derfor tydeligvis leser influensere som fanden leser Bibelen. Anonymkode: 609ac...f9b 2 1
MCAS Skrevet 25. mai 2024 #14 Skrevet 25. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor? Seriøs forskning viser at det er genetiske årsaker til svært alvorlige lidelser som bipolar og schizofreni. Ikke hør på dette tullet om miljøgifter og ultraprosessert mat for det er ikke godt nok dokumentert og forsket på. De får hjelp til å leve et redusert liv med lidelsen men det er begrenset hva man kan gjøre, selv med medisiner. Kreft kommer ofte med alderdom og noe skal vi dø av. Anonymkode: 609ac...f9b Mange sykdommer har genetisk årsaker men miljø og hva vi utsettes for kan øke risken for å få sykdommen knyttet til gene feilen. Alle Mast Cell Activation Disorder er immune sykdommer som kommer av div gene feil men ikke alle med disse gene feil vil bli syke. Mast Cell Activation Disorder er en trigger orientert sykdom der det er en rekke triggere som kan utløse eller forverre sykdom. Dette er triggere som blant annet fysisk/psykisk stress, toksiner/gift, tungmetaller, bakterier, virus, muggsopp Man må også huske på at det er mulig det kan være flere årsaker til en sykdom. Mold Toxicity: A Common Cause of Psychiatric Symptoms Association of Typical Toxic Heavy Metals with Schizophrenia Mast cells and neuroinflammation in pathogenesis of neurologic and psychiatric diseases Neuroimaging evidence of brain abnormalities in mastocytosis Are Polyunsaturated Fatty Acids Implicated in Histaminergic Dysregulation in Bipolar Disorder?: AN HYPOTHESIS Endret 25. mai 2024 av MCAS 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #15 Skrevet 25. mai 2024 Jeg er mor til en kreftoverlever. Da vi var i behandling var vi mye sammen med et foreldrepar som var innlagt med sin 1 år gamle datter med leverkreft. Hun døde før hun ble to. Folk kan stikke karma langt oppi der sola aldri skinner. Og grunnen til at det finnes så mange psykiske lidelser er 1; vi har mulighet til å kjenne etter. Velferd kommer i mange former. 2; vi har begynt å sette diagnoser på folk som før hadde blitt sett på som sære, propeller, originaler og tullinger. Når alle skal inn i en boks, blir det slik. Anonymkode: 1a567...025 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #16 Skrevet 25. mai 2024 Jeg har fått PTSD med depresjon pga seksuelt misbruk i barndommen, og med en mor som var psykisk syk blant annet. Ikke fordi jeg spiser Toro lasagne innimellom eller fordi jeg fortjente det! Helt sykt hva folk kan finne på å kaste ut av seg her på kg. Det var forresten mye psykisk sykdom "før i gamledager" også men åpenhet om den psykiske helsen vår var ikke eksisterende samt langt minde kunnskap. PTSD, depresjon, suicidalitet, schizofreni: ikke noe av dette er verken nytt eller har en jævla dritt med karma eller UP mat å gjøre! Anonymkode: 215dd...e74 2 1
MCAS Skrevet 25. mai 2024 #17 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Her var det mange eksperter på å Google sykdommer som ikke har bakgrunn i forskning og derfor tydeligvis leser influensere som fanden leser Bibelen. Anonymkode: 609ac...f9b Vet ikke om du snakker om meg, men jeg bruker hovedsaklig vitenskaplige artikler på National Library of Medicine, ScienceDirect og Frontiers. Bruker jeg andre kilder pleier det å være leger eller forskere som er spesialister på feltet.
MCAS Skrevet 25. mai 2024 #18 Skrevet 25. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har fått PTSD med depresjon pga seksuelt misbruk i barndommen, og med en mor som var psykisk syk blant annet. Ikke fordi jeg spiser Toro lasagne innimellom eller fordi jeg fortjente det! Helt sykt hva folk kan finne på å kaste ut av seg her på kg. Det var forresten mye psykisk sykdom "før i gamledager" også men åpenhet om den psykiske helsen vår var ikke eksisterende samt langt minde kunnskap. PTSD, depresjon, suicidalitet, schizofreni: ikke noe av dette er verken nytt eller har en jævla dritt med karma eller UP mat å gjøre! Anonymkode: 215dd...e74 Jeg beklager hvis jeg har såret deg, Det er ingen som mener du har fått PTSD fra å spise Toro lasagne. Det er psykisk stress som har løst ut din sykdom og det er derfor den også heter Posttraumatisk stresslidelse (PTSD). Men hva man spiser kan forsatt være viktig også for mentale helse. Trykk på lenker under 8 Foods That May Worsen Depression (and What to Try Instead) 6 Toxic Foods That Increase Mental Health Problems Food and mood: how do diet and nutrition affect mental wellbeing? Food, Mood, and Brain Health: Implications for the Modern Clinician Norske sider Ny forskning: Fett og sukker kan gjøre deg deprimert (Fra NRK) Middelhavskost hjalp unge menn med depresjon, viser studie (Fra forskning.no) Visste du at et sunt kosthold kan reversere depresjon? (Fra psykologisk.no) Se også på denne artikkelen under fra forskning.no om PTSD og betennelse og tilknytting til imunforsvaret. PTSD-pasienter fikk tegn til mer betennelse i kroppen etter samtaleterapi Endret 25. mai 2024 av MCAS 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #19 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har aldri sagt at jeg vet. Det var et spørsmål på hvorfor så mange har sykdommer nå, spesielt psykisk lidelse og noen som er umulig å hjelpe og ikke passer inn noen plass. Hvorfor har de psykisk lidelse når ikke finnes hjelp, er det fordi det er dårlig karma? Anonymkode: 876ba...cd5 Du kan jo prøve å bli seksuelt misbrukt fra din egen far fra du var rundt 10 måneder til fem år, vokst opp i et mishandling, bli utsatt for nye overgrep fra en annen farsfigur fra 11 til 16 for å nevne noe og se hvordan du hadde reagert på det. Anonymkode: 17f74...fd5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå