AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #1 Skrevet 25. mai 2024 Hvordan melder man fra om svart arbeid når de får pengene rett i lomma? Det er ikke noen beviser? Anonymkode: a2439...0ef
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #2 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan melder man fra om svart arbeid når de får pengene rett i lomma? Det er ikke noen beviser? Anonymkode: a2439...0ef Det er vel strengt tatt ikke ditt ansvar? Hvorfor må du melde noen, kan du ikke heller fokusere på ditt eget liv? Ring politiets informasjonssentral hvis du mener det er veldig alvorlig. Anonymkode: c93f7...d81 3 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #3 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er vel strengt tatt ikke ditt ansvar? Hvorfor må du melde noen, kan du ikke heller fokusere på ditt eget liv? Ring politiets informasjonssentral hvis du mener det er veldig alvorlig. Anonymkode: c93f7...d81 Fordi det skjer i mitt lille nye firma. Hvorfor er det så viktig for deg å ta vare på de som bryter loven? Anonymkode: a2439...0ef 5 2
tånegla Skrevet 25. mai 2024 #4 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vel strengt tatt ikke ditt ansvar? Hvorfor må du melde noen, kan du ikke heller fokusere på ditt eget liv? Ring politiets informasjonssentral hvis du mener det er veldig alvorlig. Anonymkode: c93f7...d81 Jo, det er ALLES ansvar å passe på at ikke noen undrar seg skatter og avgifter. Til syvende og sist blir det vi som må betale til fellesskapet fordi noen sluntrer unna. Vær du sikker på at både arbeidsgiver og arbeidstaker nyter godt av samfunnets goder som feks. skole, vei, helsevesen osv. TS kontakt skatteetaten og tips dem. Men husk at det er lov å motta en sum skattefritt, så om dette er saken her er det ikke vits i å melde. 1 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #5 Skrevet 25. mai 2024 Som @tånegla skriver, det er faktisk lov å kjøpe svart arbeid for en viss skattefri sum i året. Du skal være ganske sikker her, før du melder videre. Anonymkode: 68afb...e3f 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #6 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fordi det skjer i mitt lille nye firma. Hvorfor er det så viktig for deg å ta vare på de som bryter loven? Anonymkode: a2439...0ef Ikke meg du svarer, men dette var vel ganske viktig informasjon som du burde tatt med i HI? Anonymkode: 20ff0...76b 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #7 Skrevet 25. mai 2024 Google det, finnes en egen link for det hos skatteetaten Anonymkode: 5d0eb...417
Rosa Gnom Skrevet 25. mai 2024 #8 Skrevet 25. mai 2024 Det er faktisk lov til å jobbe "svart" for opptil 6000kroner i året. Så da bør du jo finne ut av det først. Om personen overskrider det så er det ikke lov.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #9 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Fordi det skjer i mitt lille nye firma. Hvorfor er det så viktig for deg å ta vare på de som bryter loven? Anonymkode: a2439...0ef Hvorfor lar du dette skje i DITT nye lille firma...? Anonymkode: 2340f...ae8 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #10 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er vel strengt tatt ikke ditt ansvar? Hvorfor må du melde noen, kan du ikke heller fokusere på ditt eget liv? Ring politiets informasjonssentral hvis du mener det er veldig alvorlig. Anonymkode: c93f7...d81 Politiets informasjonssenteret faktisk...🙈 Nei, du ringer NAV Kontroll og snakker med dem der. Nav kontroll er en tverfaglig enhet med Nav, politiet og skatteetaten. Kan ringe helt anonymt hvis du ønsker det. I et tillitsbasert samfunn er det viktig å ta snyltere. De ødelegger langt mer enn hva man skulle tro. Anonymkode: 132dc...393 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #11 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Som @tånegla skriver, det er faktisk lov å kjøpe svart arbeid for en viss skattefri sum i året. Du skal være ganske sikker her, før du melder videre. Anonymkode: 68afb...e3f Det er jo ikke love å kjøpe svart arbeid. Jeg som privatperson kan utføre småarbeid for andre skattefritt, dersom jeg holder meg under et visst beløp. Men driver jeg næring kan jeg jo ikke det. Er jeg rørlegger, kan jeg ikke reise rundt å gjøre småarbeid skattefritt. Du kan jo ikke bare slenge ut slike kommentarer. Anonymkode: 93082...202 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #12 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er jo ikke love å kjøpe svart arbeid. Jeg som privatperson kan utføre småarbeid for andre skattefritt, dersom jeg holder meg under et visst beløp. Men driver jeg næring kan jeg jo ikke det. Er jeg rørlegger, kan jeg ikke reise rundt å gjøre småarbeid skattefritt. Du kan jo ikke bare slenge ut slike kommentarer. Anonymkode: 93082...202 Jo, om du utfører småarbeid som ikke innbefatter rørleggingsarbeid. Anonymkode: 2340f...ae8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå