Primadonna1 Skrevet 25. mai 2024 #1 Skrevet 25. mai 2024 Jeg er en godt voksen dame som for tiden dater en godt voksen mann, han er en veldig hyggelig mann og vi har god kjemi, vi har nettopp blitt kjent så vi er i startfasen m dating, Det jeg opplever med denne mannen er meldinger/ tekst som virker i utgangspunktet uskyldig for han pakker det inn med at det er humor, kan for eksempel skrive at han på morningen blir nødt til å ta en dusj for å roe ned " tilstanden" det har han skrevet flere ganger, sender også blider av bena og opp til lysken der han viser at han er uten boker, de bildene har han sendt flere ganger også før første daten . Har opplevd det her med flere menn, har lyst til og si ifra men vil ikke være uhøflig, hva mener dere? Vil gjerne høre fra dere menn også
Brunello Skrevet 25. mai 2024 #2 Skrevet 25. mai 2024 Høres ut som noe mange, både menn og kvinner, holder på med når de flørter. Det er langt fra trakassering. Sender noen dickpic uten naturlig grunn er det trakassering. Du får fortelle han at du ikke liker slikt. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #4 Skrevet 25. mai 2024 Trakkasering er all oppmerksomhet som oppleves som ubehagelig. Det er opp til enkeltindividet å definere. I utgangspunktet er alle samhandeler mellom mennesker seksuell trakkassering dersom en av partene tolker det slik. Å etablere øyenkontakt i det offentlige rom er dermed en juridisk gråsone. Anonymkode: ada0e...98e
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #5 Skrevet 25. mai 2024 Du setter vel den grensen selv. Og dette gjør det også litt vanskelig å forholde seg til. Trakassering høres så voldsomt ut, når det bare er ment som et forsøk på flørt. Jeg får stadig bilder fra damer i undertøy, gjerne før vi møtes. Stadig bilder av nakne lår, kamuflert som et uskyldig bilde med kaffekoppen i hånden - kaller bare disse bildene morgenkaffen. Jeg synes jo sånt er kjekt, og godt innenfor. Har derfor ikke noe problem med å gjøre tilsvarende, så er det opp til mottaker å kjenne om det er over grensen eller ikke. Anonymkode: 04f7e...9a8
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #6 Skrevet 25. mai 2024 Subjektivt definerer du selv hva du opplever som trakassering. Objektivt sett, hva samfunnet (eller rettsvesenet) definerer som trakassering vil ha en høyere list. Man bør ha en viss respekt for at selv om du opplever noe som trakassering, så er det ikke sikkert at det var ment som trakassering fra den andre parten. Da må man i så fall si i fra. Mange umodne mennesker mener omtrent "alt" er "trakassering" dersom det er noe som ikke passer dem. Feks at noen tilfeldigvis ser i din retning eller befinner seg innen for 5m radius. Det blir for ekstremt for de fleste, men på tiktok er det en bølge av slikt piss. Andre mener det må være mer fysisk som uønsket berøring av sensitive kropsdeler, eller vold, eller gjentagende verbale åpenbart negative meldinger. Det finnes ikke noen faste definisjoner. Men det er viktig at man er trygg på at man kan si i fra dersom man opplever ting som trakasserende. Hvis ikke ville jeg definitivt ikke datet vedkommende. Tingene du beskriver fremstår som veldig lav sosial intelligens. Mange er sånn. Men ikke alle. Det er ingen grunn til å føle at man må godta det. M49 Anonymkode: e3e57...b32 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #7 Skrevet 26. mai 2024 Jeg vet ikke hva jeg skal si om trakassering i denne saken. Det jeg vet, er at siden du føler det slik med denne mannen så er han overhodet ikke noe for deg. Du liker ham åpenbart ikke. Anonymkode: 47003...27a 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #8 Skrevet 26. mai 2024 Trakassering vil jeg ikke kalle det. Men jeg hadde backet ut hvis en hintet så mye om sex tidlig i en datingfase. Det er turn-off. Ville tenkt han var mer ute etter en uforpliktende sex-relasjon enn et seriøst forhold. Når vi hadde vært intime og etablert starten på noe hadde jeg vært åpen for slike meldinger. Anonymkode: 1cb38...ea2 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #9 Skrevet 26. mai 2024 Dere er i en bli kjent fase. Nå har han vist deg (på en litt klønete måte) at han er viril og ønsker deg. Du er kanskje ikke helt der? Hvis du føler deg for gammel for den slags type flirting så kan du jo bare si fra om det. Hvis du sier fra og det blir slutt, men han fortsetter med slike meldinger og bilder, så er det seksuell trakassering synes jeg. Anonymkode: b5177...0de 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #10 Skrevet 26. mai 2024 Han flørter og noe som er normalt. Hvis du ikke sier noe så forstår ikke han at dette ikke er greit. Så nei det er ikke trakassering, men siden du tolker det sånn er ikke dette rette mann for deg. Anonymkode: 8d52f...b34
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #11 Skrevet 26. mai 2024 Dere er i dating fasen og han uten å vær krass på det forteller at han har lyst på deg, og bruker et medium som er veldig normalt nå til dags. Vi bodde et stykke unna hverandre så det tok litt tid før vi fikk kommet oss på første offisielle date så det ble litt mer naturlig, men jeg så henne naken, før vi en gang hadde rukket å holde hverandre i hånden eller kysset. Selv om vi bare facetimet og sendte meldinger og snap hadde vi god kjemi fra starten og hadde lyst på hverandre så det ble naturlig for oss. Jeg hadde aldri gjort noe slikt før og ikke kommet til å gjøre det hvis hun ikke startet og jeg følte det ville bli ensidig om jeg ikke gikk med på leken. For deg virker det som at noe slikt er uaktuelt, og det er helt greit, men han kan sende deg et bilde hvor han tar naken bilde fra speilet for å vise deg hvor mye han tenker på deg hvis du ikke er kjapp med å kommunisere at han ikke har gjort noe feil. Det er bare ikke din ting Hadde dere bare vært venner og han begynte å holde på slik som han har gjort da vil det gå over til trakassering, men selv om dere kanskje er langt ifra å nærheten av å skulle ha sex. Virker det jo som at dere prøver å skal se om dere kunne ende opp med å være kompatible som kjærester etter hvert. Når du ikke gir han en tilbakemelding om at du ikke liker at slikt blir gjort over telefonen og dere fortsetter å ha kontakt. Kommer jo han til å tolke det som at du i det minste ikke har noe imot det, og at det kanskje pirrer deg men at du ikke kommenterer på det direkte fordi han tenker du ikke vil sende feil signal om at han ikke kommer til å ha noe problem med å få seg noe. Anonymkode: 40d89...275
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #12 Skrevet 27. mai 2024 Jeg tenker det er flørting, ikke trakassering. Men om du syns det er ubehagelig så må du si fra om det. Dere har ikke vært intime ennå regner jeg med? Det er feks lov å si at du ikke er komfortabel med slike hentydninger så tidlig. Men om dere har møttes noen ganger så er det naturlig å flørte med det også, å vise at man faktisk er fysisk tiltrukket. Anonymkode: e8906...c66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå