AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #1 Skrevet 25. mai 2024 Lang historie kort: Jeg går på Universitetet på et studie som ikke er slik som jeg trodde og har vært veldig frustrert. En dag toppet det seg for meg, og jeg tenkte at "nå gidder jeg ikke mer, jeg slutter!" Hadde behov for å snakke med noen asap og begynte å ringe venninner og bekjente, men ingen tok tlf (dette var kl 08 en morgen), men nr 4 på listen tok tlf og hun er en tidligere studieveninne way back for mange år siden. Vi sees annethvert år og snakker på tlf maks en-to gang i året. Hun hadde mistet tvillingbroren sin to uker tidligere til hjernesvulst og jeg hadde tekstet med henne om det, og skrevet at hun bare måtte ringe hvis hun trengte noen å snakke med, men hadde ikke fått noe respons fra henne. Iallfall svarte hun den morgenen og hørte på meg mens jeg var frustrert, men plutselig sa hun at hun måtte legge på. Nå 4 mnd senere ringer jeg henne for å fortelle et eller annet som jeg ikke husker nå, og hun svarte ikke. Fikk sms om at hun har nok med seg selv nå, og ikke orker å høre 40 minutter på meg der jeg snakker på inn og utpust om studiet mitt, slik som sist jeg ringte henne! Var ikke det en litt frekk melding? Jeg glemte faktisk den morgenen at broren nettopp hadde dødd, fordi jeg hadde nok med meg selv. Hva gjør jeg? Anonymkode: 13114...48c
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 Populært innlegg #2 Skrevet 25. mai 2024 Jeg håper dette er en tulletråd, men for sikkerhets skyld: Du legger deg flat, ber om unnskyldning. Og tilegner deg empati, selvinnsikt og omsorg for andre. Lykke til! Anonymkode: 089e2...28b 146 2 71
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 Populært innlegg #3 Skrevet 25. mai 2024 Nekter å tro noen er så blottet for sosial intelligens. Troll. Anonymkode: 65745...c56 72 20
Høna79 Skrevet 25. mai 2024 #4 Skrevet 25. mai 2024 Hvis du er interessert i å beholde vennskapet, legger du deg helt flat. Du har vært en ekstremt dårlig venninne for henne ut fra hva du forteller her, så skjønner henne godt. Håper du tar dette til deg og fremover viser litt mer empati for folkene rundt deg. 25 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 Populært innlegg #5 Skrevet 25. mai 2024 Oj, det er jo faktisk en virkelig forferdelig opplevelse for henne. Hun trodde sikkert at du ringte for å spørre hvordan det gikk med henne, hvordan begravelsen var osv. Hun er ærlig og setter grenser for seg selv. Og du fortjente at meldingen er litt frekk. Du kan ikke annet enn å legge deg langflat og beklage for din opptreden for fire måneder siden. Og skrive at du forstår at hun er ordentlig såret og at hun trenger avstand fra deg. Anonymkode: e8166...1de 47 2 17
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #6 Skrevet 25. mai 2024 Jeg glemte rett og slett hvem jeg snakket med, og var bare glad noen tok tlf så jeg fikk luftet min frustrasjon. Var veldig ute av meg den morgenen. ts Anonymkode: 13114...48c 2
Populært innlegg Daria Skrevet 25. mai 2024 Populært innlegg #7 Skrevet 25. mai 2024 Du ringte en venninne du snakker med to ganger i året klokka 8 om morgenen for å øse ut av deg om studiebekymringer - det er en relativt selvopptatt handling selv om denne venninnen ikke hadde stått midt oppe i en mye større krise. At hun faktisk hørte på deg heller enn å be deg ryke og reise står det respekt av. Du burde legge deg langflat og beklage selvopptattheten din, det er virkelig ikke du som har grunn til å være snurt her. 89 4 32
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #8 Skrevet 25. mai 2024 Daria skrev (2 minutter siden): Du ringte en venninne du snakker med to ganger i året klokka 8 om morgenen for å øse ut av deg om studiebekymringer - det er en relativt selvopptatt handling selv om denne venninnen ikke hadde stått midt oppe i en mye større krise. At hun faktisk hørte på deg heller enn å be deg ryke og reise står det respekt av. Du burde legge deg langflat og beklage selvopptattheten din, det er virkelig ikke du som har grunn til å være snurt her. De fleste jeg kjenner er tidlig oppe pga barn eller studier, så tenkte ikke over tidspunktet da jeg var helt ute av meg av frustrasjon, og trengte noen "å kaste ball med". ts Anonymkode: 13114...48c
Populært innlegg Frøkenfryden Skrevet 25. mai 2024 Populært innlegg #9 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg glemte rett og slett hvem jeg snakket med, og var bare glad noen tok tlf så jeg fikk luftet min frustrasjon. Var veldig ute av meg den morgenen. ts Anonymkode: 13114...48c Men klarte du ikke komme på feilen og beklage i løpet av 4 måneder? 48 16
Høna79 Skrevet 25. mai 2024 #10 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg glemte rett og slett hvem jeg snakket med, og var bare glad noen tok tlf så jeg fikk luftet min frustrasjon. Var veldig ute av meg den morgenen. ts Anonymkode: 13114...48c Den morgenen ja. Men det er gått 4mnd siden!! Alle oppegående mennesker spør jo hvordan det går med nære venner når noen nær de har dødd?!? 32 7
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #11 Skrevet 25. mai 2024 Du høres sosial inkompetent ut. Helt blottey for sosial kompetanse og empati for andre. For å si det rett ut. Du burde kanskje vurdere å begynne skrive dagbok, i stede for å løpe til alle du kjenner (og så vidt kjenner) med den minste ting. Normalt å prate og å ventilere til sine nærmeste, så klart. Tid og sted for alt. Men å saumfare kontaktlisten til noen svarer, det er en desperat handling begått av en egpsentrisk person som har et stort oppmerksomhetsbehov. Det å glemme et dødsfall i dette tilfellet i tillegg... jeg har ikke ord. Her kommer din mangel på sosial kompetanse og empati inn. Du kunne ha brukt rådgiveren på skolen i stedet. Det finnes bedre løsninger til ditt lille problem. Anonymkode: fbf7d...eff 35 13
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #12 Skrevet 25. mai 2024 Jeg nekter å tro på at dette er sant. Velger å tro dette er trolling. Ønsker å beholde troen på menneskeheten. Anonymkode: 663fe...331 31 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #13 Skrevet 25. mai 2024 Wow- hvis dette ikke er tull må du være verdens største egoist. hvordan glemmer man at en venninne har mistet tvillingen sin? Det er jo helt sykt! Du burde skamme deg herfra og til månen og legge deg paddeflat for henne. Og ethvert forsøk på å bortforklare kan du bare glemme. her er det su og su alene som er en grusom venninne. eller x- venninne Anonymkode: e3a35...837 19 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #14 Skrevet 25. mai 2024 Frøkenfryden skrev (1 minutt siden): Men klarte du ikke komme på feilen og beklage i løpet av 4 måneder? Nei, tenkte ikke over hvordan samtalen forløp seg, men hun skrev at jeg snakket 98% og at hun bare skjøt inn "ha" og "ja" noen ganger. Jeg hadde ikke startet samtalen med "hei" engang, skrev hun.😬 ts Anonymkode: 13114...48c
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #15 Skrevet 25. mai 2024 Høna79 skrev (2 minutter siden): Den morgenen ja. Men det er gått 4mnd siden!! Alle oppegående mennesker spør jo hvordan det går med nære venner når noen nær de har dødd?!? Hun er ikke en nær venninne, men en bekjent/perifer venninne. ts Anonymkode: 13114...48c
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #16 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Wow- hvis dette ikke er tull må du være verdens største egoist. hvordan glemmer man at en venninne har mistet tvillingen sin? Det er jo helt sykt! Du burde skamme deg herfra og til månen og legge deg paddeflat for henne. Og ethvert forsøk på å bortforklare kan du bare glemme. her er det su og su alene som er en grusom venninne. eller x- venninne Anonymkode: e3a35...837 *du Anonymkode: e3a35...837
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 Populært innlegg #18 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun er ikke en nær venninne, men en bekjent/perifer venninne. ts Anonymkode: 13114...48c Du en åpenbart en som bruker og missbruker mennesker rundt deg. Hun er en bekjent/perifer venn og så har du ikke vett til å si hei engang? Godt du ikke er i min vennekrets Anonymkode: e3a35...837 36 17
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #19 Skrevet 25. mai 2024 Jeg har selv mistet min mor til hjerteinfarkt for 3 år siden, så jeg er ikke helt idiot når det kommer til empati. Jeg sendte jo trøstemelding til denne venninnen mens broren lå på sykehuset. ts Anonymkode: 13114...48c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå