AnonymBruker Skrevet 25. mai #1 Del Skrevet 25. mai Jeg har aldri ridd fast (før nå), men har ridd litt nå og da både gjennom barndommen og i voksen alder. Vil tippe på at jeg kanskje har ridd 20-30 ganger til sammen. Jeg har ridd mest i skritt, en del i trav også så vidt litt i gallopp. Jeg har aldri falt av eller vært i nærheten av å falle av enda. Jeg begynte på ridekurs nå i mars da og det har gått stort sett greit. Begynte vel for ca. 4 uker siden å forsøke å lære å ri lett i trav. Men det er ikke alle ridetimene at jeg øver like mye på å trave da. Men i alle fall så har jeg jo innsett at det å falle av en hest ikke er til å unngå når man skal lære å ri og også så klart etter at man har lært seg å ri også. For det er jo dyr man har med å gjøre som kan både snuble eller bli skremt, løpe av gårde osv. Men nå har jeg nesten begynt å grue meg litt til første gang jeg kommer til å falle av. Det jeg er mest redd for å er å skade meg alvorlig også er jeg jo også litt bekymret for at jeg skal ende opp med å bli redd etterpå. Slik at jeg kanskje sliter med å komme meg opp igjen i salen og bli så redd og usikker at hesten merker det, kanskje må jeg da begynne helt fra scratch eller bare ikke klarer å fortsette å ri og må slutte? Kanskje dumt å bekymre seg så mye i forkant og bedre å forsøke å ta ting som de kommer? Men jeg er generelt sett en person som bekymrer meg mye, og spesielt da over ting jeg ikke kan kontrollere. Og det er jo umulig å vite når jeg kommer til å falle av og hvordan det kommer til å skje… Anonymkode: e188e...2a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #2 Del Skrevet 25. mai Mange gode tips her, det er en teknikk i å prøve å rulle når man lander og så man prøver å rulle vekk fra hesten. Slipp tøylene. https://www.rytter.no/artikkel/nar-vi-faller-av Anonymkode: 4e66a...0d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #3 Del Skrevet 25. mai Hvis du går og bekymrer deg for dette så får du faktisk et større skadepotensial. Du er mer anspent, mindre oppmerksom, og hester merker det. Du kommer til å falle av hvis du skal fortsette å ri. Det er uunngåelig. Bruk hjelm, kjøp deg en tynn og behagelig sikkerhetsvest å ha på, så er du så forberedt som du kan. Samt ha sko med hæl, slik at du ikke blir hengende fast i stigbøylen. Det er ikke så mye du skal gjøre eller ikke gjøre på forberedelse annet enn det, foruten at når du faller, så fremt du greier det, tenk på at du skal rulle deg unna hesten dersom denne også snubler og blir med. Det er lurt å opp i salen raskt etterpå. Men alle disse bekymringene må du faktisk la ligge, hvis du ikke greier det må du finne deg noe annet å gjøre, for de er mer skadelige for deg enn et fall. Anonymkode: 19a7f...cb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #4 Del Skrevet 25. mai Klart det er til å unngå, de fleste jeg kjenner som driver med hest har aldri falt av. Selv har jeg falt av en gang, i løpet av mange år. Så det er litt overdrevent å tenke at det er uunngåelig. Anonymkode: bf548...cad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #5 Del Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Klart det er til å unngå, de fleste jeg kjenner som driver med hest har aldri falt av. Selv har jeg falt av en gang, i løpet av mange år. Så det er litt overdrevent å tenke at det er uunngåelig. Anonymkode: bf548...cad Det tror jeg faktisk ikke på. At det finnes tilfeller ja, men at de fleste du kjenner som driver med hest ikke har falt av; nei. Anonymkode: 19a7f...cb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #6 Del Skrevet 25. mai 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det tror jeg faktisk ikke på. At det finnes tilfeller ja, men at de fleste du kjenner som driver med hest ikke har falt av; nei. Anonymkode: 19a7f...cb4 Heldigvis er det jeg som sitter med fasiten for meg og mine venner, hva du tror på har lite å si den sammenhengen. Anonymkode: bf548...cad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #7 Del Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Heldigvis er det jeg som sitter med fasiten for meg og mine venner, hva du tror på har lite å si den sammenhengen. Anonymkode: bf548...cad Det er sant, men det er likefult veldig usannsynlig. De fleste som driver med hest, med mindre man har en gammel treg hest som man bare skritter rundt med, har falt av mange ganger. Sprang, hopping i skog og mark, tur, trafikk, vind og vær gir mange situasjoner hvor det er fort gjort å falle av. Det sies at man skal falle av en del ganger for å bli en god rytter, og det er nettopp fordi at allsidighet gir en god rytter, og allsidighet gjør at man stort sett er innom såpass mange ulike ting at man vil falle av på flere tidspunkt. Anonymkode: 19a7f...cb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå