Gå til innhold

Utestengt fra sosialt arrangement på jobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det var et arrangement som vår arbeidsplass var invitert på. Jeg fikk egentlig ikke vite om dette før noen dager siden. Én av kollegaene mine spurte om jeg skulle være med på dette arrangementet, også svarte jeg nei, fordi jeg hadde ikke hørt noe om det. Hun gav uttrykk for at det var litt rart og sa «Åja…kanskje det bare var noen få som skulle være med.». Jeg tenkte ikke noe mer over det og antok at arrangementet sikkert var kun ment til noen få, spesielt med tanke på at billetten per person var ganske dyr. Men…så ser jeg bilde av arrangementet i avisen, og der er jo hver eneste en av kollegaene mine. Altså, alle utenom meg.  Dette var jo litt sårt. 

Det kan jo hende at det var en ærlig tabbe og at leder rett og slett har glemt å inkludere meg i arrangementet. Da er det på en måte greit. Men om det er slik at jeg ble utelatt fordi jeg på et eller annet vis ikke var «verdt det», så er det veldig vondt. 

Jeg har en kjempegod tone med alle på jobb og har alltid hatt god relasjon med dem. Det er en liten arbeidsplass og alle har egentlig bra kameraderi med hverandre. Jeg er aldri frekk eller slem, jeg starter ALDRI drama eller noe i den duren. Tro meg, jeg er ikke typen til det. Det er egentlig så og si noe som helst drama på denne arbeidsplassen. 

Hva tenker dere om dette?

Anonymkode: 456f6...728

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette synes jeg du bør spørre sjefen din om. Klart det kan være en forglemmelse av noe slag, men da hadde det jo vært naturlig om noen spurte hvorfor du ikke var der i ettertid. Og det er jo litt rart om du ikke har hørt noen andre har snakket om det, både før og etter arrangementet. Uansett, spør sjefen, det kan jo være en naturlig forklaring på det.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det var et arrangement som vår arbeidsplass var invitert på. Jeg fikk egentlig ikke vite om dette før noen dager siden. Én av kollegaene mine spurte om jeg skulle være med på dette arrangementet, også svarte jeg nei, fordi jeg hadde ikke hørt noe om det. Hun gav uttrykk for at det var litt rart og sa «Åja…kanskje det bare var noen få som skulle være med.». Jeg tenkte ikke noe mer over det og antok at arrangementet sikkert var kun ment til noen få, spesielt med tanke på at billetten per person var ganske dyr. Men…så ser jeg bilde av arrangementet i avisen, og der er jo hver eneste en av kollegaene mine. Altså, alle utenom meg.  Dette var jo litt sårt. 

Det kan jo hende at det var en ærlig tabbe og at leder rett og slett har glemt å inkludere meg i arrangementet. Da er det på en måte greit. Men om det er slik at jeg ble utelatt fordi jeg på et eller annet vis ikke var «verdt det», så er det veldig vondt. 

Jeg har en kjempegod tone med alle på jobb og har alltid hatt god relasjon med dem. Det er en liten arbeidsplass og alle har egentlig bra kameraderi med hverandre. Jeg er aldri frekk eller slem, jeg starter ALDRI drama eller noe i den duren. Tro meg, jeg er ikke typen til det. Det er egentlig så og si noe som helst drama på denne arbeidsplassen. 

Hva tenker dere om dette?

Ja, du må nesten spørre sjefen din om dette. Bedre å få bekreftet at sjefen har glemt å sende deg invitasjon enn å gå å gruble på dette. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et arrangement jobben betalte for?

Eller et arrangement der folk på jobb bare har samsnakkes og kjøpt billett selv?

For i siste tilfellet, om det ikke egentlig er en arrangør, så kan det fort skje at noen blir utelatt uten at det egentlig har vært beviset fra noens side. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det samme skjedde meg. Mandagen etter spurte flere kollegaer inkl sjefen om hvorfor jeg ikke hadde vært der, at det var et så bra arrangement. Jeg svarte som sant var at jeg ikke hadde fått noen invitasjon og derfor trodde det kun var noen som skulle. Sjefen ble så lei seg og forferdet og visste ikke hva godt han kunne gjøre. Han hadde rett og slett ikke fått med meg i mail listen sin, så etter det har de også begynt å henge opp invitasjon på jobben for sikkerhetsskyld.

Anonymkode: 10659...943

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Eveliina skrev (8 minutter siden):

Et arrangement jobben betalte for?

Eller et arrangement der folk på jobb bare har samsnakkes og kjøpt billett selv?

For i siste tilfellet, om det ikke egentlig er en arrangør, så kan det fort skje at noen blir utelatt uten at det egentlig har vært beviset fra noens side. 

Det var jobben som betalte for det. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du burde nesten spurt med en gang. Det hender stadig vekk hos oss at en eller annen forsvinner ut av mottakere i mailer eller noe. Det er uforståelig at det skjer, og det er garantert ingen utestengelse i de tilfellene hvertfall. Tviler sterkt på at du er blitt utestengt med vilje.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes selv en fredagsmail sendt til alle ansatte med info om hva som har skjedd siste uka og hva som skal skje i uken som kommer er en super greie. 

+ at det står bursdagene til ansatte den kommende uke(om ikke en ansatt har gitt beskjed om å utelate sin). 

Endret av Fighter83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ble også utelatt fra invitasjonen til et arrangement som skulle skje på dagtid (hel arbeidsdag), men oppdaget det før dagen det skulle skje. Fikk da en muntlig invitasjonen. Etter som jeg er deltidsansatt (den eneste av 30 ansatte) og ikke hadde dag akkurat den dagen, så ville jeg ikke få lønn. Fant dermed ut at jeg ikke orket å møte opp og bruke av min fritid til å være sosial med de på jobb som fikk full lønn for å være der. 

Vet ennå ikke helt hva jeg synes om den episoden, for det ble jo i grunn selvvalgt, selv om det føltes ekskluderende.

Anonymkode: 233c4...9ed

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånt glemmer man ikke. Man har x antall ansatte og kjøper billetter til alle. I prosessen med å dra på arrangementer er det flere tidspunkt hvor man som leder bør huske hvor mange ansatte man har.

Anonymkode: 17411...e2d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...