Gå til innhold

Noen andre som synes at syden er dritkjedelig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri vært et sydenmenneske. Ikke engang som barn. Kjæresten vil kun dra på sydenturer. Sånne charterferier med all inclusive der man kun befinner seg rundt hotellet og spiser, drikker og soler seg hele dagen. Ikke bare synes jeg det er kjedelig og ustimulerende, men litt harry også. 

Jeg er et menneske som elsker storbyer og elsker å utforske forskjellige steder. Jeg liker å se på arkitektur, gå i bygater, prøve kaféer og restauranter, dra på museum osv. Jeg har spurt han om vi ikke kan dra på en byferie også. Det kan være en slags hybdridferie med både sol og strender som ligger ved en by, som for eksempel Barcelona. Men neida, han mener liksom at sydenferier kun er den rette type ferien.

Noen som kjenner seg igjen?

Anonymkode: 3a950...839

• Liker 12
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

akkurat som deg

Anonymkode: cb110...d56

• Liker 2
Skrevet

Da er dere ulike der, han er antagelig oppvokst uten kulturelle innslag i ferien.

Men, siden du blir med han på all inclusive harrytur så må han bli med på din type ferie også 😁

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er fullt mulig å få til begge deler. Vi har pleid å ha annenhver dag med aktivitet og annenhver dag rolig ved basseng. Kompromiss.

Anonymkode: 9b581...dd8

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har aldri vært et sydenmenneske. Ikke engang som barn. Kjæresten vil kun dra på sydenturer. Sånne charterferier med all inclusive der man kun befinner seg rundt hotellet og spiser, drikker og soler seg hele dagen. Ikke bare synes jeg det er kjedelig og ustimulerende, men litt harry også. 

Jeg er et menneske som elsker storbyer og elsker å utforske forskjellige steder. Jeg liker å se på arkitektur, gå i bygater, prøve kaféer og restauranter, dra på museum osv. Jeg har spurt han om vi ikke kan dra på en byferie også. Det kan være en slags hybdridferie med både sol og strender som ligger ved en by, som for eksempel Barcelona. Men neida, han mener liksom at sydenferier kun er den rette type ferien.

Noen som kjenner seg igjen?

Anonymkode: 3a950...839

Det finns store byer både på Mallorca, Kypros, Rhodos, Gran Canaria og Tenerife. 

Barcelona er en storby, men langt fra en all-inclusive charterferie. 
My point is - dra på en all inclusive charterferie, så kan du friste ham med tur til de nærmeste byene

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Var greitt da vi hadde små barn og de hadde nok med basseng og show på kvelden, men nå orker jeg ikke tanken på noe sånt😬 Jeg vil heller se severdigheter eller reise «bak fasaden»🤩

Anonymkode: 698d0...27a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Og Barcelona er ikke Syden? 

Anonymkode: 33434...cb8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Syden (det kjente landet...) er mer enn strender og basseng, det burde ikke være så vanskelig å kombinere hvis du legger fra deg litt av fordommene og nedlatenheten din og han er en anelse samarbeidsvillig.

Anonymkode: 8e2e4...87b

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg! Dra til Athen, han kan nyte strendene sør for byen, du kan nyte all kulturen og historien Athen har å by på, samt dra på dagsutflukter til fantastiske steder.

AI er stort sett utpining av små lokalsamfunn, det burde flere boikotte. Skjønner at det er praktisk når man har små barn, men jeg hadde heller vært hjemme enn å feriere på AI. 

Anonymkode: 099ec...476

• Liker 5
Skrevet

Det er det. 

Pleier alltid å leie bil. Litt mer å gjøre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig med deg! Dra til Athen, han kan nyte strendene sør for byen, du kan nyte all kulturen og historien Athen har å by på, samt dra på dagsutflukter til fantastiske steder.

AI er stort sett utpining av små lokalsamfunn, det burde flere boikotte. Skjønner at det er praktisk når man har små barn, men jeg hadde heller vært hjemme enn å feriere på AI. 

Athen er for varmt om sommeren. Det er faktisk farlig å dra til Parthenon bl.a i sommervarmen.

Jeg tipper TS vil på tur i sommerferien. Da er det bedre å velge en annen destinasjon.

men enig med deg, sånn generelt

• Liker 1
Skrevet

Sånn er jeg også. Sist var vi på et hotell som hadde egen øy, masse rart å gjøre på øya. I tilegg var det masse butikker og sånt rett utenfor.

Så vi slapp og bare ligge der og sole oss. Kunne bare dra rundt alene. 

AnonymBruker
Skrevet
mimifin72 skrev (3 minutter siden):

Athen er for varmt om sommeren. Det er faktisk farlig å dra til Parthenon bl.a i sommervarmen.

Jeg tipper TS vil på tur i sommerferien. Da er det bedre å velge en annen destinasjon.

men enig med deg, sånn generelt

Det går helt fint, om man har på solhatt og drikker mye vann. Enig i at august kan være i varmeste laget, men det kan jo hele «syden». Det var jevnt over varmere i Spania enn i Hellas i fjor sommer. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Syden ferie ved bassengkanten avløst av overfylte strender med innslag av shopping, gjerne kombinert med litt for mye alkohol og litt for lite innhold er nok det aller siste her i verden jeg ville brukt tid og penger på. 

Endret av Trek
  • Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er fullt mulig å få til begge deler. Vi har pleid å ha annenhver dag med aktivitet og annenhver dag rolig ved basseng. Kompromiss.

Anonymkode: 9b581...dd8

Det er sant at det er fullt mulig, men det blir aldri mulig om han ikke er med på kompromisset. Han blånekter noe som helst byferie og vil KUN på chartertur til syden. 

- TS (skrevet fra tlf så anonymkode er annerledes) 

Anonymkode: 02d1c...090

Skrevet
mimifin72 skrev (22 minutter siden):

Det finns store byer både på Mallorca, Kypros, Rhodos, Gran Canaria og Tenerife. 

Barcelona er en storby, men langt fra en all-inclusive charterferie. 
My point is - dra på en all inclusive charterferie, så kan du friste ham med tur til de nærmeste byene

Drar man på all inclusive, blåser de fleste hele budsjettet på det. Blir litt unødvendig å betale for mat på hotellet og spise andre steder.

For ferie er blant annet å spise god mat på forskjellige restauranter. Å låse seg til ett hotell er kjedelig. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er sant at det er fullt mulig, men det blir aldri mulig om han ikke er med på kompromisset. Han blånekter noe som helst byferie og vil KUN på chartertur til syden. 

Da må du nekte å være med på hans ferie.

• Liker 4
Skrevet
Brunello skrev (Akkurat nå):

Drar man på all inclusive, blåser de fleste hele budsjettet på det. Blir litt unødvendig å betale for mat på hotellet og spise andre steder.

For ferie er blant annet å spise god mat på forskjellige restauranter. Å låse seg til ett hotell er kjedelig. 

Man kan leie bil og kjøre til forskjellige steder, så komme tilbake til hotellet og bruke AI der. Det har vi gjort flere steder. Går helt fint! Da spiser man frokost og middag på hotellet sitt, og lunsj forskjellige steder.

men dette fungerer kanskje ikke for kjæresten til TS

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Syden kan være gøy det blir hva man gjør ut av det. Jeg liker ikke all inclusive, jeg foretrekker sted med historie, men som også har litt fine strender. Liker å gå rundt å se i gatene, prøve nye restauranter. Jeg klarer ikke å ligge lenge med bassengkanten eller ved stranden,men jeg liker å bade litt.

Tenker at nå har dere gjort det han vil lenge, nå er det på tide at han blir med på dine ønsker også Evt at dere begynner å møtes på halvveis. 

Anonymkode: a7787...cf8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker sydenferier, men jeg skulme hatt betalt for å være på all inclusive i turistområdene...

Storbyferie orker jeg ikke i varmen, men elsker utforske småbyer og steder i nye land. Har noen dager på stranda, andre dager er det fotturer, leie sykler eller båttur for å se nye steder.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde bedt han reise alene, og så hadde jeg reist slik jeg ønsket... Jeg orker ikke ferie med noen som er så lite tilpasningsdyktig, og som er så sta på at det kun finnes en ferievariant...

Er han like sta på andre områder?

Anonymkoden endrer seg når du bytter mellom ulike brukerkontoer, ikke mellom pc og telefon...

Anonymkode: c04b1...034

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...