Jane How Skrevet 11. februar 2006 #1 Skrevet 11. februar 2006 Har lest/skumlest Arsenikktårnet og Berlinerpoplene (om det ikke var Eremittkrepsene) og jeg ble så skuffet, syns det var så kjedelige! Men bøkene har jo fått sånn skryt. Noen som er enig med meg, eller er det noe jeg ikke har oppfattet?
Grooo Skrevet 11. februar 2006 #2 Skrevet 11. februar 2006 Har lest Berlinerpoplene og Eremittkrepsen, og likte dem kjempegodt. Gleder meg til nr tre!
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2006 #3 Skrevet 11. februar 2006 hmm..enig med trådstarter.Berlinerpoplene var kjedelig rett og slett.har ikke lest den andre,
hilli Skrevet 11. februar 2006 #4 Skrevet 11. februar 2006 Jeg har ikke lest noe av Anne B.Ragde. Siden hun blir lest og elsket av så utrolig mange mistenker jeg det for å være litt den samme situasjonen som med DaVinci koden. Det er sjelden at virkelig kvalitetslitteratur når fram til så mange... Jeg har også hørt fra venner at Berlinerpoplene ikke var noe særlig å skryte av
Lille Silje Skrevet 11. februar 2006 #5 Skrevet 11. februar 2006 Jeg elsker bøkene hennes, de er supre
Gjest -eline- Skrevet 12. februar 2006 #6 Skrevet 12. februar 2006 Jeg har bare lest Berlinerpoplene, fant ut i jula at jeg måtte lese de siden folk snakket om disse på alle fester jeg var på, og jeg likte den kjempegodt. Synes hun tegner et veldig godt persongalleri og jeg tenker jeg skal lese Eremittkrepsen til påska. (dårlig med norske bøker her i UK og ikke har jeg tid til å sitte med nesa i ei bok heller så)
Gjest LoisLane Skrevet 12. februar 2006 #7 Skrevet 12. februar 2006 Jeg likte Berlinerpoplene veldig godt, men Eremittkrepsene synes jeg bare ble å melke suksessen. Har ikke lest så mye annet av henne, men hun har skrevet en novellesamling som kom for noen år siden - den var bra.
Leo Skrevet 12. februar 2006 #8 Skrevet 12. februar 2006 Tydeligvis svært få som har fulgt hennes forfatterskap særlig nøye . Kjedelig er neppe et ord som kan brukes om damen! Sitter her med bl.a. "Zona Frigida" og "Bunnforhold" som er blant hennes tidligere romaner. Hennes humoristiske vinkling på "Kunsten å krangle" fra 2003 burde jo også ha vært obligatorisk lesning både før man innlededet forhold og fikk brukernavn på KG
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2006 #9 Skrevet 12. februar 2006 hmm..enig med trådstarter.Berlinerpoplene var kjedelig rett og slett.har ikke lest den andre, ← Samme her. Vi hadde den i boksirkelen og det ble en heftig debatt! Jeg synes den er kjedelig, flate karakterer, dårlig dialog og irriterende. Fatter ikke hvorfor den har blitt så populær.
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2006 #10 Skrevet 12. februar 2006 Tydeligvis svært få som har fulgt hennes forfatterskap særlig nøye . Kjedelig er neppe et ord som kan brukes om damen! ← Nå er det jo ingen som har sagt at Ragde er kjedelig da, men vi finner bøkene hennes kjedelig.
Cilla Skrevet 12. februar 2006 #11 Skrevet 12. februar 2006 Har lest Berlinerpoplene og Eremittkrepsen og likte den første best. Synes det var bøker som var ganske OK og lese, og kommer til å lese nr 3 også (noen som vet når den kommer?) Har planer om å lese noe annet hun har skrevet.
Grooo Skrevet 12. februar 2006 #12 Skrevet 12. februar 2006 Etter hva jeg vet er det ikke satt noen dato eller kommet noen bekreftelse på nr tre, men hun har hintet om at det nok kommer en
nostalgia Skrevet 13. februar 2006 #13 Skrevet 13. februar 2006 Jeg har bare lest Berlinerpoplene og Eremittkrepsen. Berlinerpoplene likte jeg ganske godt. Eremittkrepsen synes jeg ikke levde opp til førsteboken i det hele tatt, den var tam. Tross det kommer jeg nok til å lese en tredje bok, om hun gir en ut... Kunne også godt tenke meg å lese andre ting hun har gitt ut, for å sammenligne...
Leo Skrevet 13. februar 2006 #14 Skrevet 13. februar 2006 Nå er det jo ingen som har sagt at Ragde er kjedelig da, men vi finner bøkene hennes kjedelig. ← Hva med å forsøke å lese noe annet enn hva som står på bestselgerlistene? Bøker du/dere synes er kjedelige, blir kanskje mer interessante hvis forfatterskapet sees i sammenheng?
Gjest Varg-Menja Skrevet 13. februar 2006 #15 Skrevet 13. februar 2006 Hva med å forsøke å lese noe annet enn hva som står på bestselgerlistene? Bøker du/dere synes er kjedelige, blir kanskje mer interessante hvis forfatterskapet sees i sammenheng? ← Skriver under på denne, har lest nesten alle romanene og ungdomsbøkene hennes etterhvert som de kom ut, og synes hun er en kjempegod forfatter. Liker også de nyeste bøkene hennes, men de er ikke favorittene mine. Zona Frigida og - før jeg kommer tilbake er de jeg liker best.
Gjest jamsi Skrevet 13. februar 2006 #16 Skrevet 13. februar 2006 Jeg har ikke lest noe av Anne B.Ragde. Siden hun blir lest og elsket av så utrolig mange mistenker jeg det for å være litt den samme situasjonen som med DaVinci koden. Det er sjelden at virkelig kvalitetslitteratur når fram til så mange... Jeg har også hørt fra venner at Berlinerpoplene ikke var noe særlig å skryte av ← Jeg er en av de som ikke har lest DaVinci koden nettopp fordi den var så oppskrytt og alle leste den. Derfor var jeg litt skeptisk da jeg fikk låne Berlinerpoplene men jeg ble positivt overrasket og skal også lese oppfølgeren.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #17 Skrevet 13. februar 2006 Synes Berlinerpopplene var kjempekjedelig å lese. Minnet meg litt om kiosklitteratur, synes karakterene var for stereotype og enkle, språket var dårlig og dialologen oppstyltet og unaturlig. Har lest en del av Ragde før, og har likt det bedre, men sammenlignet med mange andre, både norske og internasjonale, synes jeg ikke hun er noen stor forfatter.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #18 Skrevet 13. februar 2006 Hva med å forsøke å lese noe annet enn hva som står på bestselgerlistene? Bøker du/dere synes er kjedelige, blir kanskje mer interessante hvis forfatterskapet sees i sammenheng? ← Etter å ha lest Berlinerpoplene (som altså ikke var mitt valg, men boksirkelen min sitt valg) frister det ikke med mer Ragde. Når dama skriver så dårlig etter flere bøker bak seg, er jeg rett og slett ikke interessert i å se bestselgerne hennes i noen sammenheng med resten av forfatterskapet. Jeg gidder ikke lese middelmådige norske forfattere igjen når de har fått et forsøk. Det er det for mye god litteratur og glimrende forfattere til i verden at jeg gidder.
kallamilla Skrevet 13. februar 2006 #19 Skrevet 13. februar 2006 Jeg er en av dem som synes Berlinerpoplene og Eremittkrepsene er veldig bra bøker, synes slett ikke at Anne B Ragde er en middelmådig" norsk forfatter. Synes bøkene er fantastisk bra; skrevet med utrolig personkarakteristikker, omgivelsesbeskrivelser og situasjonsbeskrivelser. Satt og savnet personene i flere uker etter at jeg var ferdig å lese.....
Pepita Skrevet 13. februar 2006 #20 Skrevet 13. februar 2006 Har bare lest Berlinerpopplene, men synes den var bra. Litt sær, men bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå