Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Førstegangsmor her, og har et spørsmå jeg egentlig føler er litt dumt 🙂 ligger barnet rett på madrassen, eller legger man på et laken? Eller er det vanlig å bare ha et pledd av noe slag mellom madrassen og barnet? 🙈 

Anonymkode: d5a10...0f1

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei! Førstegangsmor her, og har et spørsmå jeg egentlig føler er litt dumt 🙂 ligger barnet rett på madrassen, eller legger man på et laken? Eller er det vanlig å bare ha et pledd av noe slag mellom madrassen og barnet? 🙈 

Har forresten termin i sommer - så ønsker gjerne tips til hva andre gjør om sommeren :) 

AnonymBruker
Skrevet

Når der er kaldt eller kjølig ute så har vi brukt vognpose. Nå når det er varmt, ligger baby rett på madrassen. Har lagt en sånn musselinklut under hodet i tilfelle gulp.

Anonymkode: 49ac3...698

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når der er kaldt eller kjølig ute så har vi brukt vognpose. Nå når det er varmt, ligger baby rett på madrassen. Har lagt en sånn musselinklut under hodet i tilfelle gulp.

Anonymkode: 49ac3...698

Samme her :)  Og vår/sommerpose med mindre det er veldig varmt ute.

Anonymkode: 0320b...ac7

AnonymBruker
Skrevet

Har stretchlaken på madrassen og musselinklut under hodet i tilfelle gulp. 
Lammeskinn og vognpose i tillegg på høst/vinter

Anonymkode: 17c25...5c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har brukt laken på madrassen. Skinnfell vår og høst når det har vært for kaldt for pose. Første var en storgulper, så han hadde i tillegg en stor, tykk gulpeklut under det meste av seg. 

Anonymkode: 7bfbc...acb

AnonymBruker
Skrevet

Sommeren så har jeg tisselaken og vanlig laken oppå madrassen for å beskytte den + en gulpeklut. Enklere å vaske og bytte laken enn madrassen. 

Anonymkode: b27ae...95c

AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode tips! :) 

hvor kjøper dere laken som passer? :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for gode tips! :) 

hvor kjøper dere laken som passer? :) 

Jysk, prinsess, kid.. De fleste steder som selger sengetøy har laken som passer. 

Anonymkode: b27ae...95c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte en stor gulpeklut over madrassen i stedet for å kjøpe laken. Brettet kantene under så den satt godt. :) 

Anonymkode: a57fd...802

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte laken, og min mor tipset meg om å ta opp madrassen og lufte den. Hun hadde en skrekkhistorie om en venninne som hadde madrass i barnevognen som var helt møglet.

Anonymkode: c8b36...704

AnonymBruker
Skrevet

Min ligger oppå vognpose. Den er helt åpen og brukes bare som underlag når det er varmt

Anonymkode: 58014...cae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg pleide å ha noe under barnet når han va så liten. Synes ikke madrassen e så komfortabelt. 

Skrevet

Baby ligger på lammeskinn som er temperaturregulerende. Tynn vår/sommerpose på de dagene det ikke er super varmt 

Skrevet

Ser jeg er av den enkle sorten og har muligens hatt litt flaks, men hadde aldri problemer med gulp i vogna da han var liten.

Bruker lammeskinn nederst (dette er viktig for å isolere) og vognpose oppå. Vinterpose på vinteren og vårpose resten av året :) ingenting annet.

Nå er han blitt så stor at vi stort sett bare setter han rett opp i trilla nå som det er sommer.

AnonymBruker
Skrevet

Laken oppå madrassen, slik at du kan skifte og ha rent. 

Så må du variere etter temperatur. Helseteppe f.eks på sommeren, dunpose på vinteren. Du må bare kjenne på babyen og været der du er.

Men for all del, aldri teppe foran åpningen! Og bruk alltid myggnettingen om barnet sover ute, for katter etc.

Anonymkode: 13d00...cb2

AnonymBruker
Skrevet

Husk å kjøpe ekstra solskjerming. Veldig få vogner har god nok solskjerming i bare kalesjen når man bruker bagdelen synes jeg. Vi hadde sånn "caps" fra tinkafu. Ellers brukte vi bare laken på madrassen, gulpeklut under hodet og helseteppe eller tynt ullteppe. Hvis det blir en veldig varm sommer finnes det innlegg som skal gi litt bedre luftsirkulasjon, men usikker på om de passer til bagdel i vogn. 

Hadde styrt unna tisselaken. Utrolig klamt og ekkelt å ligge på når det er varmt. 

Anonymkode: c3a4f...875

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...