AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #1 Skrevet 25. mai 2024 Dvs stå oppreist uten støtte. Gutten vår har stått oppreist uten støtte i 2 uker nå men mister endel balanse. er han langt unna å gå? hvor lang tid tok det med deres barn fra å stå uten støtte til å gå Anonymkode: 36331...def
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #2 Skrevet 25. mai 2024 Den ene min brukte et par uker. De andre litt lenger tid. Selv brukte jeg 8mnd da jeg var liten. Så variasjonsbredden er svær! Anonymkode: 4c8a3...a72 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #3 Skrevet 25. mai 2024 Det ene krabbet, reiste og satte seg rett opp og ned og sto i lange strekk (opp og ned på huk) med full kontroll og uten støtte fra 6 mnd. Gikk ikke før 11 mnd., men da med full kontroll fra første steg. Andremann ålte veldig tidlig, krabbet sent og ikke mer enn i 2 mnd kanskje før han startet å gå på nøyaktig samme tidspunkt (uken de fylte 11 mnd) som eldstemann. husker ikke når han kunne reise seg og sette seg opp, men mye senere enn førstemann. Tror ikke mer enn en uke eller så før han startet å gå. Han hadde null kontroll på gåingen og kunne finne på å falle rett bakover osv en periode før han fikk teknikken ordentlig på plass. Det var noen slitsomme uker😆 Min erfaring er derfor at spennet fra stå til gå kan variere mye! Anonymkode: 9cfbe...e94
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #4 Skrevet 25. mai 2024 Første begynte å gå samme dag som hun reiste seg opp alene for første gang (altså uten å holde i møbler). Nr. 2 har holdt på sånn i en måned nå uten å ta første skritt solo 😅😂 Hun legger ingen vekt i hendene våre når vi holder henne, så hun har egentlig balansen til å gå selv, men vil ikke. Hun gjør det vel når hun føler seg klar… snart 15 måneder gammel nå forresten. Anonymkode: b1c90...fd7
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #5 Skrevet 25. mai 2024 Reiste seg opp med støtte 9 måneder før han gikk, og sto uten støtte i 5 måneder før han gikk. Reiste seg opp uten støtte noen dager etter han begynte å gå. Skal sies at prosessen fra å stå til å gå tok lang tid på grunn av (veldig) hypermobile ledd. Trengte flere ganger "normal" styrke bare for å kunne ha føttene riktig vei, stakkar. 😅 Anonymkode: a2923...7b9
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #6 Skrevet 25. mai 2024 Nr 1 var det vi kaller håpløs å holde på plass.satte seg opp ved 3 mnd, og krabbet på alle fire før 4 mnd. Gikk ved 6-7 mnd husker jeg fikk kjeft på helsestasjon at jeg ikke måtte sette ham på rompa. Jeg viste han ville sette seg opp. Prøvde å si det. Men fikk beskjed å legge ham på ryggen. Bare kort tid fra jeg la ham på ryggen var han opp i sittende stilling og åle seg rund. De andre omtrent ikke begynt å snu seg rundt fra mage til rygg. Yngste brukte veldig lang tid. Krabbet ikke før ved 9 mnd alder og gikk ikke før ved 21mnd alder Anonymkode: d9e06...63f
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #7 Skrevet 25. mai 2024 Eldste sto med støtte da han var 8 mnd gammel og gikk selv da han var ca 13 mnd gammel. Lillesøstra har bedre tid, hun begynte å reise seg med støtte da hun var ca 12 mnd gammel. Nå er hun 14 mnd og står fremdeles med støtte. Anonymkode: 1c4ce...123
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå