Gå til innhold

Jeg hater buffet!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Frokost- eller lunsjbuffeter synes jeg stort sett er bra, men de gangene jeg har spist middag og det er buffet så har det vært stusselige greier.

Maten blir liggende for lenge om det ikke er noen som tilbereder kjøttet. Det andre de har er ofte heller ikke særlig godt og bærer preg av å ha ligget en stund.

Jeg har aldri betalt for det selv da, utenom hotellfrokost.

Anonymkode: 3748b...bce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den eneste bufféen jeg synes er bra, er den Kielfergen har til jul. Den er virkelig tipp topp.

Hotellfrokoster er alltid bra om man bor på gode hotell, velger man lavere standard, så er frokosten deretter. Brittania i Trondheim, Grand og Continental i Oslo har alle fantastiske frokoster.

Anonymkode: 7a950...66e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (35 minutter siden):

Buffet er ekkelt og grisete.

Enkelt steder, ja.  F.ex. andre bordsetning på Stena-line var berømt for det.  Kommer du tidlig er det som regel bra, men rett før stengetid er det ofte blæææh.... men noen steder er flinkere å følge opp enn andre.

Hilsen reisevant.

Anonymkode: 6d07b...c4f

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

😅 det var snakk om middag

Anonymkode: fd101...787

Jeg liker middagsbufféter også, men det bør være på et fint hotell med godt utvalg. ;)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

😄

Anonymkode: 6085c...147

Ha ha

:hoho:

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Enkelt steder, ja.  F.ex. andre bordsetning på Stena-line var berømt for det.  Kommer du tidlig er det som regel bra, men rett før stengetid er det ofte blæææh.... men noen steder er flinkere å følge opp enn andre.

Hilsen reisevant.

Uansett. Folk har ikke peiling og de har gjerne noe innabords også og roter med øser og gafler og flytter mat oppi annen mat.

AnonymBruker
Skrevet

Elsker egentlig buffet da jeg har barn som er kresne. Noen ganger unner jeg meg med buffet på hotell eller restauranter som frister fordi da kan alle spise det de vil.

Men det negativet med buffet er at man bare «kaster» mat som ikke faller i smak og heler tar noe annet, hadde jeg bestilt en tallerken på en restaurant og den ikke var god så hadde vi spist opp uansett, men det gjør vi dessverre ikke på buffet. 

Anonymkode: 25433...841

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Frokost er greit, men middag er bare stusselig. Spiste Entrocote på Hotel for en liten stund siden og det var skikkelig blææ. Maten blir så utrolig generisk og døll når det er buffet. 

Anonymkode: 7a093...460

Helt enig! Unngår derfor all inclusive når jeg er utenlands.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble matforgiftet etter buffet i et syden land , så reiser jeg til utlandet spiser jeg aldri middagsbuffé 🤢

Anonymkode: 9a50a...3e7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vet ikke hvilke hoteller du har forsøkt, men de beste hotellellene i Norge har da for det meste fantastiske buffeter for  den som orker å spise frokost...

Anonymkode: 6085c...147

Choice, Scandic, Thon, og mindre hoteller utenfor kjedene som til alt overmål er kjent for god frokost.

Ingen av disse stedene får man skikkelig brød, bare oppvarmet industribrød. Da monner det ikke stort med resten. Helt middels pålegg, elendig brød, aldri juicen jeg foretrekker. Hvis man har flaks: Ok eggerøre (men det er sjelden).

For all del, jeg hygger meg på hotellfrokost jeg, men ikke pga kvaliteten på maten.

Anonymkode: cde20...7db

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg liker godt buffét Veldig greit å kunne velge selv. I en tid hvor mange følger ulike typer dietter på grunn av helse eller ideologi, er buffét genialt. Selv har jeg ikke noen påviste allergier eller følger noen spesifikk diett, men har likevel en følsom mage som kan skape problemer med noen typer mat 

På 90-tallet var det vanlig med koldtbord i bryllup, konfirmasjon og andre store anledninger. Jeg skulle ønske at det fortsatt var slik framfor faste retter. 

Endret av Kniv & gaffel
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Notert !

Virkelig?

Anonymkode: ee0af...2d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2024 den 13.27):

Frokost er greit, men middag er bare stusselig. Spiste Entrocote på Hotel for en liten stund siden og det var skikkelig blææ. Maten blir så utrolig generisk og døll når det er buffet. 

Anonymkode: 7a093...460

Enig, buffet er også ekkelt fordi det garantert har vært skitne fingre, folk som hoster i maten, osv

Anonymkode: 9b7fb...461

• Liker 1
Skrevet

Jeg velger stort sett bort steder (hoteller/restauranter) med middagsbuffet ja… 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2024 den 14.24):

Helt enig, men så har jeg aldri noen som helst forventninger til hotellmat heller da. Det er storkjøkkenmat, med alt det innebærer.

Frokost er forresten ikke noe bedre enn middag eller lunsj. Pålegget er billig og lite spennende, og brødet er som regel forferdelig ultraprosessert butikkbrød som jeg aldri ville ha kjøpt selv. For min del gjør det hotellfrokoster til en stusslig affære uansett hvor stort utvalget ellers ser ut til å være på buffeten, så jeg skjønner ikke hvorfor så mange mener dette er toppen av luksus når man er ute og reiser.

Anonymkode: cde20...7db

Da har du ikke vært på de riktige hoteller. Der jeg er , er det hjemmebakt, lokalmat og veldig delikat og fristende frokoster som jeg drømmer om lenge etterpå. 

Anonymkode: 23c7c...a7f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kan heller ikke fordra det, og det har ikke noe å gjøre med maten, men alt stresset det medfører å stå i buffet.  

Skrevet

Er så enig!
Frokostbuffet på hotell KAN være greit, det er store forskjeller her, men jeg er sjelden veldig sulten til frokost uansett, så det er greit. 
Lunsj- og middagsbuffet, derimot.... jeg hater det. Føler meg ofte som en matsnobb når vi er på hotellovernatting med jobb og mine kollegaer jubler over buffet, mens jeg blir kjempeskuffet. Som noen andre her sa, buffet er storkjøkkenmat, billige ingredienser, overkokte grønnsaker, tørt kjøtt og kjedelig utvalg. Unntaket er enkelte julebord, viltbord eller lignende spesialbuffeter på steder som satser spesielt på dette.

En liten historie: I fjor var vi på en lang motorsykkeltur sammen med et vennepar. Da vi kom frem til hotellet på kvelden spurte damen i resepsjonen om vi ønsket å bestille bord i restauranten. Vi var ikke kjent på hotellet eller i nærområdet, så det hørtes ut som en god ide å benytte restauranten på hotellet. Når man bruker ordet restaurant forventer jeg a'la carte og god mat, ikke buffet. Skuffelsen var derfor STOOOR da vi kom til denne "restauranten", etter å ha dusjet og kledd oss opp, og fant ut at det var en kjedelig spisesal med langbord og buffet. Venneparet vi var med syns det var "nydelig mat" og "kjempekoselig", mens min mann og jeg pirket i maten og gikk sultne fra bordet. Gadd ikke engang bestille vin til maten, da vinutvalget var av typen "husets rødvin på karaffel" og det er vanskelig å plukke vin når man har et utvalg av kjøttkaker, tørr entrecote og bakt torsk på buffeten. 
Vennene våre lurte på om vi ikke var sultne og jeg hadde ikke hjerte til å si at maten var så dårlig, for de syns det var helt topp. Følte meg skikkelig snobbete og kresen..... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...