Mysteriejeger Skrevet 25. mai 2024 #1 Skrevet 25. mai 2024 (endret) Hei! Jeg er førstegangsskribent, men har noen år lest forskjellig i forumet. Jeg har vært lykkelig gift i flere år (og er fortsatt lykkelig gift) og vi har det veldig fint sammen. Vi elsker hverandre og finner mye glede sammen. Men nå lurer jeg litt på hva andre tredjeparter tenker om min problemstilling og derfor poster jeg her nå... Kona mi har en homofil guttevenn og han er selvsagt en av mine venner også, vi begge liker han godt og vi har det veldig gøy sammen. Og bare venner. Hun ble kjent med han bare 1-2 uker før jeg ble kjent med min kone og han er også gudfar til ett av våre barn. Alt i alt er vi en god gjeng. Nå har det seg slik at i det siste har jeg følt meg ukomfortabel når de sitter sammen. Det hender fort at de blir litt vel kosete, nesten litt som kjærester er når de kose-sitter sammen offentlig. Sitter lent inntil hverandre, kanskje stryker litt, låser ben over fangene til hverandre osv osv. Så da sier jeg til min kone "Jeg synes det er veldig fint at vi har han som venn, men venner trenger ikke kose sånn. Jeg synes han skal fortsatt være med på alt som vanlig, men at vi dropper den kosinga". Det var hun først litt sånn "Herregud, skjerp deg, han er homo blabla", men så sa hun på en fin måte etterpå "Jeg forstår, vi trenger ikke den kosingen". Og da tenkte jeg at det var fint, da kan vi alle føle oss komfortable igjen og alle er enige.... Neste helg, egentlig denne helgen, så dukker det opp igjen. Ikke at de har koset igjen, men jeg får "bråk" fordi jeg ikke skal være sjalu på han fordi han er homofil. Og at det må jeg bare forstå... VI hadde vel en 30-60 minutters krangel om det i går kveld. Er jeg på bærtur som omtrent "forbyr" den type kosing, men er glad for alt sosialt sammen? (Et lite sidenotat: Jeg fikk høre i "forbifarten" for ca 1-2 måneder siden av en annen fellesvenn at da kona mi ble kjent med han så var hun først veldig giret på å bli kjent med han, men skuffet da hun fikk vite at han var homofil. Dette fikk tankene mine i gang, og trolig grunnen til at jeg ble litt mer oppmerksom på kosingen) Endret 25. mai 2024 av Mysteriejeger 1
BobbySocks Skrevet 25. mai 2024 #2 Skrevet 25. mai 2024 Grensen går ved homofile venner der grensen går med ikke-homofile venner. Gjør du ikke sånn med heterofile så driter du i det bare fordi fyren er homofil. 5 6
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #3 Skrevet 25. mai 2024 Jeg ville syns det var veldig rart å sitte å kose med venner, uansett kjønn. Jeg syns det kun er naturlig å kose med kjæreste, barna mine og til en viss grad min søster. Ville syns det du beskriver var ubehagelig uansett hvem det var kjæresten min koste med. Anonymkode: de20b...915 7
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #4 Skrevet 25. mai 2024 Beina over lårene, sove inntil mm. gjør jeg kun med kjæresten og mine søstre. Anonymkode: 5dfc0...894 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #5 Skrevet 25. mai 2024 Spørs vel helt hvordan hun er ellers med vennene sine. Jeg kan bli veldig kosete med mine venninner etter et par glass. Ikke noe seksuelt så klart, kun fordi jeg blir mer kjærlig og mer kosete generelt. Tenker at hvis hun koser sånn med venninner, så er det vel greit å gjøre det med denne kompisen også. Men om hun aldri gjør sånt med venninner, blir det jo bare merkelig. Og hvis du er ukomfortabel med det, synes jeg egentlig at det uansett skal respekteres (mtp at du ikke setter andre begrensninger/har homofobe holdninger). Anonymkode: 38766...4f7 3
kaiturid Skrevet 25. mai 2024 #6 Skrevet 25. mai 2024 Jeg hadde syns denslags oppførsel hadde vært pinlig... 6
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #7 Skrevet 25. mai 2024 Er hun en veldig fysisk person, som er slik med venninner og søstre også? Hvis ikke, så gjør du helt rett. Jeg koser kun med samboeren min og ungene mine. Venninner og venner (ja, jeg har også homofile venner) koser jeg ikke med. Jeg har heller ingen venner som koser med hverandre. At din kjæreste var interessert i ham før, er nok en stor del av grunnen til din sjalusi, men jeg er enig med deg. Hun går over en intimgrense, og hjn føler jo det hun føler uavhengig av om han er seksuelt tiltrukket av henne eller ikke. Anonymkode: 7261f...10c
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #8 Skrevet 25. mai 2024 Den kosingen er ikke ok. Hadde mannen min gjort det med ei lesbe så hadde det blitt ut døra på sekunder. Jeg ser på det som utroskap. Anonymkode: 1ad8e...8f4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #9 Skrevet 25. mai 2024 Om hun hadde kost slik med venninner, så er det fortsatt ikke det samme. Denne vennen er en mann, og hun er heteroseksuell, og tenner på menn. Det er over MIN grense ihvertfall, selv om han ikke tenner på henne. Hadde hun likt om du hadde hatt en attraktiv lesbisk venninne, og dere satt og koste med hverandre i sofaen? Anonymkode: d1a96...962 1 3
petterm Skrevet 25. mai 2024 #10 Skrevet 25. mai 2024 Hun koser med en hun var interessert i før hun oppdaget at han er homofil. Han - som homofil - synes det er greit å kose med en som er heterofil. Hun blir irritert når du ikke synes det er ok at de koser. Jeg synes ikke du er urimelig. Det virker nesten som om han er bi?
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #11 Skrevet 25. mai 2024 Koser hun slik med sine venninner også? Hvis ja er det vel normalt for henne/dem. Hvis nei er det jo veldig rart at hun gjør det med ham. Jeg gir en lang og god klem til min beste venninne når vi møtes og når vi sier hadet. Ingen kosing eller stryking ellers. Men folk er jo forskjellige. Anonymkode: c1f52...bb5 1
Mysteriejeger Skrevet 30. mai 2024 Forfatter #12 Skrevet 30. mai 2024 Takk for tankene deres. Dette fikk meg til å være sikker på at det jeg følte og gjorde var innenfor. En liten oppdatering er at vi har det veldig fint og vi begge er fornøyd. For å besvare et par innlegg her så vil jeg si; Nei, hun gjør ikke sånt med andre venninner og jeg har ikke sett at han andre har hatt den samme fysiske kontakten med de andre venninnene i gjengen, men jeg har ei heller sett alt i den vide verden så kan godt han gjør litt sånn med andre jenter også. Der kan jeg hverken påstå det ene eller andre... Det har ikke skjedd noe mer "negativt" mellom meg og kona eller kona og vennen vår i etterkant, men det var som sagt deilig å få luftet tanker og få litt bekreftelser. Takk og videre god sommer 😀🌞 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #13 Skrevet 30. mai 2024 BobbySocks skrev (På 25.5.2024 den 7.23): Grensen går ved homofile venner der grensen går med ikke-homofile venner. Gjør du ikke sånn med heterofile så driter du i det bare fordi fyren er homofil. Nemlig. Jeg hadde ikke brydd meg uansett. Vi har noen felles venner som er fra samme land som min kone som er mer kosete og mer åpne i kommunikasjon ( sier ofte at de er glad i oss ol.) enn hva jeg er vant med fra da jeg bodde i Norge. Var uvant i begynnelsen, men nå synes jeg bare det er hyggelig. Spiller ikke noen rolle om de er hetero eller homo. Anonymkode: 16c3a...4fa
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #14 Skrevet 30. mai 2024 Grensen der er akkurat den samme som med heterofile venner, og for oss er ikke kose noe man gjør med venner Anonymkode: f2d34...122
Carrot Skrevet 30. mai 2024 #15 Skrevet 30. mai 2024 Det du gjør med venner - alle venner, er ok men det du gjør med partner gjør du ikke med venner, uansett seksuell legning.
Diskulis Skrevet 30. mai 2024 #16 Skrevet 30. mai 2024 Synes ikke legning eller kjønn er god begrunnelse for ulik adferd. Selvfølgelig er sannsynligheten større for ugreie hendelser med to som har «legning for hverandre». Men det finnes en drøss menn og kvinner som uansett legning har testet hvordan det er å ha sex med det kjønnet man egentlig ikke går mot. Så det er overhodet ingen sikker barriere mot utroskap. Jeg tenker hun bør behandle han som andre venner, uavhengig av kjønn og legning. Er det noe helt spesielt mellom de, er det absolutt ikke rart å ta det opp og ønske en endring. Og så synes jeg det er rart å ikke respektere partner mer. Hvis kjæresten min hadde sagt han ble såret og lei seg av mine intimgrenser mot andre, hadde jeg jo hørt på han. Med mindre han var manisk, type ikke tålte at jeg kikket mot andre menn. Men virker nå som du er langt unna å være manisk eller urimelig, ut fra denne tråden. 1
Andro Skrevet 30. mai 2024 #17 Skrevet 30. mai 2024 Jeg er av de mennesker som ikke er glad i fysisk kontakt med fremmede, så håndhilsning er nivået av kontakt jeg finner greit overfor folk jeg ikke har et nært forhold til. Seksuell tiltrekning er en absolutt sjeldenhet for min del, og det kan gå tiår mellom hver gang jeg finner noen som er interessant på den måten. (Så jeg tar vare på forhold lenge - for lenge kanskje) Å kose med nære venner derimot; det syns jeg er deilig - forutsatt at det er null sjans for romantikk eller erotikk. Typ sitte i armkroken ved tv-en, massere, tafse i håret osv. Har heldigvis aldri hatt noen kjæreste som har reagert negativt på dette. Det er verdifulle forhold, og ingen trussel eller konkurranse.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #18 Skrevet 30. mai 2024 Nei du er ikke på bærtur og argumentene til din kone henger ikke på grep. Hverken jeg eller noen av mine venner eller deres partnere ville vært ok med sånt såvidt jeg vet. Anonymkode: 5ba8e...5fc
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #19 Skrevet 30. mai 2024 Grensen går samme sted med homofile venner som med heterofile venner. Venners legning eller seksuelle preferanse endrer ikke grensen for hva som er greit eller ikke. Anonymkode: d750b...e6e
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #20 Skrevet 30. mai 2024 Enig med deg ts, jeg hadde ikke likt heller om min mann hadde en lesbisk bestevenn å kose med, han er jo min🥰 Anonymkode: 824cc...24d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå