AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #1 Del Skrevet 25. mai 2024 Heisann. Skal gifte meg og for å spare litt penger tenkte jeg å lage blomsteroppsett selv av blomster jeg finner ute i naturen. Er det innafor eller fyfy i bryllup? Anonymkode: db951...9e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 25. mai 2024 #2 Del Skrevet 25. mai 2024 Helt fint så lenge du ikke plasserer så høye blomsterarrangementer midt på bordene slik at gjestene ikke ser hverandre 🙂 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 25. mai 2024 #3 Del Skrevet 25. mai 2024 (endret) Det kommer helt an på blomstene. Mange viltvoksende blomster visner raskt når de plukkes og settes i vann, som hundekjeksen i buketten på bildet. Lupinene står mye bedre, og egner seg til litt høye buketter. (At jeg personlig hater lupiner som pesten er ikke relevant i denne sammenhengen. ) Som nevnt over er høye buketter uegnet på bord der folk skal sitte i timevis og spise og snakke sammen, men de kan passe på andre steder i lokalene. Andre ting du bør tenke på er å unngå blomster som lukter sterkt, som f.eks liljekonvall. Det passer ikke når man skal sitte i timevis på ett og samme sted, og egner seg lite sammen med mat. Endret 25. mai 2024 av Ullvott 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #4 Del Skrevet 25. mai 2024 Jeg legger sjeldent merke til pynt ol. Eneste pass på at det ikke blir for høyt. Noe av det mest irriterende som er når man spiser er jo når blomster/vaser/lys står i veien for st du kan se personen ovenfor deg 😅 Gjerne lag noe fra hageblomster, men prøv å ikke ha dekorasjonene for høye 😅 Anonymkode: a9f1d...af7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #5 Del Skrevet 25. mai 2024 Elsker håndplukkede villblomster! Vurderer noe selv i mitt bryllup. Skal ha et lite bryllup med bare familie. Holde det jordnært men romantisk Anonymkode: 1b1bd...1dc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #6 Del Skrevet 25. mai 2024 Helt strålende! Bare, som alle andre også påpeker, pass på høyde og lukt. (Hegg er feks nydelig, og lukter svært godt ute - men inne lukter den kattepiss). Anonymkode: adc8b...cec 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 25. mai 2024 #7 Del Skrevet 25. mai 2024 Det er en vase med blomster - et helt normalt syn i et bryllup og sjelden noe jeg tenker over. Hvorvidt de er selvplukket, egendyrket, kjøpt på Plantasjen eller spesialbestilt fra en influenser på TikTok er meg som gjest likegyldig - det viktigste er, som andre hsr vært inne på, at de ikke ødelegger for samtalen ved bordet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #8 Del Skrevet 25. mai 2024 Som pollenallergier så ville jeg satt pris på om det ble tatt hensyn til allergi, kan bli kjipt gjennom en hel fest å plages med symptomer. Anonymkode: e3744...607 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sidsel Skrevet 25. mai 2024 #9 Del Skrevet 25. mai 2024 Jeg hadde tenkt at det var koselig med et personlig preg! 😊🌸 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 25. mai 2024 #10 Del Skrevet 25. mai 2024 Jeg ville tenkt at det var en veldig fin dekorasjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #11 Del Skrevet 25. mai 2024 Tenker det er helt innenfor. Hadde selv noe villblomster (blant annet lupiner) i vårt bryllup, sammen med kjøpte blomster som peoner. Valgte det som jeg synes var finest og som passet årstiden. Som andre sier bør du unngå høye oppsatser på bordene. Du bør også sjekke ut hvor lenge villblomstene holder, for som Ullvott sier, er det mange som visner raskt. Anonymkode: a3710...60a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #12 Del Skrevet 26. mai 2024 La ikke merke til at de var selvplukket før jeg leste det. Anonymkode: 1916c...efd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #13 Del Skrevet 26. mai 2024 Fint med selvplukkede blomster. Men den buketten der så ut som noe som bare varcrøska sammen i forbifarten. Anonymkode: b9e44...dcf 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #14 Del Skrevet 26. mai 2024 Fint med selvplukka blomster, men min erfaring er at det enkle ofte er det beste. Altså små vaser med 4 blomster i fordelt rundt på bordene. Da slipper du at høye buketter gjør det vanskelig å prate/se den som sitter på den andre siden av bordet. Anonymkode: 015bf...796 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #15 Del Skrevet 26. mai 2024 Den var fin, likte ikke de hvite blomstene som henger men ellers så var de bra. Anonymkode: 5d110...519 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #16 Del Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Som pollenallergier så ville jeg satt pris på om det ble tatt hensyn til allergi, kan bli kjipt gjennom en hel fest å plages med symptomer. Anonymkode: e3744...607 Enig! Jeg synes det ser kjempefint ut, men om jeg måtte sitte ved et bord med løvetann og hundekjeks (de hvite) hadde jeg ikke klart å nyte noe som helst pga allergi. Anonymkode: cdbce...1fe 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #17 Del Skrevet 26. mai 2024 Kjempefint. Jeg liker mye bedre sånne naturlige, sjarmerende dekorasjoner enn proffe dilldalldekorasjoner. Hovedsaken er som Leo sier over her at de ikke blir for høye. Anonymkode: e6c4a...21d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #18 Del Skrevet 26. mai 2024 Jeg tenker så godt som aldri noe om dekorasjoner i bryllup, da skal de virkelig skille seg ut. Men synes jo det er fornuftig å bruke minst mulig på dette, hvis man kan ordne det selv. Anonymkode: 2dbd6...cac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #19 Del Skrevet 26. mai 2024 Jeg var i en konfirmasjon som hadde masse små buketter med slike blomster, kjempepent, så jeg er veldig for håndplukkede ting! (Vasen her er koppen min, de var i små gjennomsiktige vaser på bordet, støtter tipset om lave og luktfrie ting som tåler minst et døgn i vase) Husk å tenke over hvor mye tid du har like før eller på selve bryllupsdagen, blomster er jo ferskvare, spesielt håndplukkede. Det er jo en stor dag så meget mulig du må prioritere noe annet akkurat da, så tenk om du selv skal ha ansvar for dette, når du skal det, transport og oppbevaring osv, eller om det skal delegeres bort. Et vennepar løste det ved å ha papirblomster de hadde bretta selv, billig, personlig (gjestene fikk ha med hjem) og noe de kunne gjøre lenge før selve dagen, hvis det er noe som er aktuelt. Anonymkode: f2988...0aa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 27. mai 2024 #20 Del Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 25.5.2024 den 13.19): Heisann. Skal gifte meg og for å spare litt penger tenkte jeg å lage blomsteroppsett selv av blomster jeg finner ute i naturen. Er det innafor eller fyfy i bryllup? Anonymkode: db951...9e0 Nydelig og romantisk hadde jeg tenkt da ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå