AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #1 Skrevet 25. mai 2024 Har en fantastisk baby som sliter med å legge på seg. Venter på å høre fra henvisning for tungebånd. Jeg full ammer. Både helsesøster og fastlege mener ungen har stram tungebånd. Sovner under amming, svelger lite, dårlig sugetak, dårlig vektoppgang, klikkelydene,etc. Ungen nekter å ta flaske (bare biter på den) prøvd forskjellige typer og str på smokken. Prøvd å mate på kopp men da bare griner ungen og slår seg vrang. Så pupp det går i. pga 1 hendelse med slimete blodig bleie, har jeg kutter ut alt type melk i kosten min og prøvd meg med forskjellige mme uten kumelkprotein i etter anbefaling fra helsesøster. Helsesøster vil ha ungen inn for veing hver uke som jeg synes skaper unødvendig stress for meg. Legger på seg litt forskjellig uke til uke. Merker at tårne sitter løst hver gang etter jeg har vært der.. Problemet ved å komme inn til veing er at ungen har mange tunge tissebleier før åpen hus tiden. Alt vekt teller har hun nevnt, ikke lett når ungen tømmer seg stadig🙈. Mange tunge tisser bleier og gode bæsjebleier. Tilbyr pupp ofte ettersom ungen hinter til det. Lengen på ammingen varierer. På dagen sover ungen kun 30 min og er våken ca. 1t-1t og 30 min Ønsker pupp før soving og når ungen våkner opp. På kvelden sover ungen 2t og 30min -3t. Ungen er ellers blid og fornøyd. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe? Er det verkelig nødvendig å veie hver uke? Vet at helsesøster mener det godt men får meg til å føle meg som dårlig mor… Blir 3mnd til uken. Startvekt ca.3000 og veier nå ca. 4800. Ungen har blitt lang av seg. Vekta stangerte denne mnd. Har ikke for lite melk, prøvd pumping og helsesøster mener at melka ikke er problemet. Når jeg tok veing hjemme for noen dager siden var ungen ca. 4900 så jeg skjønner ingenting… (ikke babyvekt) Anonymkode: 541e0...ec3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå