Rosalilje84 Skrevet 25. mai 2024 #41 Del Skrevet 25. mai 2024 Traktor skrev (1 time siden): Så var du på plass igjen for å tolke alt jeg skriver i absolutt verste mening! Bare kjør på du! Poenget mitt gikk deg tydeligvis hus forbi. Det er selvfølgelig helt greit at hun krever at mannen bruker kondom dersom de skal ha sex. Det som ikke er greit er at hun bruker dette for å prøve å presse på mannen et barn han ikke ønsker. Dersom du tolker dette som at kvinner er menns redskaper, så deg om det! Egentlig fremstår det tvert i mot mer som at TS anser mannen som et redskap for å skaffe seg barn. Hun prøver da ikke å presse på ham noe barn! HVOR skriver hun det??? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 25. mai 2024 #42 Del Skrevet 25. mai 2024 Topper og daler skrev (43 minutter siden): Poenget her er at TS åpenbart ikke respekterer mannens valg om å vente med flere barn. Hadde hun gjort det, hadde hun laget avtale med ham om at hun kunne påta seg ansvaret for prevensjon fram til de fikk barn. Så kunne han sterilisert seg etter at de hadde fått barn, og dermed tatt ansvaret de neste 15-20 årene. TS framgangsmåte handler ikke om ansvar og samarbeid, men om barnslig furting over ikke å få viljen sin. Hvorfor skal hun ofre helsa si for at det skal være deilig for ham? Kvinner bestemmer over sin egen kropp. Selvfølgelig skal de få viljen sin der. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 25. mai 2024 #43 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Ts her. Han har også lyst på flere barn, men vil vente 1 år. Jeg prøver ikke å presse han til flere barn?? Jeg har ikke tenkt å lure han eller prøve å bli gravid før han er klar? 😳 Jeg vil bare ikke ta prevensjon! Jeg synes det var så ufattelig deilig når jeg endelig sluttet, og har ikke lyst til å starte på igjen. Vi kan hoppe av i svingen, bruke kondom, unngå sex, prøve å unngå eggeløsning, men han må ta ansvar for evt graviditet selv, og ikke bare forvente at jeg skal fylle kroppen med hormoner! Enig i at jeg kanskje la det frem på en dårlig måte for han.. Hvordan burde jeg ha lagt det frem? Hadde ikke jeg hatt lyst på barn selv, så hadde jeg vært mer åpen for å ta piller eller noe, og gå igjennom det faenskapet igjen bare for å være mer forsiktg. Anonymkode: 70987...03c I tillegg kan hormonell prevensjon klusse det til slik at det vil ta lang tid fra prevensjonsslutt til du klarer å bli gravid. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 25. mai 2024 #44 Del Skrevet 25. mai 2024 Traktor skrev (35 minutter siden): Tenker du denne logikken er fornuftig ellers i et voksent forhold også? -"Kvinnen ønsket å ha det rent og ryddig hjemme, det gjør ikke mannen. Da er det naturlig at kvinnen tar ansvar for dette" -"Kvinnen ønsket rene klær, ikke så viktig for mannen. Da er det naturlig at kvinnen tar ansvar for dette" -"Kvinnen ønsket ryddig økonomi, ikke så viktig for mannen. Da er det naturlig at kvinnen tar ansvar for dette" Jeg kan forsette i det uendelige, men jeg tror du begynner å se tegninga. Dette er barnehagelogikk på høyt nivå. Innebærer noe av dette at kvinnen eller mannen må putte noe skadelig i kroppen sin? Hvorfor skal kvinner alltid ha eneansvaret for prevensjon? Vi kan jo bruke din logikk. Hvis mannen har kroniske ryggsmerter, er det rett og rimelig at kvinnen gjør mer i huset selv om begge vil ha det rent og ryddig. Hormonell prevensjon er skadelig, kondom har ingen bivirkninger. Man velger selvfølgelig det som gjør minst skade. For øvrig finnes det en god del menn som elsker å ha det ryddig men ikke ønsker å rydde. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymMisbruker Skrevet 25. mai 2024 #45 Del Skrevet 25. mai 2024 48 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her. Hadde ikke jeg hatt lyst på barn selv, så hadde jeg vært mer åpen for å ta piller eller noe, og gå igjennom det faenskapet igjen bare for å være mer forsiktg. Anonymkode: 70987...03c 6 minutter siden, Rosalilje84 said: Hun prøver da ikke å presse på ham noe barn! HVOR skriver hun det??? ... Det står skrevet mellom linjene... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 25. mai 2024 #46 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymMisbruker skrev (Akkurat nå): ... Det står skrevet mellom linjene... Det gjør det ikke. Hun sier at det er unødvendig å ødelegge kroppen for en kort periode. Hvorfor er dagens menn så jævla skjøre? Det er snakk om å tre på seg gummi. Ro ned, karer. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 25. mai 2024 #47 Del Skrevet 25. mai 2024 Traktor skrev (31 minutter siden): All den tid det å få barn er mye mer alvorlig enn mine eksempler, mener jeg det er mye mer feil og barnslig å bruke din logikken angående barn. For å bruke din logikk. Si at mannen ønsker 10 barn, og kvinnen ingen. Er det da rimelig å legge alt av ansvar for prevensjon på henne? Da kan kvinnen sterilisere seg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 25. mai 2024 #48 Del Skrevet 25. mai 2024 Traktor skrev (28 minutter siden): Tenker dere det er greit at menn stiller samme ultimatum? Hun sørger for prevensjon ellers blir det baby? Selv om hun egentlig ikke ønsker barn. Selvfølgelig. Hvis HUN ikke vil ha flere barn og han ikke ønsker sterilisering eller kondom, er det rett og rimelig at hun sterilisere seg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymMisbruker Skrevet 25. mai 2024 #49 Del Skrevet 25. mai 2024 Just now, Rosalilje84 said: Det gjør det ikke. Hun sier at det er unødvendig å ødelegge kroppen for en kort periode. Hvorfor er dagens menn så jævla skjøre? Det er snakk om å tre på seg gummi. Ro ned, karer. Nei, hun har skrevet selv at dersom hun ikke ville ha barn så hadde hun tatt p-pillen. Men siden mannen ikke vil ha barn så vil hun ikke. Handler ikke om p-pillen da, egentlig.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 25. mai 2024 #50 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg var i en lignende situasjon der hun ville ha barn og sluttet på pillen på trass, altså truet med ingen sex. Gikk rett og snippet meg. Ble drama i tre mnd så gikk det seg til, men hun fikk ikke flere unger. Kunne kanskje blitt flere unger om hun ikke hadde stilt et sånt ultimatum, hvem vet. Anonymkode: db2b5...a8a Hva er så farlig med kondom? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 25. mai 2024 #51 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymMisbruker skrev (Akkurat nå): Nei, hun har skrevet selv at dersom hun ikke ville ha barn så hadde hun tatt p-pillen. Men siden mannen ikke vil ha barn så vil hun ikke. Handler ikke om p-pillen da, egentlig.. Helt rimelig at den som ikke vil ha barn, tar ansvaret for prevensjon. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymMisbruker Skrevet 25. mai 2024 #52 Del Skrevet 25. mai 2024 Just now, Rosalilje84 said: Helt rimelig at den som ikke vil ha barn, tar ansvaret for prevensjon. Det er selvfølgelig opp til henne, men som flere har skrevet er det fort gjort at mannen da velger en permanent løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thjelp Skrevet 25. mai 2024 #53 Del Skrevet 25. mai 2024 TS. Er mannen din klar over at du ikke ønsker prevensjon av andre grunner enn å bli gravid? Har du snakket med han om bivirkninger, hvordan det føles for deg osv? Jeg sier ikke at måten han svarte på og oppførselen hans er ok, men kanskje han forstår deg deg bedre om du legger til at det ikke bare er å spise piller? Samboeren min ante ikke at p-piller hadde såpass mye potensielle bivirkninger med seg, og de fleste men aner ikke hvor mye det kan tulle til med både kropp og hode… 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 25. mai 2024 #54 Del Skrevet 25. mai 2024 Thjelp skrev (2 minutter siden): TS. Er mannen din klar over at du ikke ønsker prevensjon av andre grunner enn å bli gravid? Har du snakket med han om bivirkninger, hvordan det føles for deg osv? Jeg sier ikke at måten han svarte på og oppførselen hans er ok, men kanskje han forstår deg deg bedre om du legger til at det ikke bare er å spise piller? Samboeren min ante ikke at p-piller hadde såpass mye potensielle bivirkninger med seg, og de fleste men aner ikke hvor mye det kan tulle til med både kropp og hode… Hvorfor er dagens menn så dumme? Vi har noe som heter Google. De fleste voksne mennesker vet at absolutt alle medisiner har bivirkninger. "Visste ikke" er ikke et argument i 2024. Det heter "brydde meg ikke nok til å undersøke". 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymMisbruker Skrevet 25. mai 2024 #55 Del Skrevet 25. mai 2024 1 minutt siden, Rosalilje84 said: Hvorfor er dagens menn så dumme? Vi har noe som heter Google. De fleste voksne mennesker vet at absolutt alle medisiner har bivirkninger. "Visste ikke" er ikke et argument i 2024. Det heter "brydde meg ikke nok til å undersøke". De fleste tar bare paracet eller ibux uten noen som helst bivirkninger, så det er naivt og dumt å anta at alle vet at alle medisiner har bivirkninger. Ingen menn tar p-piller, så det er helt unaturlig å anta at de skal vite noe om det uten å få et hint. Ja, vi har google men ingen googler noe uten grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #56 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymMisbruker skrev (Akkurat nå): De fleste tar bare paracet eller ibux uten noen som helst bivirkninger, så det er naivt og dumt å anta at alle vet at alle medisiner har bivirkninger. Ingen menn tar p-piller, så det er helt unaturlig å anta at de skal vite noe om det uten å få et hint. Ja, vi har google men ingen googler noe uten grunn. Jo? Hvis noen er veldig imot å bruke p-piller er det naturlig å enten spørre hvorfor eller finne svaret på Google om man ikke vet. Ellers mener jeg at man har bodd under en stein om man ikke har fått med seg p-pilledebatten som har vært i det siste. Disse lavpannede svarene fra enkelte menn her viser jo bare at de enten er stokk dumme, eller driter i sin kjæres ve og vel. Anonymkode: 02735...470 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #57 Del Skrevet 25. mai 2024 Piller/ annen hormonprevensjon forstyrrer kroppen så lenge man tar de- kondom har ingen bivirkninger og brukes kun ved sex. Hormonene vi liksom skal dytte i oss er der hele tiden. Enkelt for menn å si « bare dytt i deg piller med masse bivirkninger og fare for blodpropp og slag, så lenge jeg får nyte maksimalt og slipper unna alt så er det det viktigste». Mannen ønsker sex men ikke å få flere barn. Da får han bruke beskyttelse selv. Anonymkode: 9b484...0e9 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #58 Del Skrevet 25. mai 2024 Piller/ annen hormonprevensjon forstyrrer kroppen så lenge man tar de- kondom har ingen bivirkninger og brukes kun ved sex. Hormonene vi liksom skal dytte i oss er der hele tiden. Enkelt for menn å si « bare dytt i deg piller med masse bivirkninger og fare for blodpropp og slag, så lenge jeg får nyte maksimalt og slipper unna alt så er det det viktigste». Mannen ønsker sex men ikke å få flere barn. Da får han bruke beskyttelse selv. Anonymkode: 9b484...0e9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #59 Del Skrevet 25. mai 2024 Topper og daler skrev (1 time siden): Hvis jeg var hennes mann, så hadde jeg da reagert med å sterilisere meg. Punktum! Er man så barnslig at man steriliserer seg på trass, er det sikkert like greit at det ikke kommer flere barn. Anonymkode: a0390...a2c 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymMisbruker Skrevet 25. mai 2024 #60 Del Skrevet 25. mai 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jo? Hvis noen er veldig imot å bruke p-piller er det naturlig å enten spørre hvorfor eller finne svaret på Google om man ikke vet. Ellers mener jeg at man har bodd under en stein om man ikke har fått med seg p-pilledebatten som har vært i det siste. Disse lavpannede svarene fra enkelte menn her viser jo bare at de enten er stokk dumme, eller driter i sin kjæres ve og vel. Anonymkode: 02735...470 Selv om man vet at p-pillen KAN ha bivirkninger betyr ikke det at kjæresten har bivirkninger. Når ble det defacto bedre å google enn å kommunisere i et forhold? Ikke rart så mange forhold går til h.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå