Rosalilje84 Skrevet 26. mai 2024 #121 Skrevet 26. mai 2024 jane78 skrev (5 timer siden): Håper han snipper seg i smug. Både du og han er ansvarlig for prevensjon, selvom du helst vil lure han til å pumpe et barn han ikke vil ha inn i deg Nettopp. BÅDE hun og han. Han ønsker at hun tar på seg ansvaret alene. Hvorfor er norske menn så jævla redd kondom? Menn i resten av verden bruker det uten å sutre, men for norske menn passer det ikke? 8 1
Topper og daler Skrevet 26. mai 2024 #122 Skrevet 26. mai 2024 (endret) Rosalilje84 skrev (20 timer siden): Det er ikke livsfarlig. Ingen sier det. Jo, indirekte sier dere det når dere omtaler det som å «pumpe kroppen full av hormoner» og tilsvarende formuleringer. Det indikerer at det er livsfarlig. Endret 26. mai 2024 av Topper og daler 1
Gjest Spade Skrevet 26. mai 2024 #123 Skrevet 26. mai 2024 Han får kjøpe femidom FOR deg da, så slipper han kondom 👍
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #124 Skrevet 26. mai 2024 Topper og daler skrev (2 minutter siden): Jo, indirekte sier dere det når dere omtaler det som å «pumpe kroppen full av hormoner» og tilsvarende formuleringer. Det indikerer at det er livsfarlig. Vektøkning, hodepine, ømme bryster, uregelmessige blødninger, ustabilt humør, hudforandringer, seksuelle endringer, økt risiko for blodpropp og hjerneslag, negativ innvirkning på bentetthet. Vis meg en mann som hadde giddet dette for at kvinnen skulle ha fått bittelitt bedre følelse under sex. Anonymkode: c2383...b27 5 5
got2go Skrevet 26. mai 2024 #125 Skrevet 26. mai 2024 Dette er jo en no-brainer? Den som ikke vil ha barn sørger for prevensjon. Dette lærte vi på skolen folkens. 6
Topper og daler Skrevet 26. mai 2024 #126 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vektøkning, hodepine, ømme bryster, uregelmessige blødninger, ustabilt humør, hudforandringer, seksuelle endringer, økt risiko for blodpropp og hjerneslag, negativ innvirkning på bentetthet. Vis meg en mann som hadde giddet dette for at kvinnen skulle ha fått bittelitt bedre følelse under sex. Anonymkode: c2383...b27 Jeg sier ikke at ikke det finnes bivirkninger for noen, men jeg sier at helsepersonell mener bivirkningene blir overdrevet, overkommunusert og gjort til et større problem enn de i realiteten er. F.eks i en debatt jeg hørte på Dagsnytt 18 for en tid tilbake, der en helsesykepleier tok til motmæle mot en influenser som brukte formuleringer som «pumpe kroppen full av hormoner» og tilsvarende. Det har blitt en trend å forfekte synspunkter som dette, og det fører til uønskede graviditeter for unge kvinner. De fleste tar ingen skade av p-piller. Det er sannheten! 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #127 Skrevet 26. mai 2024 Topper og daler skrev (2 minutter siden): Jeg sier ikke at ikke det finnes bivirkninger for noen, men jeg sier at helsepersonell mener bivirkningene blir overdrevet, overkommunusert og gjort til et større problem enn de i realiteten er. F.eks i en debatt jeg hørte på Dagsnytt 18 for en tid tilbake, der en helsesykepleier tok til motmæle mot en influenser som brukte formuleringer som «pumpe kroppen full av hormoner» og tilsvarende. Det har blitt en trend å forfekte synspunkter som dette, og det fører til uønskede graviditeter for unge kvinner. De fleste tar ingen skade av p-piller. Det er sannheten! Så du mener at legemiddelprodusentene farer med løgner når de informerer om at hormonell prevensjon har en lang rekke med svært vanlige bivirkninger som f eks vektøkning, uregelmessige blødninger, kviser og ustabilt humør, og økt fare for blodpropp og hjerneslag? Dette skal kvinner bare tåle slik at mannen kan få pult med 100 % følsomhet i stedet for med 95%? Anonymkode: c2383...b27 6
Topper og daler Skrevet 26. mai 2024 #128 Skrevet 26. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så du mener at legemiddelprodusentene farer med løgner når de informerer om at hormonell prevensjon har en lang rekke med svært vanlige bivirkninger som f eks vektøkning, uregelmessige blødninger, kviser og ustabilt humør, og økt fare for blodpropp og hjerneslag? Dette skal kvinner bare tåle slik at mannen kan få pult med 100 % følsomhet i stedet for med 95%? Anonymkode: c2383...b27 Les deg opp på bivirkninger av sterilisering for menn. Det ser helt jævlig ut, men vi vet jo at det i realiteten er ufarlig og ukomplisert for de aller fleste menn. Bivirkninger ser alltid jævlige ut, også for Paracet. Produsentene er forpliktet til å redegjøre for dem, men vi vet jo at det ikke rammer flertallet. Hadde det vært livsfarlig, hadde selvsagt ikke staten delt p-piller ut til tenåringsjenter i stor skala. Endret 26. mai 2024 av Topper og daler 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #129 Skrevet 26. mai 2024 Om noen hadde bedt meg bruke hormonell prevensjon, hadde jeg enkelt og greit sagt nei. Jeg mister all sexlyst når jeg går på p-piller, så resultatet hadde uansett blitt ingen sex. Nå er dette et ikke-problem siden mannen valgte å sterilisere seg, men før det brukte vi kondom. Anonymkode: f1d1e...4f5 4
Hedda-78 Skrevet 26. mai 2024 #130 Skrevet 26. mai 2024 Rosalilje84 skrev (9 timer siden): For mannen, ja. Hvorfor skal alltid kvinnen ta eneansvaret for at BEGGE har sikker sex? Enten ved å ta hormoner eller putte et fremmedlegeme i kroppen. Jeg har ikke sagt at det alltid er kvinnens ansvar. Det var bare et forslag. 1
Rosalilje84 Skrevet 26. mai 2024 #131 Skrevet 26. mai 2024 Topper og daler skrev (1 time siden): Jo, indirekte sier dere det når dere omtaler det som å «pumpe kroppen full av hormoner» og tilsvarende formuleringer. Det indikerer at det er livsfarlig. Nei. Det indikerer at medisinen gir mange bivirkninger. Det er unaturlig å proppe seg full av hormoner man ikke har i kroppen i utgangspunktet. Det er intet unaturlig eller skadelig å ta noe PÅ en penis. 2
Rosalilje84 Skrevet 26. mai 2024 #132 Skrevet 26. mai 2024 Topper og daler skrev (50 minutter siden): Jeg sier ikke at ikke det finnes bivirkninger for noen, men jeg sier at helsepersonell mener bivirkningene blir overdrevet, overkommunusert og gjort til et større problem enn de i realiteten er. F.eks i en debatt jeg hørte på Dagsnytt 18 for en tid tilbake, der en helsesykepleier tok til motmæle mot en influenser som brukte formuleringer som «pumpe kroppen full av hormoner» og tilsvarende. Det har blitt en trend å forfekte synspunkter som dette, og det fører til uønskede graviditeter for unge kvinner. De fleste tar ingen skade av p-piller. Det er sannheten! Problemet er at slike bivirkninger er vanlige. Mange av oss har ingen interesse av å gå rundt nedstemt, fyke opp i vekt eller bli tørr nedentil. Kondom gir null bivirkninger. Bruk det. 2
Rosalilje84 Skrevet 26. mai 2024 #133 Skrevet 26. mai 2024 Topper og daler skrev (41 minutter siden): Les deg opp på bivirkninger av sterilisering for menn. Det ser helt jævlig ut, men vi vet jo at det i realiteten er ufarlig og ukomplisert for de aller fleste menn. Bivirkninger ser alltid jævlige ut, også for Paracet. Produsentene er forpliktet til å redegjøre for dem, men vi vet jo at det ikke rammer flertallet. Hadde det vært livsfarlig, hadde selvsagt ikke staten delt p-piller ut til tenåringsjenter i stor skala. Så hvorfor er det ikke marked for mannlige p-piller? Den siste versjonen av pillen hadde kviser og humørsvingninger som eneste bivirkninger. Det ville ikke menn ha. Dere vil kun ha bivirkningsfrie piller. Men at dama plages med noe grunnet piller, er greit for dere? 2
Rosalilje84 Skrevet 26. mai 2024 #134 Skrevet 26. mai 2024 Hedda-78 skrev (14 minutter siden): Jeg har ikke sagt at det alltid er kvinnens ansvar. Det var bare et forslag. Ja. Og ifølge ditt forslag er det mannens tur nå, siden TS har gått på piller tidligere. Begges ansvar, vet du. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #135 Skrevet 26. mai 2024 Topper og daler skrev (1 time siden): Jo, indirekte sier dere det når dere omtaler det som å «pumpe kroppen full av hormoner» og tilsvarende formuleringer. Det indikerer at det er livsfarlig. Jeg ble kjempe depressiv av p-piler for noen år siden, det var før man begynte å snake om alle bivirkningene man kan få så jeg skjønte ikke hva som skjede en gang. Husker (den mannlige) legen fortalte meg at det ikke fantes noen unnskyldning for å ikke være ansvarlig å gå på p-pile. Så jeg var ikke forberedt i det helle tatt på at man kunne bli alvorlig syk av det. Det var ikke før jeg var innlagt at en legge nevnte for meg at p-piler kunne føre til depresjon, sluttet og ble bedre med en gang omtrent! Poenget mitt er at det er ikke som om alle blir dødelig syke av dette, men hadde jeg ikke sluttet men forsatt på p-pile og blit dårligere og dårligere så kunne det blit farlig!!! Det kan jo også føre til blant annet blodpropper som er dødelige. Så det er faktisk ikke slik at det er ufarlig. Jeg tenker også det er veldig bra at vi snakker om å pompe kroppen full av hormoner og hvor alvorlige konsekvenser det kan få, fordi da er kvinner mer på utkikk etter faresignaler og kan fortere forstå når det er nødvendig å slute. Hadde jeg vært klar over at depresjon var en ganske vanlig bivirkning ville jeg sluttet mye tidligere, og live mitt ville blitt mye enklere. Så ja til å advare mot hormoner og å bruke et språk som gjør det tydelig hvor farlig det kan være!!! Anonymkode: 805fc...dd6 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #136 Skrevet 26. mai 2024 Topper og daler skrev (1 time siden): Jeg sier ikke at ikke det finnes bivirkninger for noen, men jeg sier at helsepersonell mener bivirkningene blir overdrevet, overkommunusert og gjort til et større problem enn de i realiteten er. F.eks i en debatt jeg hørte på Dagsnytt 18 for en tid tilbake, der en helsesykepleier tok til motmæle mot en influenser som brukte formuleringer som «pumpe kroppen full av hormoner» og tilsvarende. Det har blitt en trend å forfekte synspunkter som dette, og det fører til uønskede graviditeter for unge kvinner. De fleste tar ingen skade av p-piller. Det er sannheten! Dette er vanlige bivirkninger hos flere enn 1 av 100, men færre enn 1 av 10, som bruker Microgynon, en av de vanligste p-pillene i Norge: Kvalme, magesmerter, vektøkning, hodepine, depresjon, humørendringer, brystsmerter, ømme bryster. Dette er vanlige bivirkninger hos opptil 1 av 10 kvinner som bruker Cerazette, også en av de vanligste p-pillene i Norge: humørforandringer, nedstemthet, nedsatt seksuell lyst (libido) hodepine kvalme akne (uren hud) brystspenning, uregelmessig eller ingen menstruasjon vektøkning Loette: Svært vanlige (kan forekomme hos flere enn 1 av 10 personer): hodepine, inkludert migrene uregelmessige blødninger Vanlige (kan forekomme hos opptil 1 av 10 personer): irritasjon og infeksjon i underlivet, inkludert soppinfeksjon humørsvingninger, inkludert nedstemthet/depresjon angst svimmelhet kvalme, magesmerter kviser uteblitt menstruasjon, menstruasjonssmerter, menstruasjonsforstyrrelser smertefulle/ømme bryster endringer i livmorhalsen ødem (f.eks. hovne ankler) vektøkning eller vekttap "De fleste tar ingen skade" OK, greit nok, men veldig mange tar skade! Anonymkode: d1602...efe 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #137 Skrevet 26. mai 2024 22 hours ago, Rosalilje84 said: Hvorfor er dagens menn så dumme? Vi har noe som heter Google. De fleste voksne mennesker vet at absolutt alle medisiner har bivirkninger. "Visste ikke" er ikke et argument i 2024. Det heter "brydde meg ikke nok til å undersøke". Men det er ikke så opplagt. Jeg har foreslått å klippe strengen her i årevis. Kona sier at det spiller ingen rolle for hun har uansett tenkt å fortsette å ha spiral. Google gir ikke svaret på alt. Anonymkode: f6124...ba5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #138 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 25.5.2024 den 11.16): Jeg har lyst på flere barn, mens min mann har lyst til å vente litt før neste. Jeg sa at det er helt greit at vi venter en stund, men da får du ta ansvar for prevensjonen og bruke kondom. Da begynte han først og le før han forsto at jeg var seriøs. Da ble han helt satt ut og da at selvfølgelig skulle vist jeg starte på piller eller noe igjen. Jeg har ikke lyst til det! Jeg brukte p-piller i de første 4 årene av forholdet vårt, og har absolutt ingen ønsker om å starte på hormoner igjen! Uansett hvilken type! Jeg mener oppriktig at det nå er hans tur å ta ansvar hvis han ikke vil ha baby igjen med engang. Men han bare avblåser det med "kondom er plagsomt og ikke godt, du får bare svelge noen piller som du gjorde før" 😡 Hvem mener dere har rett? Anonymkode: 70987...03c Vi har brukt kondom i 20 år av vårt ekteskap. Strålende fornøyd og ikke noe søl eller plager. Bare en vanesak i begynnelsen, synes til og med det er pirrende å få rulle på kondomen føre akten🥰 Anonymkode: a3294...8ce 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #139 Skrevet 26. mai 2024 12 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har brukt kondom i 20 år av vårt ekteskap. Strålende fornøyd og ikke noe søl eller plager. Bare en vanesak i begynnelsen, synes til og med det er pirrende å få rulle på kondomen føre akten🥰 Anonymkode: a3294...8ce Samme her (Men "bare" i 17 år da) Anonymkode: 08c11...8b1 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #140 Skrevet 26. mai 2024 Rosalilje84 skrev (2 timer siden): Problemet er at slike bivirkninger er vanlige. Mange av oss har ingen interesse av å gå rundt nedstemt, fyke opp i vekt eller bli tørr nedentil. Kondom gir null bivirkninger. Bruk det. Hovedproblemet er at mange menn ikke gidder å ta på seg kondom og elsker å ha noe å syte over. De får jo dette inn med teskje fra de er unger at det er noe dritt fra eldre gutter/menn. Kvinner må være mye mer bestemte. Anonymkode: a3294...8ce 6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå