Gå til innhold

Uenighet om prevensjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymMisbruker skrev (2 timer siden):

Selv om man vet at p-pillen KAN ha bivirkninger betyr ikke det at kjæresten har bivirkninger. Når ble det defacto bedre å google enn å kommunisere i et forhold? Ikke rart så mange forhold går til h..

Hvor leste du dette?

Anonymkode: 02735...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Traktor skrev (3 timer siden):

Tenker du denne logikken er fornuftig ellers i et voksent forhold også?

-"Kvinnen ønsket å ha det rent og ryddig hjemme, det gjør ikke mannen. Da er det naturlig at kvinnen tar ansvar for dette"

-"Kvinnen ønsket rene klær, ikke så viktig for mannen. Da er det naturlig at kvinnen tar ansvar for dette"

-"Kvinnen ønsket ryddig økonomi, ikke så viktig for mannen. Da er det naturlig at kvinnen tar ansvar for dette"

Jeg kan forsette i det uendelige, men jeg tror du begynner å se tegninga. Dette er barnehagelogikk på høyt nivå. 

Må gå litt mer inn i detaljene. 

- mannen mener kjøkkenet ser bra ut. Kvinnen er uenig. Da er det kvinnens ansvar å få det til hennes standars. Men hun kan selvfølgelig be mannen om hjelp. 

- kvinnen vil at håndklene skal vaskes hver 3dag. Mannen mener der holder med hver uke. Blir det da kvinnens ansvar? Ja, men hun kan be om hjelp.

Anonymkode: 70987...03c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøp en dildo og en del kondomer. Si enten blir det kondom, eller ingen seg på deg og dildo for meg! 

Anonymkode: 9da04...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har lyst på flere barn, mens min mann har lyst til å vente litt før neste. Jeg sa at det er helt greit at vi venter en stund, men da får du ta ansvar for prevensjonen og bruke kondom. Da begynte han først og le før han forsto at jeg var seriøs. Da ble han helt satt ut og da at selvfølgelig skulle vist jeg starte på piller eller noe igjen. Jeg har ikke lyst til det! Jeg brukte p-piller i de første 4 årene av forholdet vårt, og har absolutt ingen ønsker om å starte på hormoner igjen! Uansett hvilken type! Jeg mener oppriktig at det nå er hans tur å ta ansvar hvis han ikke vil ha baby igjen med engang. Men han bare avblåser det med "kondom er plagsomt og ikke godt, du får bare svelge noen piller som du gjorde før" 😡

Hvem mener dere har rett? 

Anonymkode: 70987...03c

Hvorfor i alle dager vil du ha enda et barn med en så hensynsløs og egoistisk mann? 😅

Jeg og mannen har ikke hatt lyst på barn før nylig, men vi har vært sammen siden vi var 16 år gamle. Jeg gikk på p-piller den gang som påvirket mye forskjellig i kroppen og jeg taklet det ikke særlig bra. Det var hans initiativ at jeg skulle slutte med de, og siden den gang har han stått for prevensjon som den største selvfølge. 

Anonymkode: 9b6af...ea5

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Topper og daler skrev (4 timer siden):

Hvis jeg var hennes mann, så hadde jeg da reagert med å sterilisere meg. Punktum! 

Ja, det er lurt når han vil ha flere barn seinere...

Anonymkode: c2493...d4a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Piller/ annen hormonprevensjon forstyrrer kroppen så lenge man tar de- kondom har ingen bivirkninger og brukes kun ved sex. Hormonene vi liksom skal dytte i oss er der hele tiden. Enkelt for menn å si « bare dytt i deg piller med masse bivirkninger og fare for blodpropp og slag, så lenge jeg får nyte maksimalt og slipper unna alt så er det det viktigste». Mannen ønsker sex men ikke å få flere barn. Da får han bruke beskyttelse selv. 

Anonymkode: 9b484...0e9

Og etterpå. For eksempel SHBG blir varig senket.

Anonymkode: ed764...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymMisbruker skrev (34 minutter siden):

Hei. Jeg er rett her. Levende bevis på akkurat det. 

De vil ha flere barn.

Anonymkode: d09ca...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han får vel sterilisere seg da så blir det ingen barn på deg i fremtiden.

Jeg personlig føler bokstavelig talt 0% følelse med kondom på, kommer aldri til å ha sex med kondom igjen uansett hva.

Anonymkode: 67e61...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg personlig føler bokstavelig talt 0% følelse med kondom på, kommer aldri til å ha sex med kondom igjen uansett hva.

Om man ikke takler å bruke kondom i ett års tid for å forhindre en graviditet, så elsker man ikke partneren sin og bør være alene. Når man er i et forhold har man ikke råd til å være såpass egoistisk på sikt. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om man ikke takler å bruke kondom i ett års tid for å forhindre en graviditet, så elsker man ikke partneren sin og bør være alene. Når man er i et forhold har man ikke råd til å være såpass egoistisk på sikt. 

Jeg bruker jo vibrator, hånd og tunge på madamen, samt mye forspill som jeg bare synes er kjedelig, så egoistisk er jeg da ikke. Og jeg overdriver ikke når jeg sier at jeg føler absolutt ingenting. Kvinner får jo ikke nærheten så mye ut av penetrasjon som vi menn gjør uansett, for oss så er penetrasjon det beste som finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg bruker jo vibrator, hånd og tunge på madamen, samt mye forspill som jeg bare synes er kjedelig, så egoistisk er jeg da ikke. Og jeg overdriver ikke når jeg sier at jeg føler absolutt ingenting. Kvinner får jo ikke nærheten så mye ut av penetrasjon som vi menn gjør uansett, for oss så er penetrasjon det beste som finnes.

Så for deg er det altså bare en slags kjedelig "plikt" å gi damen din nytelse. Det bekrefter bare poenget mitt. 😂

Om man ikke klarer ett år med redusert nytelse selv til fordel for partnerens helse, så er man egoistisk jo. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er en grov feilslutning. At han steriliserer seg betyr bare at det blir ingen barn på han i fremtiden, men det gjør ingen skade på hennes fertilitet. Og siden silke ugjennomtenkte og barnslige løsninger som å trassterilisere seg fordi kjæresten ikke vil bruke p-piller vitner om en grunnleggende egoisme som sannsynligvis vil føre til brudd i nær framtid uansett... 

Jeg får så høyt blodtrykk på p-piller at legen har gitt meg forbud mot hormonprevensjon for all fremtid.  Jeg og mannen har fint overlevd 20 år med alternative løsninger, deriblant kondomer. Forholdet hadde neppe overlevd om mannen hadde nekta å ta ansvar og bruke kondom...

Anonymkode: d3ad7...a5b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

P-piller for menn har eksistert i 20 år: – Er ikke marked for det (psykologisk.no)

Hormonfri p-pille for menn: I gang med kliniske studier av YCT-529, p-pille uten hormoner – NRK Trøndelag – Lokale nyheter, TV og radio

Arbeidet med utvikling av p-piller for menn ble skrinlagt grunnet bivirkninger som HUMØRSVINGNINGER OG KVISER! Altså, noe lite bullshit! Samtidig er mange menn fullstendig OK med at kvinner dytter i seg medisin som har mye mer alvorlige bivirkninger som depresjon, fare for slag, høyt blodtrykk, vektoppgang som det er nesten umulig å få av igjen osv. En helt vanlig bivirkning av kvinnelige p-piller er for øvrig nedsatt sexlyst. Så disse mennene skyter seg selv i foten. To venninner ble nesten aseksuelle var å gå på disse drittpillene. Med en gang de kuttet dem, kom sexlysten tilbake. Men selvfølgelig, det er så mye bedre med alt dette enn å tre på kondom eller skape marked for mannlige p-piller, selv om man kanskje må bruke en salve mot kviser i tillegg.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, det er lurt når han vil ha flere barn seinere...

Anonymkode: c2493...d4a

Du tenker at hvis TS hadde sagt til mannen at «nå har vi nok barn», så hadde mannen lagt seg ned og begynt å hylskrike av fortvilelse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du må være en fest å leve med 😛 

1. De fleste menn synes ikke forspill er kjedelig. 

2. Mange damer, feks meg selv, får max ut av penetrering. Og jeg synes også det er helt grusomt med kondom, for da føler je ikke penisen like godt. 

3. Dette er uansett bagateller som handler om hvem som skal ha det "diggest". P-piller er derimot kjemikalier man ønsker å putte i en annens kropp, uten å faktisk vite hvor mye det endrer. 

Visste du at kvinner velger forskjellige menn om de står på hormonprevensjon eller ikke? Det er nemlig en så stor påvirkning av biologiske funksjoner og hormoner at enhver mann som ØNSKER at partneren skal ta p-piller for å kunne nyte mer selv, må klassifiseres som renspikket egoist. 

Anonymkode: e1d69...025

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (7 minutter siden):

Du tenker at hvis TS hadde sagt til mannen at «nå har vi nok barn», så hadde mannen lagt seg ned og begynt å hylskrike av fortvilelse? 

Ingen voksne mennesker legger seg ned og hylskriker. På samme måte som ingen voksne mennesker opererer seg på trass for å slippe å tre på kondom i noen måneder. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må være en fest å leve med 😛 

1. De fleste menn synes ikke forspill er kjedelig. 

2. Mange damer, feks meg selv, får max ut av penetrering. Og jeg synes også det er helt grusomt med kondom, for da føler je ikke penisen like godt. 

3. Dette er uansett bagateller som handler om hvem som skal ha det "diggest". P-piller er derimot kjemikalier man ønsker å putte i en annens kropp, uten å faktisk vite hvor mye det endrer. 

Visste du at kvinner velger forskjellige menn om de står på hormonprevensjon eller ikke? Det er nemlig en så stor påvirkning av biologiske funksjoner og hormoner at enhver mann som ØNSKER at partneren skal ta p-piller for å kunne nyte mer selv, må klassifiseres som renspikket egoist. 

Anonymkode: e1d69...025

Dette. Min mann synes det å se nytelse i øynene mine er noe av det beste med sexen. Kvinner flest merker når mannen ikke er "koblet på" under forspill, og følelsene for en slik mann kjølner. På samme måte som jeg elsker å gi mannen nytelse, elsker han å gi nytelse tilbake. Men ingen av oss hadde ofret kropp og helse for å gi den andre nytelse, og begge hadde hatt forståelse for det. Når jeg leser om kvinner som blør halve måneden med store smerter av kobberspiral eller plages med hodepine, vektoppgang og depresjon av p-piller fordi mannen nekter kondom, kvinner som går gjennom vond analsex bare fordi mannen vil og så videre, så kan jeg ikke annet enn å synes synd på disse kvinnene. Det finnes mange menn der ute som er så mye bedre. 

Det med at kvinner velger forskjellig med og uten p-piller, er også veldig interessant. Det kan hende at det er en av grunnene til at kvinner mister sexlysten når de går på hormonell prevensjon - for de får andre preferanser og tenner ikke lenger på mannen de har valgt uten p-piller involvert.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (2 minutter siden):

Ingen voksne mennesker legger seg ned og hylskriker. På samme måte som ingen voksne mennesker opererer seg på trass for å slippe å tre på kondom i noen måneder. 

Trass? Det kommer an på om blir snakket til som en voksen, eller om man blir snakket til som et barn. Slik TS gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (1 minutt siden):

Trass? Det kommer an på om blir snakket til som en voksen, eller om man blir snakket til som et barn. Slik TS gjør. 

Når denne "voksne" sier æsj og fysj til kondom og mener at kjerringa er urimelig fordi hun ikke vil ødelegge kroppen sin med hormoner, så kan man ikke snakke til ham på en annen måte. Oppfører du deg som barn, så blir du snakket til som barn. Mannen ønsker barn om ett år. Altså er det ikke snakk om barn/ikke barn, men timing, og over et veldig kort tidsrom. Mannen burde ha søkt litt på nett. Da hadde han funnet ut at p-piller kan gjøre at de må bruke mange måneder på å få TS gravid. Informasjonen er lett tilgjengelig.

Gravid etter p-piller - NHI.no

Det kan altså ta lang tid før TS blir gravid, ergo er det idiotisk å begynne på piller nå hvis de skal prøve på barn om ett år. Prøving med mange mislykkede forsøk er slitsomt for både mannen og kvinnen, så det er best å legge til rette for at man bruker minst mulig tid.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg var i en lignende situasjon der hun ville ha barn og sluttet på pillen på trass, altså truet med ingen sex. Gikk rett og snippet meg. Ble drama i tre mnd så gikk det seg til, men hun fikk ikke flere unger. 

Kunne kanskje blitt flere unger om hun ikke hadde stilt et sånt ultimatum, hvem vet. 

Anonymkode: db2b5...a8a

For en stakkarslig liten valp

Anonymkode: ebb8d...e27

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...