Gå til innhold

Uenighet om prevensjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Piller/ annen hormonprevensjon forstyrrer kroppen så lenge man tar de- kondom har ingen bivirkninger og brukes kun ved sex. Hormonene vi liksom skal dytte i oss er der hele tiden. Enkelt for menn å si « bare dytt i deg piller med masse bivirkninger og fare for blodpropp og slag, så lenge jeg får nyte maksimalt og slipper unna alt så er det det viktigste». Mannen ønsker sex men ikke å få flere barn. Da får han bruke beskyttelse selv. 

Anonymkode: 9b484...0e9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har lyst på flere barn, mens min mann har lyst til å vente litt før neste. Jeg sa at det er helt greit at vi venter en stund, men da får du ta ansvar for prevensjonen og bruke kondom. Da begynte han først og le før han forsto at jeg var seriøs. Da ble han helt satt ut og da at selvfølgelig skulle vist jeg starte på piller eller noe igjen. Jeg har ikke lyst til det! Jeg brukte p-piller i de første 4 årene av forholdet vårt, og har absolutt ingen ønsker om å starte på hormoner igjen! Uansett hvilken type! Jeg mener oppriktig at det nå er hans tur å ta ansvar hvis han ikke vil ha baby igjen med engang. Men han bare avblåser det med "kondom er plagsomt og ikke godt, du får bare svelge noen piller som du gjorde før" 😡

Hvem mener dere har rett? 

Anonymkode: 70987...03c

Det sier seg sjøl at å ta hormoner er mye merr skadelig enn å tre på litt gummi. Din mann er nok et produkt av den tiden da alt vedr prevensjon lå på kvinnen. Godt den tiden er fordi. 

Jeg lever et myyyye bedre liv uten hormoner, og evner ikke fyren å tre på seg en dong, er han ikke verdt tiden min. 

You go girl. Han har valget mellom kondom og baby.

Anonymkode: dd9ae...3e1

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Traktor skrev (47 minutter siden):

Tenker dere det er greit at menn stiller samme ultimatum? Hun sørger for prevensjon ellers blir det baby? Selv om hun egentlig ikke ønsker barn. 

Kondom er ikke skadelig. Piller/ annen hormonprevensjon er det. Ønsker mannen kvinnen han liksom elsker å ha det vondt og putte i seg noe hun ikke vil? Men det du sier er jo det som har foregått årevis. Kvinner har som regel alltid tatt ansvar, og blir hun gravid er det jo også hennes ansvar- hvis mannen ikke vil være pappa og drar fra ansvaret og barnet han har vært med og laget.

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Piller/ annen hormonprevensjon forstyrrer kroppen så lenge man tar de- kondom har ingen bivirkninger og brukes kun ved sex. Hormonene vi liksom skal dytte i oss er der hele tiden. Enkelt for menn å si « bare dytt i deg piller med masse bivirkninger og fare for blodpropp og slag, så lenge jeg får nyte maksimalt og slipper unna alt så er det det viktigste». Mannen ønsker sex men ikke å få flere barn. Da får han bruke beskyttelse selv. 

Personlig så mener jeg at sex med kondom er helt bortkastet tid. Det fjerner 90% av følelsen, så da er det bedre å ta seg av seg selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Traktor skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig står du fritt til å kreve at han bruker kondom, men du har en barnslig måte å fremme dette ønsket på. Og det er ikke rart at mannen reagerer, når du stiller en ultimatum på denne måten. 

Det er jo en situasjon han har skapt ved at han ikke ønsker barn akkurat nå. Da er det opp til ham å sørge for at det ikke skjer. Dere menn aner lite om hva dere faktisk ber om i håp om å slippe den lille kondomet. Det er ikke hun som gir et ultimatum. Hun sier at hun ikke vil putte hormoner i sin kropp, mens han prøver å overtale henne til å ta det fulle ansvaret. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Traktor skrev (1 time siden):

Så var du på plass igjen for å tolke alt jeg skriver i absolutt verste mening! Bare kjør på du! 

Poenget mitt gikk deg tydeligvis hus forbi. Det er selvfølgelig helt greit at hun krever at mannen bruker kondom dersom de skal ha sex. Det som ikke er greit er at hun bruker dette for å prøve å presse på mannen et barn han ikke ønsker. Dersom du tolker dette som at kvinner er menns redskaper, så deg om det! Egentlig fremstår det tvert i mot mer som at TS anser mannen som et redskap for å skaffe seg barn. 

Presse på???

Nei, hun sier at hun ikke vil ta en abort om han velger å kjøre uten gummi. Da er det HAN som velger om det blir flere barn eller ikke. Press er ala"men vi har jo et så bra resultat allerede.. jeg kjenner at jeg må ha barn nå etc etc." 

Det er IKKE press når en kvinne sier at hun verken vil tilføre kroppen hormoner eller ønsker å ta en abort. Kun transynte vil dra slike paralleller.

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymMisbruker skrev (3 minutter siden):

Personlig så mener jeg at sex med kondom er helt bortkastet tid. Det fjerner 90% av følelsen, så da er det bedre å ta seg av seg selv. 

Da har du lite følsomhet å ta av, så runk er best for deg uansett. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Da har du lite følsomhet å ta av, så runk er best for deg uansett. 

Hehe nei, her er det nok snippet for lenge siden. 

Skrevet
Thjelp skrev (1 time siden):

Aner noen av dere egentlig hvor forstyrrende det kan være for kvinnen å bruke hormonprevensjon?

Selv om det er blitt populært å fremstille hormonprevensjon som om det var heroin, så er det ikke farlig for de fleste. Noen får så klart bivirkninger som kan være skadelig for helsa, men helsepersonell er svært kritiske til hvordan skremsler fra f.eks. influensere har påvirket unge jenter til å velge usikre prevensjonsmetoder framfor p-piller. Jeg gjentar - helsepersonell er kritiske til at hormonprevensjon fremstilles som livsfarlig! Hadde det fantes tilsvarende prevensjon for menn,  hadde jeg tatt det uten å blunke den gang det var aktuelt. 

• Nyttig 3
Skrevet
Topper og daler skrev (13 minutter siden):

Selv om det er blitt populært å fremstille hormonprevensjon som om det var heroin, så er det ikke farlig for de fleste. Noen får så klart bivirkninger som kan være skadelig for helsa, men helsepersonell er svært kritiske til hvordan skremsler fra f.eks. influensere har påvirket unge jenter til å velge usikre prevensjonsmetoder framfor p-piller. Jeg gjentar - helsepersonell er kritiske til at hormonprevensjon fremstilles som livsfarlig! Hadde det fantes tilsvarende prevensjon for menn,  hadde jeg tatt det uten å blunke den gang det var aktuelt. 

Det er ikke livsfarlig. Ingen sier det.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Topper og daler said:

Hadde det fantes tilsvarende prevensjon for menn,  hadde jeg tatt det uten å blunke den gang det var aktuelt. 

Det finnes jo. Men etterspørselen er for lav til at det er tilgjengelig på markedet, for surprise surprise, menn vil ikke ha de samme bivirkningene som kvinner må deale med. 

Anonymkode: 8cd3c...c24

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det finnes jo. Men etterspørselen er for lav til at det er tilgjengelig på markedet, for surprise surprise, menn vil ikke ha de samme bivirkningene som kvinner må deale med. 

Anonymkode: 8cd3c...c24

Nettopp. Det har vært utviklet for 20 år siden, men menn nekter å bruke det med mindre alt av bivirkninger forsvinner. Men de er helt OK at dama utsettes for de samme bivirkningene. Sveklinger.

• Liker 5
Skrevet
Topper og daler skrev (40 minutter siden):

Aldri sagt at det er heroin og at det er livsfarlig, men veldig mange av oss opplever bivirkninger som vi synes er ubehagelig å håndtere i hverdagen, som depresjoner, nedsatt livslyst osv. og selvmordstanker og hjertepropp er velkjente bivirkninger av p-piller…

Sa aldri at p-piller var livsfarlig og på linje med heroin, men at noen av oss opplever bivirkninger som er vanskelige å forholde seg til…

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Topper og daler skrev (2 timer siden):

Ja, men hvis hun overlater ansvaret for prevensjon til mannen, noe hun er i sin fulle rett til etter at hun selv har hatt ansvaret i fire år, kan hun ikke bestemme hvilken prevensjon han skal velge. Akkurat som henne, så må han da få bestemme det selv. I motsetning til kvinner, så har mannen i realiteten kun to valg, og hvis også han skal ha et reelt valg, kan ikke hun fjerne det ene av de to valgene for ham. 

Tror du, at en mann som ikke vil bruke kondom er villig til å la seg kutte i og fjerne deler av sædlederne....? 

Anonymkode: d09ca...a50

• Liker 4
Skrevet
Traktor skrev (3 timer siden):

Tenker dere det er greit at menn stiller samme ultimatum? Hun sørger for prevensjon ellers blir det baby? Selv om hun egentlig ikke ønsker barn. 

Det er jo dette kvinner gjør hele tiden, vi  går på prevensjon frem til man vil ha det første barnet🙄Det skriver hun også at hun har gjort..

• Liker 8
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Tror du, at en mann som ikke vil bruke kondom er villig til å la seg kutte i og fjerne deler av sædlederne....? 

Anonymkode: d09ca...a50

Hei. Jeg er rett her. Levende bevis på akkurat det. 

Skrevet
1 hour ago, Rosalilje84 said:

Nettopp. Det har vært utviklet for 20 år siden, men menn nekter å bruke det med mindre alt av bivirkninger forsvinner. Men de er helt OK at dama utsettes for de samme bivirkningene. Sveklinger.

Det finnes ikke på markedet.

Vi KAN ikke kjøpe det.

Så er vi sveklinger fordi vi NEKTER å bruke det? 

Det var en genial konklusjon av deg. Skikkelig luring du...

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har lyst på flere barn, mens min mann har lyst til å vente litt før neste. Jeg sa at det er helt greit at vi venter en stund, men da får du ta ansvar for prevensjonen og bruke kondom. Da begynte han først og le før han forsto at jeg var seriøs. Da ble han helt satt ut og da at selvfølgelig skulle vist jeg starte på piller eller noe igjen. Jeg har ikke lyst til det! Jeg brukte p-piller i de første 4 årene av forholdet vårt, og har absolutt ingen ønsker om å starte på hormoner igjen! Uansett hvilken type! Jeg mener oppriktig at det nå er hans tur å ta ansvar hvis han ikke vil ha baby igjen med engang. Men han bare avblåser det med "kondom er plagsomt og ikke godt, du får bare svelge noen piller som du gjorde før" 😡

Hvem mener dere har rett? 

Anonymkode: 70987...03c

Enig med deg. Min mann måtte "kle på seg" i 6 år før vi fikk vårt første barn,så måtte han igjen ta ansvar mellom 1 og 2, og 2 og 3. Etter 3. Barnet steriliserte han seg heldigvis :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Traktor skrev (3 timer siden):

Tenker du denne logikken er fornuftig ellers i et voksent forhold også?

-"Kvinnen ønsket å ha det rent og ryddig hjemme, det gjør ikke mannen. Da er det naturlig at kvinnen tar ansvar for dette"

-"Kvinnen ønsket rene klær, ikke så viktig for mannen. Da er det naturlig at kvinnen tar ansvar for dette"

-"Kvinnen ønsket ryddig økonomi, ikke så viktig for mannen. Da er det naturlig at kvinnen tar ansvar for dette"

Jeg kan forsette i det uendelige, men jeg tror du begynner å se tegninga. Dette er barnehagelogikk på høyt nivå. 

Dummeste eksempler noensinne 😂😂 

Her er et bedre: Mannen hadde ansvar for gressklipping og synes det var tung jobb. Han ønsket derfor å kjøpe robotklipper. Kvinnen ville vente et år med å kjøpe robotklipper = da får hun ta ansvar for gressklippingen.

Anonymkode: e1d69...025

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Kobberspiral. Det er ingen hormoner.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...