Gå til innhold

Uenighet om prevensjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at du gidder å diskutere dette med en idiot. Bare la være å gjøre noe som helst, og så får det være opp til han.

Anonymkode: c2493...d4a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Menn som forsøker å kontrollere kvinners kropp er noe av det mest uattraktive jeg vet om, hadde min samboer snakket til meg på den måten, så hadde det faktisk fått meg til å revurdere hele forholdet, og om han var rett for mitt liv og min fremtid. Jeg forstår jo at det ikke er løsningen på problemet i dette tilfellet ettersom dere allerede har en familie sammen, og ønsker å forøke familien. Du får be han sette seg inn i hva slags bivirkninger vi kvinner kan oppleve av å gå på hormonprevensjon, så kan du jo også at hvis han ikke vil putte litt plastikk utenpå en kroppsdel, så bør han respektere at du ikke vil ha noe i din kropp, enten det er piller, spiral eller annen prevensjon. Vil han ikke ha barn nå, så får han ta ansvar selv! 

Vi vil ikke ha barn, jeg sluttet på pilla fordi jeg fikk så kjipe bivirkninger (både fysisk og psykisk), samboeren min liker ikke å bruke kondom, det var aldri snakk om at han forsøkte å prakke på meg annen prevensjon. Løsningen for oss ble sex uten penetrering. 

Anonymkode: d1602...efe

• Liker 7
Skrevet
Thjelp skrev (Akkurat nå):

Hvor er presset? Står bare at dersom han ikke vil ha flere barn må han ordne prevensjon.

Dessuten står det også at han vente litt med flere barn, så sterilisering blir vel litt tett om ønsket er flere barn i framtiden

Poenget her er at TS åpenbart ikke respekterer mannens valg om å vente med flere barn. Hadde hun gjort det, hadde hun laget avtale med ham om at hun kunne påta seg ansvaret for prevensjon fram til de fikk barn. Så kunne han sterilisert seg etter at de hadde fått barn, og dermed tatt ansvaret de neste 15-20 årene. TS framgangsmåte handler ikke om ansvar og samarbeid, men om barnslig furting over ikke å få viljen sin. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Der hadde jeg kuttet strengen, om du hadde kommet med den meldinga til meg ✂️

Anonymkode: e1ffa...90c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. 

Han har også lyst på flere barn, men vil vente 1 år. Jeg prøver ikke å presse han til flere barn?? Jeg har ikke tenkt å lure han eller prøve å bli gravid før han er klar? 😳 Jeg vil bare ikke ta prevensjon! Jeg synes det var så ufattelig deilig når jeg endelig sluttet, og har ikke lyst til å starte på igjen. Vi kan hoppe av i svingen, bruke kondom, unngå sex, prøve å unngå eggeløsning, men han må ta ansvar for evt graviditet selv, og ikke bare forvente at jeg skal fylle kroppen med hormoner!

Enig i at jeg kanskje la det frem på en dårlig måte for han.. Hvordan burde jeg ha lagt det frem? 

Hadde ikke jeg hatt lyst på barn selv, så hadde jeg vært mer åpen for å ta piller eller noe, og gå igjennom det faenskapet igjen bare for å være mer forsiktg. 

Anonymkode: 70987...03c

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Topper og daler skrev (2 minutter siden):

Poenget her er at TS åpenbart ikke respekterer mannens valg om å vente med flere barn. Hadde hun gjort det, hadde hun laget avtale med ham om at hun kunne påta seg ansvaret for prevensjon fram til de fikk barn. Så kunne han sterilisert seg etter at de hadde fått barn, og dermed tatt ansvaret de neste 15-20 årene. TS framgangsmåte handler ikke om ansvar og samarbeid, men om barnslig furting over ikke å få viljen sin. 

TS ønsker jo barn nå, det gjør ikke mannen. Da er det naturlig at mannen tar ansvar for prevensjon. 

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS ønsker jo barn nå, det gjør ikke mannen. Da er det naturlig at mannen tar ansvar for prevensjon. 

Hvis jeg var hennes mann, så hadde jeg da reagert med å sterilisere meg. Punktum! 

• Nyttig 1
Skrevet
Topper og daler skrev (Akkurat nå):

Aner noen av dere egentlig hvor forstyrrende det kan være for kvinnen å bruke hormonprevensjon? Har dere sjekket bivirkninger osv? Hun er jo villig til å vente, og er det ikke rettferdig at siden hun allerede har stått for prevensjon at det nå er hans sin tur?  
Det er på ingen måte furting å ikke ville kjøre kroppen full av hormoner hun kanskje ikke tåler. Det er derimot furting og barnslig at mannen klager over at han må bruke en kondom og ta ansvar 
Hadde hun ikke respektert ønske hadde hun vel aldri foreslått kondom? Da hadde hun vel kanskje løyet om at hun gikk på piller eller holdt tilbake sex totalt….

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde lett avstått fra samleie om hormonprevensjon var eneste alternativ…lett!

Anonymkode: 0eab8...956

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Topper og daler skrev (4 minutter siden):

Hvis jeg var hennes mann, så hadde jeg da reagert med å sterilisere meg. Punktum! 

Så du hadde sterilisert deg ut av trass? Selv om du også egentlig ønsker flere barn, du ønsker de bare ikke NÅ?! Hahahaha, wow. 

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet
Thjelp skrev (4 minutter siden):

Aner noen av dere egentlig hvor forstyrrende det kan være for kvinnen å bruke hormonprevensjon? Har dere sjekket bivirkninger osv? Hun er jo villig til å vente, og er det ikke rettferdig at siden hun allerede har stått for prevensjon at det nå er hans sin tur?  
Det er på ingen måte furting å ikke ville kjøre kroppen full av hormoner hun kanskje ikke tåler. Det er derimot furting og barnslig at mannen klager over at han må bruke en kondom og ta ansvar 
Hadde hun ikke respektert ønske hadde hun vel aldri foreslått kondom? Da hadde hun vel kanskje løyet om at hun gikk på piller eller holdt tilbake sex totalt….

Tror de færreste menn forstår hvor alvorlige bivirkninger vi kvinner risikerer. Samboeren min ble helt sjokkert da jeg ramset opp; økt fare for brystkreft, økt fare for hjerneslag, økt fare for blodpropp, økt fare for depresjon og angst, økt fare for humørsvingninger. Bare for å nevne noen . Var en periode jeg vurderte å starte opp igjen (til tross for at vi nå har trygg sex uten fare for uønsket svangerskap) da var det han som snakket meg bort fra å starte opp igjen, fordi han husket alle bivirkningene.

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tenker du denne logikken er fornuftig ellers i et voksent forhold også?

-"Kvinnen ønsket å ha det rent og ryddig hjemme, det gjør ikke mannen. Da er det naturlig at kvinnen tar ansvar for dette"

-"Kvinnen ønsket rene klær, ikke så viktig for mannen. Da er det naturlig at kvinnen tar ansvar for dette"

-"Kvinnen ønsket ryddig økonomi, ikke så viktig for mannen. Da er det naturlig at kvinnen tar ansvar for dette"

Jeg kan forsette i det uendelige, men jeg tror du begynner å se tegninga. Dette er barnehagelogikk på høyt nivå. 

• Nyttig 2
Skrevet
Queen19 skrev (Akkurat nå):

Tror de færreste menn forstår hvor alvorlige bivirkninger vi kvinner risikerer. Samboeren min ble helt sjokkert da jeg ramset opp; økt fare for brystkreft, økt fare for hjerneslag, økt fare for blodpropp, økt fare for depresjon og angst, økt fare for humørsvingninger. Bare for å nevne noen . Var en periode jeg vurderte å starte opp igjen (til tross for at vi nå har trygg sex uten fare for uønsket svangerskap) da var det han som snakket meg bort fra å starte opp igjen, fordi han husket alle bivirkningene.

Da er det dette hun burde fortelle mannen. Ikke at hun ikke gidder å bruke hormonprevensjon fordi hun ønsker barn og ikke mannen. 

AnonymBruker
Skrevet
Traktor skrev (1 minutt siden):

Tenker du denne logikken er fornuftig ellers i et voksent forhold også?

-"Kvinnen ønsket å ha det rent og ryddig hjemme, det gjør ikke mannen. Da er det naturlig at kvinnen tar ansvar for dette"

-"Kvinnen ønsket rene klær, ikke så viktig for mannen. Da er det naturlig at kvinnen tar ansvar for dette"

-"Kvinnen ønsket ryddig økonomi, ikke så viktig for mannen. Da er det naturlig at kvinnen tar ansvar for dette"

Jeg kan forsette i det uendelige, men jeg tror du begynner å se tegninga. Dette er barnehagelogikk på høyt nivå. 

Du sammenligner epler med appelsiner. Kom med reelle sammenligninger som faktisk kan passe med problemstillingen, så kan vi se om det går an å ha en voksen og fornuftig diskusjon rundt temaet. Jeg syns det er 100% naturlig at den som IKKE ønsker barn, i et par hvor dette er en uenighet, er den som tar ansvaret for prevensjon. I dette tilfellet tok TS ansvar for prevensjon i flere år, før første barnet kom. Da er det fornuftig og logisk at mannen som enda ikke ønsker barn, bruker kondom frem til han også er klar for å få flere barn. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Møtes på midten og bruke femidom da...

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du sammenligner epler med appelsiner. Kom med reelle sammenligninger som faktisk kan passe med problemstillingen, så kan vi se om det går an å ha en voksen og fornuftig diskusjon rundt temaet. Jeg syns det er 100% naturlig at den som IKKE ønsker barn, i et par hvor dette er en uenighet, er den som tar ansvaret for prevensjon. I dette tilfellet tok TS ansvar for prevensjon i flere år, før første barnet kom. Da er det fornuftig og logisk at mannen som enda ikke ønsker barn, bruker kondom frem til han også er klar for å få flere barn. 

All den tid det å få barn er mye mer alvorlig enn mine eksempler, mener jeg det er mye mer feil og barnslig å bruke din logikken angående barn. 

For å bruke din logikk. Si at mannen ønsker 10 barn, og kvinnen ingen. Er det da rimelig å legge alt av ansvar for prevensjon på henne? 

Endret av Traktor
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og hvordan skulle hun gjort det da? Svært mange reagerer på hormonprevansjon, jeg skjønner henne godt! 

Ts- jeg ga min mann valget, kondom eller baby. Det ble to babyer og sterilisering.

Anonymkode: 5935b...f27

Tenker dere det er greit at menn stiller samme ultimatum? Hun sørger for prevensjon ellers blir det baby? Selv om hun egentlig ikke ønsker barn. 

Skrevet

Dere kan vente med sex til han er klar 😂

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Traktor skrev (11 minutter siden):

All den tid det å få barn er mye mer alvorlig enn mine eksempler, mener jeg det er mye mer feil og barnslig å bruke din logikken angående barn. 

For å bruke din logikk. Si at mannen ønsker 10 barn, og kvinnen ingen. Er det da rimelig å legge alt av ansvar for prevensjon på henne? 

Igjen, ikke en aktuell sammenligning. For et par hvor en vil ha barn, og den andre ikke, er sjeldent et par. Men for å gå med på sammenligningen, så mener jeg at ja, det er rimelig at den som IKKE ønsker barn, tar ansvar for sin kropp, og bruker prevensjon. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i en lignende situasjon der hun ville ha barn og sluttet på pillen på trass, altså truet med ingen sex. Gikk rett og snippet meg. Ble drama i tre mnd så gikk det seg til, men hun fikk ikke flere unger. 

Kunne kanskje blitt flere unger om hun ikke hadde stilt et sånt ultimatum, hvem vet. 

Anonymkode: db2b5...a8a

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...