Gjest Anonymous Skrevet 12. november 2002 #1 Skrevet 12. november 2002 Vi har ikke bestemt musikk-valg til den store dagen enda.Et alternativ er å ha en toastamster som også kan være et slags en-mannsorkester eller leie to til å spille utenom toastmaster. Ellers så har vi jo muligheten til enslags DJ som da spiller utvalgte CD-er. Pleier det å være musikk under middagen og er det greit å ha litt bakgrunnsmusikk da eller virker det forstyrrende? Hva er deres erfaringer som har hatt bryllup eller vært i bryllup på dette punktet? Vi har tenkt på å danse brudevalsen til "Kjærlighetsvisa" av Halvdan Sivertsen. Ellers er jeg åpen for å høre hva andre har tenkt å ha og hvilke erfaringer dere har om hva som er med på å skape en god stemning på den store dagen.
Gjest Madden Skrevet 12. november 2002 #2 Skrevet 12. november 2002 I de bryllupene jeg har vært i har det vært løst på ulike måter og alt var igrunnen greit. Felles for de var at ingen hadde bakgrunnsmusikk under middagen..da var det så mye som skjedde allikevel! Men både dj med cd'er og levende musikk er stemningsfullt synes jeg, folk har danset og kost seg uansett! Vi har selv fått et vennepar som er trubadurer til å spill for oss og tror nok at det blir suksess!!! :D Lykke til iallefall!!
Gjest Anonymous Skrevet 12. november 2002 #3 Skrevet 12. november 2002 Musikk under middagen høres slitsomt ut. Det er ganske høyt støynivå på "summingen" under middagen når folk sankker sammen, så jeg vil tro at musikk i tillegg vil bli slitsomt og masete.
diddi Skrevet 13. november 2002 #4 Skrevet 13. november 2002 Jeg anbefaler de vi hadde, en duo. Og kun ha dem til etter middagen. Så anbefaler jeg å danse engelsk vals (firkantvals) til en flott melodi (ikke av typen "vår sang"). Dersom dere ikke er så stødige på valsen, så ta et kurs (650 for en kveld med kun dere to og danselæreren.) Hos "Bjørggrethes". Kjempegøy. Dansen har absolutt vært mest vellykket i de bryllupene jeg har vært i der det har vært levende musikk. Den eldre generasjonen kommer da lettere ut på gulvet, og det blir mer pardans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå