Gå til innhold

Når man selv spanderer, men andre krever betalt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
BobbySocks skrev (44 minutter siden):

Betal, men aldri gi bort noe til vedkommende igjen. 

Ja, jeg ville betalt - men kvittert for vippskrav ved senere anledninger. 

Anonymkode: 2bc1d...871

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde betalt. Men hadde også muligens uttrykt at jeg ble overrasket. Og at jeg ved tidligere anledninger (da jeg var den som spanderte) ikke hadde tenkt over at dette var noe man skulle ta betalt for. Er dette en person som er troendes til å lage drama og baksnakke, så hadde jeg bare betalt uten å kommentere. 

Men skulle det skje igjen at denne personen hadde spurt om å få noe, så hadde jeg nok spurt om jeg skulle sende vippskrav ..

Anonymkode: 4537b...982

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare å vippse over, og ta med nok drikke neste gang. Og deler du med denne personen, så send krav til henne 😊

Anonymkode: 580cf...415

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville sagt fra. Jeg blir skikkelig provosert av gjerrige/griske mennesker, det er noe av de mest irriterende jeg vet om.

Anonymkode: 4983e...122

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.5.2024 den 9.18):

Ble veldig ovverasket i dag. Fikk et vippskrav av en kollega etter fest i går. Kravet gikk ut på betaling for to glass alkohol i går (en øl og et glass vin). Privat fest med egen drikke. Jeg hadde med litt lite og spurte høflig om det var mulig å få litt. Vedkommende har fått både røyk, snus og alkohol av meg før (stort sett minst et glass, en røyk og snus på fester vi har vært på og vi har vært på mange). 

Syns dette var veldig smålig. Har ikke så lyst å betale. Blir det feil av meg?

Anonymkode: dca6a...7f3

Hvorfor røyker du?

Anonymkode: 08ef7...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor røyker du?

Anonymkode: 08ef7...f54

🙄

Anonymkode: af0bb...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.5.2024 den 9.18):

Ble veldig ovverasket i dag. Fikk et vippskrav av en kollega etter fest i går. Kravet gikk ut på betaling for to glass alkohol i går (en øl og et glass vin). Privat fest med egen drikke. Jeg hadde med litt lite og spurte høflig om det var mulig å få litt. Vedkommende har fått både røyk, snus og alkohol av meg før (stort sett minst et glass, en røyk og snus på fester vi har vært på og vi har vært på mange). 

Syns dette var veldig smålig. Har ikke så lyst å betale. Blir det feil av meg?

Anonymkode: dca6a...7f3

Du bør betale og ikke spandere mer.

Anonymkode: 6a8e0...69d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde betalt, og sendt med en kommentar på at du strengt tatt synes det går opp i opp med det du tidligere har spandert. Og jeg hadde aldri delt med dette mennesket igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke vil ha på meg å ha penger utestående hadde jeg betalt når det er snakk om såpass liten sum. Kunne blitt mer kranglete hvis det var en større sum som jeg trengte selv. Også hadde jeg neppe giddet spandere noe på vedkommende igjen.

Men jeg hadde nok sagt til vedkommende ansikt til ansikt noe ala «jeg regner med du trengte pengene siden du sendte krav, men synes det er merkelig når du har drukket mer på meg enn jeg har på deg.» Bare for å se responsen, og kanskje sette igang litt refleksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lost little girl skrev (På 25.5.2024 den 9.40):

Har vært borti lignende selv. Har en venninne som driver med sånt. Hun var stadig vekk på middager og lunsjer hos meg. Så ble jeg for en gangs skyld invitert på middag hos henne. Dagen etter tikket det inn et ganske stort vippskrav. Jeg betalte det, men det ble slutt på å være raus mot henne for å si det sånn. Så jeg ville nok betalt men vært mindre spandabel selv heretter. 

Har hun reagert på det?? Hvordan, i så fall?? 🥹🥹🥹😬😬😬 

Anonymkode: a04fb...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har hun reagert på det?? Hvordan, i så fall?? 🥹🥹🥹😬😬😬 

Anonymkode: a04fb...721

Nei, hun har ikke sagt noe😊Vi har kontakt, men treffes stort sett ute på kafeer og restauranter nå. Og da betaler vi hver for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er så irriterende! Søsteren min glemte lommeboken en morgen på ferie i Spania. Jeg betalte frokost for henne. Da vi bestilte lunsj (til samme prisnivå) ble det stille fra henne når vi fikk regningen. Hun virket godt fornøyd med at hun kunne få seg en gratis frokost, og hverken betale tilbake eller spandere som en gest tilbake... spanderer gledelig, men gleden forsvinner når folk er smålige og gjerrige tilbake.

Anonymkode: adb5d...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vipps og bli ferdig med dette, så viser du bare neste gang vedkommende spør hva du mener hun fortjener å skulle få, nemlig INGENTING.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...