AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #1 Skrevet 25. mai 2024 Ble veldig ovverasket i dag. Fikk et vippskrav av en kollega etter fest i går. Kravet gikk ut på betaling for to glass alkohol i går (en øl og et glass vin). Privat fest med egen drikke. Jeg hadde med litt lite og spurte høflig om det var mulig å få litt. Vedkommende har fått både røyk, snus og alkohol av meg før (stort sett minst et glass, en røyk og snus på fester vi har vært på og vi har vært på mange). Syns dette var veldig smålig. Har ikke så lyst å betale. Blir det feil av meg? Anonymkode: dca6a...7f3 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #2 Skrevet 25. mai 2024 "Hei! Tror dette går ca opp i opp med alkohol og røyk du fikk fra meg på festen 7/5?" Anonymkode: 17526...864 18 7
AnonymMisbruker Skrevet 25. mai 2024 #3 Skrevet 25. mai 2024 (endret) Betal og kom deg videre i livet. Ikke la smålige ting som dette påvirke vennskap eller være grobunn til baksnakke om deg. Det er ikke verdt det. Neste gang tar du med deg nok alkohol. Når det er sagt, så ja, det er veldig smålig. Hev deg over det. Endret 25. mai 2024 av AnonymMisbruker 10
BobbySocks Skrevet 25. mai 2024 #4 Skrevet 25. mai 2024 Betal, men aldri gi bort noe til vedkommende igjen. 20 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #5 Skrevet 25. mai 2024 Da vet du hva slags mennesker du har å forholde deg til. Neste gang deler du ikke så mye som en fysikk med den. Anonymkode: 731d5...a84 11 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #6 Skrevet 25. mai 2024 BobbySocks skrev (2 minutter siden): Betal, men aldri gi bort noe til vedkommende igjen. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da vet du hva slags mennesker du har å forholde deg til. Neste gang deler du ikke så mye som en fysikk med den. Anonymkode: 731d5...a84 Tenker det blir dårligere stemning om hun plutselig sier nei neste gang. Enn å bare poengtere nå at det har da gått begge veier over tid. Anonymkode: 17526...864 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #7 Skrevet 25. mai 2024 AnonymMisbruker skrev (4 minutter siden): Betal og kom deg videre i livet. Ikke la smålige ting som dette påvirke vennskap eller være grobunn til baksnakke om deg. Det er ikke verdt det. Neste gang tar du med deg nok alkohol. Når det er sagt, så ja, det er veldig smålig. Hev deg over det. Kanskje det. Bare litt irriterende når man er gavmild selv. Har ikke kjempegod råd, men viser likevel gavmildhet og tenker det går begge veier. Men det gjorde det vist ikke. Anonymkode: dca6a...7f3 5
BobbySocks Skrevet 25. mai 2024 #8 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenker det blir dårligere stemning om hun plutselig sier nei neste gang. Enn å bare poengtere nå at det har da gått begge veier over tid. Anonymkode: 17526...864 Hvorfor skulle dårlig stemning være dumt? Vedkommende som sendte vippskrav har jo allerede laget dårlig stemning. 14 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #9 Skrevet 25. mai 2024 BobbySocks skrev (2 minutter siden): Hvorfor skulle dårlig stemning være dumt? Vedkommende som sendte vippskrav har jo allerede laget dårlig stemning. Hvorfor skal hun betale i utgangspunktet da? Anonymkode: 17526...864
iNord Skrevet 25. mai 2024 #10 Skrevet 25. mai 2024 hadde ikke vippsa, men sagt at dette går vel begge veier. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #11 Skrevet 25. mai 2024 Da skriver du tilbake. Oi jeg glemte visst å sende deg vippskrav fra festen 11/5 Også sender du samme vips krav tilbake. På det vedkommende fikk av deg. Anonymkode: acbc2...e16 6
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #12 Skrevet 25. mai 2024 Hadde vippset, men blitt veldig lite raus tilbake. Folk som er slik er skikkelig irriterende. Anonymkode: 5fab3...fe1 6
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #13 Skrevet 25. mai 2024 Og PS, hvor mye ber han om? Hva er prisen på øl og vin i private sammenheng? Ble litt nysgjerrig. For vi snakker vel om en sum under 100 kroner. Så smålig av han Anonymkode: 5fab3...fe1 2 1
Lost little girl Skrevet 25. mai 2024 #14 Skrevet 25. mai 2024 Har vært borti lignende selv. Har en venninne som driver med sånt. Hun var stadig vekk på middager og lunsjer hos meg. Så ble jeg for en gangs skyld invitert på middag hos henne. Dagen etter tikket det inn et ganske stort vippskrav. Jeg betalte det, men det ble slutt på å være raus mot henne for å si det sånn. Så jeg ville nok betalt men vært mindre spandabel selv heretter. 2
BobbySocks Skrevet 25. mai 2024 #15 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor skal hun betale i utgangspunktet da? Anonymkode: 17526...864 Fordi jeg ikke hadde orket p være hun som snylter. Det kan vedkommende heller ta seg av. 1
AnonymMisbruker Skrevet 25. mai 2024 #16 Skrevet 25. mai 2024 13 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor skal hun betale i utgangspunktet da? Anonymkode: 17526...864 Det handler ikke om hva som er rett, men hvor mye styr man gidder. Folk som sender vipps krav etter to enheter har tydeligvis behov for pengene og er nok overbevist over at de har krav på dette. Tenk deg hvor mye drama de kan lage med baksnakking etc der alle andre hører kun en side av historien. Det er sånn verden er, og da er spørsmålet om man synes det er verdt risikoen å ha en løs kanon der ute. Dette kan bli et evigvarende drama i vennegruppen. Hundre kroner for å finne ut hvordan en venn egentlig er er en veeeeldig billig lærepenge. Betal og legg det bak deg. Ikke lag drama. Bare lær. 4
Grevling Skrevet 25. mai 2024 #17 Skrevet 25. mai 2024 (endret) Betal og aldri gi den personen noe igjen. Hvis de spør så sier du at du ikke har anledning og at det er ryddigere når hver enkelt står for egen drikke. Røyk og snus får voksne mennesker holde seg med selv. Jeg bruker ingen av delene, men har sett folk som snylter på andre ved gode anledninger. Synes det er en uting. Da sier du på en fin måte beklager men at du har et budsjett for snus/røyk og kan ikke dele ut lenger, og hvis de presser på det så foreslår du at de begynner å kjøpe sin egen før de skal gå ut. Ærlig talt, noen folk er så frekke med hvordan de føler seg berettiget til at andre skal varte de opp. Som regel vet de så inderlig vel at de er det også. Så ikke ha dårlig samvittighet når de prøver å trykke på samvittighetsknappene dine. Endret 25. mai 2024 av Grevling 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #18 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Kanskje det. Bare litt irriterende når man er gavmild selv. Har ikke kjempegod råd, men viser likevel gavmildhet og tenker det går begge veier. Men det gjorde det vist ikke. Anonymkode: dca6a...7f3 Lurer på hvordan vedkommende regner ut prisen for vinen..... tok hun pris på flaske og delte på 4 eller? Så smålig..... Hadde drøyer med å betale iallfall.... Anonymkode: b0c15...f20 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #19 Skrevet 25. mai 2024 BobbySocks skrev (24 minutter siden): Fordi jeg ikke hadde orket p være hun som snylter. Det kan vedkommende heller ta seg av. Synes det er sært. Betale i stedet for å si fra at du allerede har spandert en del. For så å slutte å spandere. Da blir jo du "hun rare", for Kari ga jo til deg sist mot betaling. Og det at hun har fått gratis før er da for lengst glemt av henne og de andre. Anonymkode: 17526...864 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #20 Skrevet 25. mai 2024 Jeg hadde nok vippset fordi jeg ikke orker drama, men hadde aldri spandert noe på den personen igjen. Men så er jeg litt konfliktsky også da Anonymkode: 91af4...d18 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå