Gå til innhold

Har en søknad inne om gradert ufør og ventetiden er veldig vanskelig...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har bare gått en månde og jeg sliter allerede med ventetiden. Hva gjør jeg om jeg får avslag?

Noen her som kan fortelle om prosessen og hva du gjorde for å ikke stresse i denne ventetiden?

Også lurer jeg på om hva jeg skal gjøre om det viser seg om et år eller to at jeg ikke klarer å jobbe deltid likevel? Kan jeg søke om å få forhøyet uføregrad, eller må jeg igjennom hele prosessen med sykemeldinger, AAP og det løpet helt på nytt? Noen som har gått fra gradert ufør eller 100% ufør som vet om prosessen?

Anonymkode: d7451...acf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta det jeg skriver nå med en klype salt, men jeg har hørt at det går lettere å få igjennom gradert ufør enn fullstendig. 

Hvor mange prosent er det snakk om? 

Det er jo positivt at du fremdeles har noe arbeidskapasitet nok til å være i arbeidslivet, og har du god dokumentasjon, vært igjennom tiltak og behandling uten bedring, og liten sjanse for å bli bedre så er det å gi gradert ufør veldig lurt med tanke på at du ikke skal falle ut av arbeidslivet.

Når det gjelder hva som skjer når du er frisk, vet jeg ikke, men jeg synes du skal prøve å ikke tenke for mye på det. 

Anonymkode: 7d088...5eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ta det jeg skriver nå med en klype salt, men jeg har hørt at det går lettere å få igjennom gradert ufør enn fullstendig. 

Hvor mange prosent er det snakk om? 

Det er jo positivt at du fremdeles har noe arbeidskapasitet nok til å være i arbeidslivet, og har du god dokumentasjon, vært igjennom tiltak og behandling uten bedring, og liten sjanse for å bli bedre så er det å gi gradert ufør veldig lurt med tanke på at du ikke skal falle ut av arbeidslivet.

Når det gjelder hva som skjer når du er frisk, vet jeg ikke, men jeg synes du skal prøve å ikke tenke for mye på det. 

Ser nå at jeg ikke leste det du skrev skikkelig, hva som skjer om du er for syk til å klare å jobbe gradert vet jeg ikke, men jeg tenker at legen din sikkert kan noe om dette. Kanskje noen andre skal svare her.

Dersom du ser såpass syk som det høres ut som med tanke på at du er usikker på om du kan jobbe deltid. så tenker jeg uføresøknaden din om gradert burde gå relativt igjennom fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...