AnonymBruker Skrevet 25. mai #1 Del Skrevet 25. mai Målet mitt er å kutte ut mat og snacks etter middagen på ettermiddagen og ikke spise før frokost igjen dagen etter og kutte ned porsjonene itl et minimum. Jeg er ikke spesielt overvvektig, men ønsker å gå ned ca 5 kg og bruker mat for å føle meg bedre. Før var jeg lett og slank i kroppen og vil tilbake dit. Noen som har tips til de første dagene på slankekuren? Har dere hatt uro og søvnproblemer? Hvordan håndterer dere suget? Anonymkode: 13375...812 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #2 Del Skrevet 25. mai Spis grønnsaker om kvelden hvis det blir for ille i starten. Drikk mye. Jeg bare bestemte meg, og gjennomførte. Men ser på det som en livsstilsendring, ikke en kur. Er det en kur man slutter med og deretter starter opp igjen som man gjorde før, så vil man jo havne tilbake til utgangspunktet.... Anonymkode: 315a3...9ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 25. mai #3 Del Skrevet 25. mai Enig i det over! Jeg spiste noen mokkabønner hvis krisesugen. Syns det er SÅ godt og ca 50 kalorier i 10. men hadde faktisk lite sug og fikk mye energi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #4 Del Skrevet 25. mai Man må bare stå i det, for det gir jo seg. Dette suget etter noe søtt er jo egentlig ikke et reelt behov du har, men hjernen vil gjøre sitt ytterste på å manipulere deg. Får du søtsuget så er det jo helt greit å ta et glass med saft f.eks. det handler jo om å bryte et mønster her. Sult går fint an å ignorere, og om man spiser tre normale måltider før kl. 18 så vet man jo at man står ikke i fare for å bli utsultet. Kroppen omstille seg raskt til et nytt måltidsmønster. Anonymkode: 630ff...4ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #5 Del Skrevet 25. mai Ikke erstatt det med noe, da opprettholder du vanen. Jeg etablerte denne vanen og har holdt på den i 10 år nå ved å gjøre det på den måten. Etter mange runder med feilede forsøk fordi jeg valgte noe sunt i stedet, og suget derfor fortsatte. Finn heller på noe på kvelden, som gåtur med venner. Eller jobb overtid. Og bare stå i det. Og gjør det i to steg. Kvitt deg med kveldsspisingen først, men spis ellers som før og godt til måltidene. Når du har vedlikeholdt den vanen noen uker kan du også se på porsjonskontroll. Og du mener kanskje livsstilsendring, ikke slankekur? Ellers er det ingen vits utover at du raskt hopper opp til enda høyere vekt i det du går tilbake til kveldsspisingen. Anonymkode: 024fd...700 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 25. mai #6 Del Skrevet 25. mai Kan også legge til at jeg tenkte livsstilsendring, og beholdt «slankekosthold» også etter at målvekt var nådd. Mengden jeg trengte var liksom blitt slankemengden. Litt derfor jeg hadde noen mokkabønner og sånn en sjelden gang fordi jeg ville lage vaner å leve med resten av livet☺️ Syns dog suget var lite og den dag i dag er det mest matsug jeg kjenner på, ikke godtesug. Tror jeg ville følt det annerledes om jeg hadde helt forbud mot søtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #7 Del Skrevet 25. mai Jeg personlig har hatt hell med å endre livsstilen til at jeg ikke spiser før kl 11. Står opp 6, spiser 11, 16 og et lite måltid som feks proteinyoghurt og bær til kvelds hvis jeg har trent. Trening er både en måte å holde meg unna mat fordi det er vanskelig å spise på trening, og en måte å øke kaloriene jeg kan spise. Anonymkode: 051eb...b83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #8 Del Skrevet 25. mai TS her. Takk for innspill alle sammen som jeg tar med meg. Mener livstilsendring og ikke en kur Gikk ned ca 20 kilo for noen år siden ved å spise 6 knekkebrød og middag hverdag i tillegg til trening ca 2 timer hver eneste dag. Ønsker å føle den kontrollen og mestringsfølelsen igjen og nå spiser jeg selv om jeg ikke er sulten for å få det litt bedre en stund. Hadde heller ikke søtsug på den tiden og sulten ble en tilfredsstillese i seg selv og jeg ønsker å komme dit igjen med det mindsettet. Tror jeg må gå cold turkey og at det er litt som å slutte med snus. Må bare holde ut de første dagene og når det er over så vil det ikke være noe problem. Anonymkode: 13375...812 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå