Gå til innhold

Faller han kanskje utenfor pga udiagnostisert autisme/asberger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Han er 35 år og har god utdannelse som han fullførte for 4 år siden. Han er svært spesiell, selv om han ok skoleflink. Det tok likevel lang tid å få fullført utdannelsen med helt greie karakterer. Med denne utdannelsen burde det egentlig ikke være vanskelig å få jobb. Han har vært på minst 30 jobbintervju og nå har han forståelig nok begynt å gi opp. Jeg begynner å frykte at det kanskje er hans spesielle trekk og væremåte som skremmer folk på intervjuene. Han ser litt spesiell ut og prater svært sent og med et tonefall som gjør at han lett kan forveksles med en med lett psykisk utviklingshemming. Jeg har selv tenkt han kan være innen autisme spekteret, men siden ingen sier noe holder jeg det selvsagt for meg selv. Han har ingen diagnoser, men har heller aldri blitt utredet  for noe. Han ble mobbet i hele oppveksten, men har et knippe omgangsvenner som også er litt rare. Han har aldri vært i et forhold. Ingen rusmidler inni bildet. Personen er en nær slektning av meg så kjenner ham relativt godt.

Vet ikke helt hva jeg vil ned dette, men får så vondt av ham når ingen vil ansette ham. En diagnose vil jo kanskje ikke gjøre saken bedre, men kanskje gjøre det lettere for ham selv for å få en forklaring på ting? Han holder på å utvikle depresjon pga situasjonen sin. 

Noen andre her som kjenner en litt spesiell person som sliter med å få det helt til i livet? Noen tips til hva vi kan si og gjøre for å hjelpe ham?

Anonymkode: a2b6a...df8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fullførte utdannelsen men tok lang tid. Hvorfor tok det lang tid? Har han vært i normal jobb?

Hvordan er økonomien?

Han er "svært spesiell" - hva betyr det?

Har han venner?

Anonymkode: 2477a...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Fullførte utdannelsen men tok lang tid. Hvorfor tok det lang tid? Har han vært i normal jobb?

Hvordan er økonomien?

Han er "svært spesiell" - hva betyr det?

Har han venner?

Begynte på ulike studier, ombestemte seg og hoppet av. Jobbet i butikk/lager mange år. Ok økonomi fordi han har bodd hjemme meste av livet. Spesiell på den måten at de fleste tenker han har en type diagnose i løpet av kort tids samtale. Til og meg jeg som ikke er så nært familiemedlem av ham har fått spørsmål om det. Han han en spesiell stemme, snakker svært sent og ordlegger seg spesielt. Har hørt tilsvarende hos psykisk utviklingshemmede. Han har omgangsvenner han er litt med, men ingen nære gode venner. Blitt masse mobbet.

Anonymkode: a2b6a...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en lett PU, men synes at han e flink som har klart å fullføre noe. Jeg er i 30 årene, har ikke klart å fullføre noe skole. Er sykemeldt nå, men skal prøve meg litt ut i jobb nå. Har jobbet før, men etter mamma permen så datt jeg ut igjen. Skal få hjelp av nav til å prøve meg litt på forskjellige jobber for å se videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker du muligens er på et godt spor i overskriften din.

Du vet at han ikke alt har noen diagnose eller får helsehjelp allerede?

Opplever han det du beskriver som et problem selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han er 35, uten arbeid. Hva lever han av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...