Gå til innhold

oppblåst av polarbrød

dinfarsrevolver

Anbefalte innlegg

Har eksamensperiode, og det eneste som holder seg på kontoret i et par dager er fullkornspolarbrød fra remas eget merke. Men problemet er at jeg fjerter non stop. Blir så sjukt oppblåst. 

kanskje alle de som skriker varsko om ultraprosessert har et poeng??

Hva overlevde dere på i eksamensperiodene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rugsprø 

Anonymkode: 8f184...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du mer hva vi opplevde i eksamensperioden? I forhold til mat? Jeg spiste i så fall vanlig mat.

Det er sikkert ett eller annet i disse polarbrødrene som magen din ikke takler så godt, og løsningen er veldig enkel; slutt å spis det. 

Knekkebrød holder seg godt det også. Og du kan lage gode knekkebrød selv, om du er redd for ultraprosessert mat. 

Anonymkode: 53b4c...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Du spiser søppelmat, forklaringen kan kanskje ligge der? Nei, polarbrød er ikke den eneste som holder seg. Ville gått for knekkebrød eller noe annet.

Anonymkode: 7e3a5...dc1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarbrød er rett og slett noe dritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarbrød er nærmere boller enn brød, sånn i næringsinnhold, men er forsåvidt et godt eksempel på problemene ved typisk ultraprosessert mat. Jeg blir typisk oppblåst ved mye sukker, som det er en del av i polarbrød. Mange blir også oppblåst av korn generelt.

Som nødmat på kontoret har jeg f.eks. nøtter (naturell eller bare saltede) og knekkebrød (jeg baker gjerne selv, men her finnes det også gode alternativer å kjøpe). Begge disse alternativene har bedre holdbarhet enn polarbrød.

Anonymkode: ab2e1...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...