Gå til innhold

Helix falt ut - Hvor fort gror hullet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok helix-piercing for 6 uker siden. I dag falt den rett og slett ut mens jeg var hos frisøren. Oppdaga det noen timer etterpå. Jeg er utenbys, så får ikke dratt tilbake til stedet jeg tok den før på mandag.

Gror hullet så fort igjen (3 dager)? Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre det i så fall?

Har ikke hatt noe problemer med hullet til nå. Fortsetter å rense og ikke sove på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår ikke helt... du har sikkert flere hull i ørene dine som du har hatt i lang tid. Kan du ikke da ta ut en av disse og sette inn dette i helix hullet sånn midlertidig så du er sikker på at det ikke gror i mellomtiden? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Fighter83 skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår ikke helt... du har sikkert flere hull i ørene dine som du har hatt i lang tid. Kan du ikke da ta ut en av disse og sette inn dette i helix hullet sånn midlertidig så du er sikker på at det ikke gror i mellomtiden? 

Tja, jeg bruker ikke øredobber annet enn når jeg pynter meg, så om min nye piercing hadde falt ut hadde jeg ikke hatt noe i de andre hullene jeg bare kunne flytte… Kanskje ts er som meg.

Anonymkode: ebc6d...f33

AnonymBruker
Skrevet

Den vil gro på bare timer, vi snakker 1-2 timer. Så den kan du bare si hade til om du ikke setter inn en piercing i riktig størrelse. Den er langt ifra grodd ferdig, så den er nok tapt. 

Selv en helix piercing som er ferdig grodd og mange år gammel, vil gro igjen veldig raskt. Det er individuelt, så klart, men for noen så skjer det så fort at det skjer i løpet av timer. Et par dager for noen. Det er veldig individuelt. Noen kan gå uker og måneder, påstår de. Personlig så tror jeg det har grodd mer enn de innrømmer, for de aller fleste. For det er veldig individuelt hvor fort de lukker seg.

Du kan ikke sammenligne brusk og hud-piercing i det hele tatt.

Søsteren min tok ut sin 8 år gamle helix for en operasjon nå nylig, den grodde igjen i løpet av timer. Hun forsøkte å åpne hullet, men endte opp med piercing-byll/kvise på baksiden og irritert piercing i flere dager på grunn av ny groprossess. Hun endte opp med å måtte ta den ut til slutt for å la den gro i fred. Vi tok piercing samtidig, jeg har kun byttet smykke 3 ganger og aldri tatt den ut ellers. Så vet ikke hvor fort min hadde grodd igjen nå.

Anonymkode: 78504...b28

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker at min begynner gro igjen hvis jeg bruker smykke med mindre diameter i to dager.

Jeg tok den for ca 25 år siden...

De første 10 årene kunne jeg ikke ha smykke ute mer enn en natt før det var vondt sette i smykket igjen.

Anonymkode: 5c12f...cd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...