AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #1 Skrevet 24. mai 2024 Kjæresten min sin familie er adventister. Adventister spiser ikke svinekjøtt og skalldyr. Jeg, han og mange fra hans familie møttes på en italiensk pizzarestaurant . Da jeg skulle bestille for meg, en pizza med parmaskinke, stoppet moren og tanten hans meg fordi de mente det var upassende av meg spise skinke siden de fleste der var adventister. jeg ble litt paff og er nå sint og mener dette er ekstremt frekt av dem. Min mat, jeg skulle bestille og betale selv, og ikke var borti deres mat. Hvorfor bry seg ? Det eneste jeg liker på pizza er pepperoni , skinke eller parmaskinke . Alt det inneholder svin. mannen mener jeg burde roe meg ned. ,men jeg mener dette var overtramp av dem. Hva mener dere? Bør ikke voksne fold få bestille seg hva de vil? Anonymkode: b61f4...0dd 8 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #2 Skrevet 24. mai 2024 Her burde du vist skjønn. Anonymkode: ce4a0...aae 22 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #3 Skrevet 24. mai 2024 Har vokst opp som adventist, kan ikke se for meg noen jeg kjenner eller vokste opp med si noe sånt. Syns det var frekt av de. Spesielt! Anonymkode: afe25...03e 24 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #5 Skrevet 24. mai 2024 Jeg synes du mangler takt og tone. Du har jo frivillig valgt å omgås noen som har sterke meninger om hva man skal spise eller ikke, og da blir det litt det samme som insistere på å spise grillribber på grillings med veganerforeningen. Anonymkode: 6ad9c...455 19 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #6 Skrevet 24. mai 2024 Det handler om respect. Jeg bestiller ikke svin når jeg er på restaurant med mine muslimske venner, eller storfe når jeg er på restaurant med mine hinduistiske venner. Hvordan ville du følt det hvis din sønn sin kinesiske kone bestilte hund? Anonymkode: 74db5...75d 11 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #7 Skrevet 24. mai 2024 Veldig spesielt. Om dem velger å praktisere innenfor denne sekten, er det opp til dem. Men de kan ikke styre over andre. Anonymkode: 9028b...6e3 12
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #8 Skrevet 24. mai 2024 Svigermoren min er også adventist, hun er helt vegansk, men tilbereder likevel retter med kjøtt, når samboeren min er hjemme på middag ❤️ Tullete av dem å legge seg oppi hva du spiser. Anonymkode: 290f9...e3e 7 1
Djungelvrål Skrevet 24. mai 2024 #9 Skrevet 24. mai 2024 Jeg ser ikke hvorfor andre skal bry seg om hva du som ikke troende spiser. Hadde ikke brydd meg og spist det jeg ville. 9
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #10 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Veldig spesielt. Om dem velger å praktisere innenfor denne sekten, er det opp til dem. Men de kan ikke styre over andre. Anonymkode: 9028b...6e3 Adventisme er ikke en sekt, skjerpings. Anonymkode: 290f9...e3e 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #11 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det handler om respect. Jeg bestiller ikke svin når jeg er på restaurant med mine muslimske venner, eller storfe når jeg er på restaurant med mine hinduistiske venner. Hvordan ville du følt det hvis din sønn sin kinesiske kone bestilte hund? Anonymkode: 74db5...75d Hvorfor ikke? Kan man ikke få velge selv hva man vil spise, selv om andre ikke ville vagt det pga tro? Skal ikke respekt gå begge veier? Anonymkode: 9028b...6e3 20 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #12 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her burde du vist skjønn. Anonymkode: ce4a0...aae Ja. Ts burde informert dem om at de står fritt til å velge å tro eller ikke tro på enhver overtro de ønsker og lyster. Men hun har ikke valgt å tro på den. Og de regler de har valgt seg for deres valg av overtro er henne irrelevant. Ts: du bør revurdere forholdet. Folk som velger å være med i sekter er ikke ok folk å ha i livet. Det er et valg som ikke er forenelig med å opprettholde normalt god livskvalitet, og det er uforenelig med å være en ok forelder. Anonymkode: fc9b9...4cb 11 1
Gjest Blåmonster Skrevet 24. mai 2024 #14 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kjæresten min sin familie er adventister. Adventister spiser ikke svinekjøtt og skalldyr. Jeg, han og mange fra hans familie møttes på en italiensk pizzarestaurant . Da jeg skulle bestille for meg, en pizza med parmaskinke, stoppet moren og tanten hans meg fordi de mente det var upassende av meg spise skinke siden de fleste der var adventister. jeg ble litt paff og er nå sint og mener dette er ekstremt frekt av dem. Min mat, jeg skulle bestille og betale selv, og ikke var borti deres mat. Hvorfor bry seg ? Det eneste jeg liker på pizza er pepperoni , skinke eller parmaskinke . Alt det inneholder svin. mannen mener jeg burde roe meg ned. ,men jeg mener dette var overtramp av dem. Hva mener dere? Bør ikke voksne fold få bestille seg hva de vil? Anonymkode: b61f4...0dd Mener at mannen din droppet ballen.. hvorfor legger han ikke føring å ta styring, hadde avist familiene der og da.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #15 Skrevet 24. mai 2024 Du virker veldig kresen og ufleksibel. Og de virker sjefete. Anonymkode: 57768...e7c 5 1
Rosa Gnom Skrevet 24. mai 2024 #16 Skrevet 24. mai 2024 Tenker at TS får skylde seg selv her. Har du ikke satt deg inn i hva en adventist er? Det er en sekt. Det er syke mennesker. 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #17 Skrevet 24. mai 2024 Er selv adventist, godt voksen kvinne. Kunne ALDRI falt neg inn å diktere hva andre bestiller fra en meny!! Inviterer jeg, så bestemmer jeg selvfølgelig og er det en skjelden gang felles grilling, med medbragt mat. Ja da deles grillflaten inn i soner. Anbefaler deg å ta hensyn hvis du inviterer, men helt innenfor om du sniker litt svin inn på din tallerken. Jeg forventer at folk skal respektere min tro, men da må jeg også respektere at andre mener noe annet enn meg!! Anonymkode: 9cdc3...c78 11 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #18 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Adventisme er ikke en sekt, skjerpings. Anonymkode: 290f9...e3e Branch Davidian (fullt navn Branch Davidian Seventh Day Adventist Association) er en religiøs gruppe, oftest omtalt som en sekt, som brøt ut fra Syvendedags-adventistene. Gruppen er mest kjent i forbindelse med beleiringen i Waco i 1993, da 76 medlemmer inkludert lederen David Koresh omkom i en brann. https://no.wikipedia.org › wiki › B... Branch Davidian - Wikipedia Det blir mest omtalt som en sekt, så om jeg kaller det en sekt så går nok det helt fint.. Anonymkode: 9028b...6e3 6 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #19 Skrevet 24. mai 2024 Rosa Gnom skrev (3 minutter siden): Tenker at TS får skylde seg selv her. Har du ikke satt deg inn i hva en adventist er? Det er en sekt. Det er syke mennesker. Det er de ikke nei Anonymkode: 6ac81...5f3 1
K.B. Skrevet 24. mai 2024 #20 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kjæresten min sin familie er adventister. Adventister spiser ikke svinekjøtt og skalldyr. Jeg, han og mange fra hans familie møttes på en italiensk pizzarestaurant . Da jeg skulle bestille for meg, en pizza med parmaskinke, stoppet moren og tanten hans meg fordi de mente det var upassende av meg spise skinke siden de fleste der var adventister. jeg ble litt paff og er nå sint og mener dette er ekstremt frekt av dem. Min mat, jeg skulle bestille og betale selv, og ikke var borti deres mat. Hvorfor bry seg ? Det eneste jeg liker på pizza er pepperoni , skinke eller parmaskinke . Alt det inneholder svin. mannen mener jeg burde roe meg ned. ,men jeg mener dette var overtramp av dem. Hva mener dere? Bør ikke voksne fold få bestille seg hva de vil? Anonymkode: b61f4...0dd Religion er for idioter! Livet er for kort til å holde på med mennesker som tror på slikt, det vil jo definitivt komme flere anledninger der idiotiet deres kommer til overflaten. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg bestilt ekstra parmaskinke på pizzaen. 9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå