Gå til innhold

Er det noe forskjell på været i Østfold og Vestfold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får Østfold mer vind siden været kommer østfra?

Hva med regn?

Anonymkode: 6a4ca...2d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du på langs kysten i begge fylker? Det er ganske stor forskjell på klima i indre Østfold og langs kysten feks. Men hvis vi ser på kystbyene, så er det som regel mer snø i Vestfold enn hva det er i Østfold. Det blir altså noe kaldere i Vestfold. 
Om sommeren er Sandefjord regnet som den byen i Norge med flest soldager om sommeren. Så mindre nedbør i Vestfold. 
Jeg kan ikke uttale meg om forskjellen på vind, men tror det er ganske likt. Noen steder innad i fylkene er uansett mer vindutsatte enn andre. 

Skulle jeg valgt basert på klima, ville jeg valgt Vestfold: mer skikkelig vinter, og varme, solrike somre (etter norsk standard da..😜). 

Anonymkode: 371ee...1b9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tenker du på langs kysten i begge fylker? Det er ganske stor forskjell på klima i indre Østfold og langs kysten feks. Men hvis vi ser på kystbyene, så er det som regel mer snø i Vestfold enn hva det er i Østfold. Det blir altså noe kaldere i Vestfold. 
Om sommeren er Sandefjord regnet som den byen i Norge med flest soldager om sommeren. Så mindre nedbør i Vestfold. 
Jeg kan ikke uttale meg om forskjellen på vind, men tror det er ganske likt. Noen steder innad i fylkene er uansett mer vindutsatte enn andre. 

Skulle jeg valgt basert på klima, ville jeg valgt Vestfold: mer skikkelig vinter, og varme, solrike somre (etter norsk standard da..😜). 

Ja tenkte på kysten. Sandefjord Vs Fredrikstad.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det i indre Østfold og litt innover i Vestfold? Ikke ved kysten.

Er det bare at det er mere vind ved kysten?

Anonymkode: 951b6...378

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2024 den 10.06):

Norges solby nr 1 er da Sarpsborg. Mye mer nedbør i Vestfold både sommer og vinter. Kysten i Østfold har alltid kveldssol over fjorden/havet noe de aldri får oppleve i Vestfold. Kort vei til Sverige

Anonymkode: 38018...075

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Norges solby nr 1 er da Sarpsborg. Mye mer nedbør i Vestfold både sommer og vinter. Kysten i Østfold har alltid kveldssol over fjorden/havet noe de aldri får oppleve i Vestfold. Kort vei til Sverige

Riktig, Østfold har flest soldøgn i Norge. Særlig Hvaler er regnet som trygg med hensyn til ferievær. Problemet er at det blir ganske tørt. Fordelen er lite snø på vinteren.

Anonymkode: cd85a...86e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.5.2024 den 16.12):

Hvordan er det i indre Østfold og litt innover i Vestfold? Ikke ved kysten.

Er det bare at det er mere vind ved kysten?

Jeg har aldri vært der så jeg lurer. Vurderer å flytte dit.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.5.2024 den 21.41):

Bortsett fra Fredrikstad som har flere soltimer i året enn Sarpsborg. Fredrikstad har også bra kulturliv og et godt fotballag. Sarpsborg ligger endel etter der. 

Anonymkode: d55cf...7a1

AnonymBruker
Skrevet

Hva med Akershus da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Bortsett fra Fredrikstad som har flere soltimer i året enn Sarpsborg. Fredrikstad har også bra kulturliv og et godt fotballag. Sarpsborg ligger endel etter der. 

Sarpsborg har hatt et bedre fotballag lenge, men i år er det annerledes.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sarpsborg har hatt et bedre fotballag lenge, men i år er det annerledes.

Og begge byene har eliteserielag i hockey. Slik sport eksisterer vel knapt i Vestfold. + topp i innebandy og håndball

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Moss, moss er varmest

Anonymkode: e80bd...edf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg bor i Moss, moss er varmest

Anonymkode: e80bd...edf

Lukter litt rart i moss

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Lukter litt rart i moss

Det er mange år siden mosselukta var en greie. Ved Sandesundbrua i Sarpsborg, derimot, lukter det skikkelig kvalmt til tider.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lukter litt rart i moss

Lukter pølse i vaffel.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.5.2024 den 23.07):

Får Østfold mer vind siden været kommer østfra?

Hva med regn?

Tin info kommer været stort sett fra vest - sør-vest..

Anonymkode: 80e3b...9a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Tin info kommer været stort sett fra vest - sør-vest..

Anonymkode: 80e3b...9a4

Obs jeg mente vestfra.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er mange år siden mosselukta var en greie. Ved Sandesundbrua i Sarpsborg, derimot, lukter det skikkelig kvalmt til tider.

Ja lukter generelt litt rart / svett i Sarpsborg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...