Gå til innhold

Et barn skiller seg ut på gruppebilde.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fotograf har vært i barnehagen og det var stekende sol. Absolutt alle barna er kledd i t-skjorte/kjole, bortsett fra ett. Han står i tykk hjemmestrikket genser og er helt rødsprengt i ansiktet. Hva om alle tok med "spesialklær" som de ansatte skal styre med å ta på og av? Forstår ikke tankegangen til slike navlebeskuende foreldre. Viktig at lille Per skal gjøre stas på strikkegenser mor/bestemor har laget.

Anonymkode: 1959c...287

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mind your own business?

For alt du vet var foreldrene innom selv og tok på genseren i forkant av bildet.

De tok den nok av rett etterpå og barnet har nok ikke fått livsvarige traumer.

Anonymkode: f033f...9b8

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

De angrer når de får se bildet. Garantert. Rødsprengt unge altfor godt kledd? Oppskrift på anger.

Anonymkode: 461dc...d96

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fotograf har vært i barnehagen og det var stekende sol. Absolutt alle barna er kledd i t-skjorte/kjole, bortsett fra ett. Han står i tykk hjemmestrikket genser og er helt rødsprengt i ansiktet. Hva om alle tok med "spesialklær" som de ansatte skal styre med å ta på og av? Forstår ikke tankegangen til slike navlebeskuende foreldre. Viktig at lille Per skal gjøre stas på strikkegenser mor/bestemor har laget.

Er det noen foreldre som er problemet så er det ikke foreldrene til barnet med strikkegenseren…

Anonymkode: a1ed9...a44

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi skifter på de som ønsker det, går helt fint det

Anonymkode: 87ab8...656

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

For alt du vet kanskje barnet har plukket fram genseren selv fra skiftetøy og insistert på å ha den på?😅

Anonymkode: 16b49...e54

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor er det noe du trenger å tenke noe over, og hvorfor er dette noe du lager innlegg om? La foreldre gjøre sine feilvurderinger. Du gjør garantert dine. Ville du at noen lagde tråd om det og baksnakket deg da, eller ville du ønsket at de viste deg raushet og lot det gå?

Anonymkode: dafe3...86b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig «navlebeskuende» å ønske at bildene man må betale en drøy tusenlapp for skal være så fine som mulig? 🤷‍♀️

Anonymkode: ac262...c0f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det virkelig «navlebeskuende» å ønske at bildene man må betale en drøy tusenlapp for skal være så fine som mulig? 🤷‍♀️

De blir jo ikke bra når barnet står rødsprengt i solen. 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi skifter på de som ønsker det, går helt fint det

Her er det ikke ønskelig at barna kommer med egne finklær, men er jo noen som aldri kan ta en beskjed.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For alt du vet kanskje barnet har plukket fram genseren selv fra skiftetøy og insistert på å ha den på?😅

Anonymkode: 16b49...e54

Neppe.

AnonymBruker
Skrevet

Vår barnehage skal ha fotografering på slutten av dagen om et par uker. Min ettåring er innsauset i jord og sand på slutten av dagen. Jeg er ikke noe opptatt av at han skal se striglet ut, men vi må ha med skift for så skitten som han er når jeg henter han, det vil jeg faktisk ikke ha på bilde altså. Men jeg hadde ikke kledd han opp i strikketøy akkurat. 

Anonymkode: c0be5...e02

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tok fotografen virkeliig bilder ute i full sol? Det blir jo aldri bra, med rare skygger i alle ansiktene.

Anonymkode: 12460...ff3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

OMG - kanskje foreldrene hadde glemt det??? Kanskje gutten selv ikke ville ta av seg?!? Sånn var 2 av mine barn. Er det mulig, TS, å være så «dum» (som deg, altså)?

Anonymkode: 7c5e3...0b6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

De blir jo ikke bra når barnet står rødsprengt i solen. 😅

Nei, men det er nødvendigvis ikke foreldrene sin feil… 

Anonymkode: 7c5e3...0b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her er det ikke ønskelig at barna kommer med egne finklær, men er jo noen som aldri kan ta en beskjed.

Finnes alltid noen vanskelige barnehager 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Å herregud!😂😂😂

Du må få deg en hobby eller begynne med frivillig arbeid.

Du har altfor mye fritid, og en litt for lang nese..

Anonymkode: 52c27...2ad

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja! Det er ikke noe mer dine bilder, enn bildene til det barnets foreldre. 

Dersom de la føringer på dere, med samme retorikk hadde nok pipa fått en annen låt. Dette innlegget måtte jeg bare vise frem og det ga oss en god latter. Så overfladisk at du har ønske om utseende på et barnehagebilde 😂

Anonymkode: 52c27...2ad

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Har aldri hatt med spesielle klær til barnehagefotografering. Hadde på ordentlige klær, og passet på at de så ok ut på håret og at det ikke var tannkrem i fjeset. Slik fotografering skjer vel først på dagen?

Jeg synes ansatte kunne vært behjelpelige med å ta av gutten tjukkgenser. Det er deres ansvar å passe på at barna ikke blir overopphetet. Små barn greier ikke å si fra når de er for varme. 

Husker forresten hvor irritert mamma var på læreren til min bror i -77. Han hadde strikkegenser (hadde alle) men dessverre var han iført en sånn hals, i pastellrosa og som han selvfølgelig hadde arvet fra meg. Førsteklasse…skolebilde.

«Han kunne nå hatt av ham halsen, typisk ungkar» skjente hun…

edit: ser nå at ts er sur fordi ET ANNET barn enn hennes eget har ødelagt bildet med rødsprengt fjes og strikkegenser. Det var nå også et fokus 😂

Et av mine barn hadde vært i en krangel før klassebilde og var sur som en sitron på bildet 😅

Endret av Bacteria
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alt man skal bry seg med…

Anonymkode: 3e016...4da

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...